MuscleMeat

Probleem

Alic

Novice
Waardering
0
Hey

Ik zal mezelf en het probleem eerst beschrijven voor ik mijn vraag stel. Ik ben een gezonde jongen van 19. Ik fitness iets meer dan jaar, maar had al een zeer goede basis (thuis oefeningen doen).

Ik wou en wil geen echte body builder worden, dus freaken op oefeningen of supplementen (poeders) etc daar doe ik niet aan mee. Ik ga 4 à 5 keer naar de fitness voor een goede workout en doe aan hardlopen zo'n 3 x in de week.

Nu zit ik met het probleem dat ik me tegenwoordig wat slapjes voel en dit is denk ik door mijn voeding, ik eet zoals een normale mens (hou me niet aan een strikt dieet ofzo iets). Nu eet ik al een tijdje havermoutpap iedere ochtend en ik moet zeggen dat ik meer energie heb. Maar tegen de middag is die energie al uitgewerkt.

Kan iemand me helpen?

ik denk dat de oplossing heel simpel is: meer eten en goed eten.
je eet als de normale mens, maar sport extreem veel (je kan wat minder gaan ook, 2x hardlopen en 3x fitness is prima voor jou doelen als ik het zo hoor. met 5x ga je niet veel harder vooruit denk ik)
sochtens havermout is erg goed, neem aardig wat dat je echt goed vol zit en de laatste hap net binnen krijgt. daarna gewoon goed complex blijven eten. en veel.
als je met gewoon extra veel en goed eten niet lukt, moet je even je onderhoud berekenen en bijhouden wat je eet op een dag, dan een beetje wat preciesere aanpassingen maken.
je hoeft geen speciaal dieet te hebben of wat dan ook. gewoon goed eten, bruin brood, etc.

misschien heb je een tekort aan ijzer? door een tekort aan ijzer word je moe en futloos. misschien kun je het eens proberen om wat meer ijzer binne te krijgen, wie weet is dat het probleem wel. Je zou bijvoorbeeld rookvlees kunne proberen, hier zit veel ijzer in en persoonlijk vind ik het ook erg lekker :)

lijkt me logisch dat je meer moet eten :). Je lichaam verbruikt toch wel heel erg veel energie e.d. Persoonlijk vind ik creatine bij mezelf ook wel een aardig verschil maken. Je lichaam herstelt 3x zo snel ongeveer...maargoed, creatine alleen is ook niet het wondermiddel. en het werkt niet eens bij iedereen. PRobeer idd wel eens spinazie te eten, goede ijzers zitten erin, of peulvruchten ;)

lijkt me logisch dat je meer moet eten :). Je lichaam verbruikt toch wel heel erg veel energie e.d. Persoonlijk vind ik creatine bij mezelf ook wel een aardig verschil maken. Je lichaam herstelt 3x zo snel ongeveer...maargoed, creatine alleen is ook niet het wondermiddel. en het werkt niet eens bij iedereen. PRobeer idd wel eens spinazie te eten, goede ijzers zitten erin, of peulvruchten ;)
creatine heeft helaas niks met herstel te maken..
google maar even wat het nou precies is :)

heb je al aanpassingen gemaakt en merk je al wat? (las het bericht op me profiel nu pas)

Creatine en 3 x sneller herstellen.

Wat is het placebo-effect toch geweldig :p

Dat je geen energie hebt in de middag betekent dat je niet genoeg eet aangezien je lichaam anders wel energie zou hebben. Meer eten dus

Terug
Naar boven