Fitness Seller

Probleem met nova.planet (newsserver)

Centaur

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
420
Lengte
1m90
Massa
110kg
Ik heb sinds gister nog maar 2 draadjes bij nova.planet.nl met maximaal 220 kb/sec in totaal ipv 330 kb/sec. Als ik een derde draad open wil gooien krijg ik een 400 error (no more conections allowed).

Zijn er nog meer mensen met dit probleem? En weet iemand een oplossing? (ik gebruik grabit)

zal geen error zijn, maar dat je gecapt wordt op 2 threads nu

Het zou kunnen dat ze het maximum aantal verbindingen terug naar 2 gezet hebben, maar het lijkt me dat je dan nog steeds die 300 kb/s moet kunnen halen.
Hoelang staad je pc al aan? want misschien dat er ergens een verbinding met je nieuwsserver is, en dat je daarom er maar 2 kun gebruiken.

doe eens start > cmd > netstat
kun je zien welke verbindingen je hebt.

• Topic Starter Topic Starter
comp staat nog niet zo lang aan, ook netstat laat maar 2 verbindingen zien. Er zijn anderen die nog wel op 3 draadjes zitten, als ze mij cappen zou ik toch bericht moeten krijgen ofzo?

wordt het downloaden van headers ook niet als 1 draad gezien? Misschien heb je autoupdate aanstaan voor de headers. Probeer het anders eens met een ander programma. Als die ook dezelfde melding geeft moet je toch echt bij nova wezen.

Centaur zei:
comp staat nog niet zo lang aan, ook netstat laat maar 2 verbindingen zien. Er zijn anderen die nog wel op 3 draadjes zitten, als ze mij cappen zou ik toch bericht moeten krijgen ofzo?

Ik weet niet of je een max download hebt?
Maar misschien dat je teveel gedownload hebt vorige maand en dat ze je nu op deze manier de snelheid beperken.

Ik had ook zoiets, toen werdt gelijk mijn hele internetsnelheid met de helft verminderd.

Is maar een wilde gok hoor, maar gebeurt soms wel...

Ik heb geen download limit, en heeeeeeeeel in het begin was er sprake van een Fair Use Policy, maar daar heb ik ook al jaren niks meer van gehoord. Wel werdt er bij gezegd dat betreffende gebruiker een mail zou krijgen met een waarschuwing, en pas bij de 2de mail je snelheid zou worden gecapped, maar ik heb nooit een mail gezien van planet.

de snelheid waarmee je downd hangt per nieuwsgroep af...om extra thread te krijge moet je dit ff probere:
down bestande met 2 threads doe dan als eerst volgende thread een incr/full update...vink dan een derde thread aan zodat update in deze start...op een of andere manier werkt update dan wel (bij mij) en na de update kan je met die thread verder downe....bij mij werkt dit tenminste...soms kan ik met 5 threads downen en andere keer weer maar met 2...
EDIT: check ff ab.multimedia >> zoek >> mike >> lou

Nou, als bij donderslag heb ik weer 3 draadjes nu (het maximale bij nova) en ben nu lou aan het binnenhalen ;) Bedankt hiervoor.

PS: Gooi er voortaan een nzb'tje bij, die binsearch is ook niet altijd even snel. :D

Edit: De snelheidsverhoging is er ook door zie ik, ik zit nu op de 500 kb/sec :banana:

Centaur zei:
Nou, als bij donderslag heb ik weer 3 draadjes nu (het maximale bij nova) en ben nu lou aan het binnenhalen ;) Bedankt hiervoor.

PS: Gooi er voortaan een nzb'tje bij, die binsearch is ook niet altijd even snel. :D

Edit: De snelheidsverhoging is er ook door zie ik, ik zit nu op de 500 kb/sec :banana:

shit bij mij heb ik nog geen snelheids verhoging. Zal dan ook wel vandaag of morgen gebeuren :D

Jopske zei:
shit bij mij heb ik nog geen snelheids verhoging. Zal dan ook wel vandaag of morgen gebeuren :D
Die verhoging hangt vast aan een verhuizing naar een andere server. Nieuwe leden komen direct op die server terecht, en mogen gelijk van maximale snelheid genieten, bestaande leden daarintegen moeten per lid handmatig overgezet worden, daar zit dus heel wat werk in.

In principe moet iedereen vóór 1 januari 2006 over zijn op de nieuwe server.

Terug
Naar boven