Fitness Seller

Proces Saddam

*FLUIT
peopleeees peoplesss
waar ben je man
je gaat me toch niet zeggen dat fok.nl niks over sadam heeft:eek:

Saddam is een mietje, eerst grote bek hebben dat hij president is van Iraq, gister ontkennen. Ik hoop dat hij weg rot met zijn Haram hoofd. Vieze vuile vuile vuile k*t moordenaar. RAT!!!!!!!!!! RATTTTT i tell you! Hij ziet er echt kansloos uit, stom nep figuur. Ik hoop dat ze hme aan die vlees etende ratten voeren

Wat wel mooi was gister op het nieuws, een vrouw kreeg de vraag hoe saddam veroordeeld moest worden. Ze antwoordde dat hij elke dag een klein beetje vergiftigd moest worden.

Saddam is de duivel zelf.

Saddam is de duivel zelf.. inderdaad!!
Maar waar ik met m'n kop niet bij kan is het hele proces.. Het kost erg veel geld, terwijl volgens mij toch wel duidelijk is waar het op uitdraait. Veroordeling en dan executie. Nou mensen, 1 kogel door z'n kop en je bent van al het gezeik af, simpel zat. Heb liever dat ze dat geld gebruiken voor de wederopbouw van het land!

Rechter is een Koerd... prachtig.

Ik had stukje erover gelezen in de krant. Hij ontkende alles, weigerde zijn naam te vertellen aan de heidenen(rechters etc.) en ging zelfs op de vuist met 2 bewakers, ja je hoorde me goed!

Aldus de zitting van DAT ENE incident is verplaats naar ik meen 28 November...

Kom op jongens, als we zo doorgaan zijn we over 10 jaar pas klaar met deze harteloze dictator!

Trouwens , heeft iemand het ook gehoord over iemand die die zwarte jongen in R'dam had doodgeschoten omdat hij een sneeuwbal tegen zijn auto had aangegooid. Juist ja, hij heeft geen dag moeten zitten'te weinig bewijs' 2 getuigen trokken hun getuigenis in. Als je het mij vraagt worden die mensen gewoon door zn vrienden afgeperst.

Geldt overigens ook voor het proces tegen Saddam, als je tegen hem getuigt kan je je doodvonnis zowat al tekenen, ik ben echt bang dat hij uiteindelijk maar een jaartje of 2 zit...

Dit topic lijkt me beter passen in het subforum "samenleving en politiek" :)

toch wel een stunt:D hij werd al jaaaaaaaaaaaaren in films gebruikt...Hot Shots 2, South Park, enz enz...en dan gaat die ge-executeerd worden:D..toch wel vreemd dat een bekend werledfiguur na jaaaaren zo verdwijnt:D zlefde als Bea morgen neergepaft zou worden...vreemd gevoel:D

CitizenDildo zei:
Ik had stukje erover gelezen in de krant. Hij ontkende alles, weigerde zijn naam te vertellen aan de heidenen(rechters etc.) en ging zelfs op de vuist met 2 bewakers, ja je hoorde me goed!
Aldus de zitting van DAT ENE incident is verplaats naar ik meen 28 November...
Kom op jongens, als we zo doorgaan zijn we over 10 jaar pas klaar met deze harteloze dictator!
Trouwens , heeft iemand het ook gehoord over iemand die die zwarte jongen in R'dam had doodgeschoten omdat hij een sneeuwbal tegen zijn auto had aangegooid. Juist ja, hij heeft geen dag moeten zitten'te weinig bewijs' 2 getuigen trokken hun getuigenis in. Als je het mij vraagt worden die mensen gewoon door zn vrienden afgeperst.
Geldt overigens ook voor het proces tegen Saddam, als je tegen hem getuigt kan je je doodvonnis zowat al tekenen, ik ben echt bang dat hij uiteindelijk maar een jaartje of 2 zit...
Serieus waar ja? Triest.. Was toch die Sedar ofzo die hij had neergeschoten?
Weet je, dat hele rechtsstysteem klopt van geen kant, hier niet, nergens niet. Onschuldige worden zo gestraft en misschien de slachtoffers nog wel meer!
Soms denk ik wel 's dat het goed is als we als samenleving het heft in eigen handen nemen, net als die moordenaars hebben gedaan, maar wat komt er dan van ons terecht.. Ik weet 't allemaal niet meer, de wereld is kapot, net als ik, ga pitten! :D

RobertHosper zei:
toch wel een stunt:D hij werd al jaaaaaaaaaaaaren in films gebruikt...Hot Shots 2, South Park, enz enz...en dan gaat die ge-executeerd worden:D..toch wel vreemd dat een bekend werledfiguur na jaaaaren zo verdwijnt:D zlefde als Bea morgen neergepaft zou worden...vreemd gevoel:D

ja he
een leider een zo machtig iemand
die nu door zn hoofd geschoten word:rolleyes:

Leophyte zei:
Saddam is de duivel zelf.. inderdaad!!
Maar waar ik met m'n kop niet bij kan is het hele proces.. Het kost erg veel geld, terwijl volgens mij toch wel duidelijk is waar het op uitdraait. Veroordeling en dan executie. Nou mensen, 1 kogel door z'n kop en je bent van al het gezeik af, simpel zat. Heb liever dat ze dat geld gebruiken voor de wederopbouw van het land!

NEE!

Saddam moet berecht worden op ALLE misdaden. Dit voor het leed wat hij het volk heeft aan gedaan. EN amerika is ook de lul! Zij hebben saddam gesteund in het "vechten" tegen Iran. Ik wil weten waar dit op uit loopt, kijken of amerika de dans kan ontspringen.

Ik betaal wel mee voor het proces, met alle plezier DE h**r! goedekope aap dat die is! bah :splat:

heel gemakzuchtig om hem als een monster afteschilderen zoals ze ook met Stalin en Hitler deden, maar vergeet niet dat het een gewone man was met eigen principes en gevoelens. En dat maakt het allemaal zo interessant, wat heeft hem gedreven om al die gruweldaden uit te voeren, als mens niet als monster?

en zelfs hij heeft recht op een eerlijk proces.

Blackadder zei:
heel gemakzuchtig om hem als een monster afteschilderen zoals ze ook met Stalin en Hitler deden, maar vergeet niet dat het een gewone man was met eigen principes en gevoelens. En dat maakt het allemaal zo interessant, wat heeft hem gedreven om al die gruweldaden uit te voeren, als mens niet als monster?
en zelfs hij heeft recht op een eerlijk proces.

Hij heeft recht op niks, zoiets gaat niet samen met strafrecht of iets dergelijks. Voor zulke mensen moeten ze aparte wetten maken.
Ik vind dat zijn slachtoffers recht hebben op het krijgen van een eerlijk process. Ik vraag me ook wel af wat hem tot die gruweldaden heeft gebracht. Moetje toch echt ZIEK voor zijn. Eerlijk waar.

BTW ik vind het ook wel eerlijker als hij voor een internationale rechtbank wordt veroordeelt want nu gaan er echt vuile politieke spelletjes gespeeld worden. Amerika is bang voor een internatinaal tribunaal omdat zo hun vuile praktijken het daglicht zullen zien.

en Europa kijkt weer leuk toe.

SageFrancis zei:
Hij heeft recht op niks, zoiets gaat niet samen met strafrecht of iets dergelijks. Voor zulke mensen moeten ze aparte wetten maken.
Ik vind dat zijn slachtoffers recht hebben op het krijgen van een eerlijk process. Ik vraag me ook wel af wat hem tot die gruweldaden heeft gebracht. Moetje toch echt ZIEK voor zijn. Eerlijk waar.[/QUOTE]

Denk je? als je eens wist tot wat mensen in staat zijn, vergeet niet dat hij vb. de koerden niet als mensen zag, maar gewoon als verkrachtende honden, voor ons westerlingen die elke dag met ons lui gat voor de televisie hangen is dat onbegrijpelijk.

Maar zie nu 60 jaar geleden, de SS-afdeling, ga je zeggen dat dat allemaal psychos waren? steek de joden in één vuil en hetzelfde pak, scheer hun hoofd kaal + de ideologie die verspreid werd over dat "rotvolk", maakt het vanzelf al veel makkelijker om ze als beesten te gaan bezien, en het ergste is nog dat in de kampen de Joden zich zelf als vuil gingen bezien en zich ook minderwaardig en schofterig gingen gedragen.
die hierarchie lijkt voor ons nu vrij onmenselijk, maar was toen de norm, zie alles in zijn tijdsgeest en context en je zal zien dat alle mensen machtsbeluste wezens zijn die ergens hun plaats hebben in de grote roedel en die willen verbeteren. Iedereen wil zich beter voelen dan een ander, om zo hun eigen zwakheden te verbergen en beter te lijken dan ze zijn.

Vanuit mijn punt ben je dan ziek. Met zulke gedachtes ben je net normaal nee.

Blackadder zei:
Denk je? als je eens wist tot wat mensen in staat zijn, vergeet niet dat hij vb. de koerden niet als mensen zag, maar gewoon als verkrachtende honden, voor ons westerlingen die elke dag met ons lui gat voor de televisie hangen is dat onbegrijpelijk.
Maar zie nu 60 jaar geleden, de SS-afdeling, ga je zeggen dat dat allemaal psychos waren? steek de joden in één vuil en hetzelfde pak, scheer hun hoofd kaal + de ideologie die verspreid werd over dat "rotvolk", maakt het vanzelf al veel makkelijker om ze als beesten te gaan bezien, en het ergste is nog dat in de kampen de Joden zich zelf als vuil gingen bezien en zich ook minderwaardig en schofterig gingen gedragen.
die hierarchie lijkt voor ons nu vrij onmenselijk, maar was toen de norm, zie alles in zijn tijdsgeest en context en je zal zien dat alle mensen machtsbeluste wezens zijn die ergens hun plaats hebben in de grote roedel en die willen verbeteren. Iedereen wil zich beter voelen dan een ander, om zo hun eigen zwakheden te verbergen en beter te lijken dan ze zijn.

Het maakt het makkelijker om ze als beesten te zien, maar het maakt hun daden niet minder erg. Ik vind Saddam ziek, ik kan hem gewoon niet anders zien. Als je beelden ziet van vrouwen die met hun kinderen nog in hun armen dood op straat liggen door zijn chemische wapens, dan kun je als koerd ook moeilijk anders denken.

SageFrancis zei:
Ik vind dat zijn slachtoffers recht hebben op het krijgen van een eerlijk process.
Ik vraag me ook wel af wat hem tot die gruweldaden heeft gebracht. Moetje toch echt ZIEK voor zijn. Eerlijk waar.
Sorry sagefrancis maar imo spreek je jezelf hier tegen...

Hij krijgt wel degelijk een andere behandeling dan de gewone burger... die had bij de eerste misdaad al gestenigd geweest.

De persoon Saddam staat voor veel meer dan alleen zn misdaden... Zijn wrede willekeur en de terreur die hij tientallen jaren lang gezaaid heeft in zijn land heeft een extra dimensie aan zijn persoon gegeven. Mensen denken in eerste instantie aan de angst die zijn naam inboezemd en denken dan mss pas rationeel na over zn misdaden... Angst is het sterkste gevoel dat eender welk levend organisme kan ervaren en is van primair belang om uberhaubt te kunnen overleven...

De kans dat hij ooit een eerlijk proces zal kunnen genieten, en de slachtoffers dus krijgen waar ze recht op hebben, is hierdoor, ironisch genoeg, zo goed als onbestaande. Saddam moet verdwijnen en zelfs dan zal het niet voldoende zijn om alle onrust weg te nemen. Getuige daarvan zijn de verzetsgroepen van mensen die vastgeroest zijn in het dictatoriaal systeem en die nog steeds zijn bewind ondersteunen.

Hier speelt Amerika handig op in... Saddam word berecht door een koerdische rechter onder het toeziende oog van de VS. De mensen van Irak willen gewoon Saddam vernietigd en geven er geen **** om of Amerika gestraft wordt of niet...

En jij ben benieuwd of de VS met deze rechtbank de dans zal kunnen ontspringen...

IK NIET ;) en nu effe maffe, doei

Laatst bewerkt:
Corazon zei:
Het maakt het makkelijker om ze als beesten te zien, maar het maakt hun daden niet minder erg. Ik vind Saddam ziek, ik kan hem gewoon niet anders zien. Als je beelden ziet van vrouwen die met hun kinderen nog in hun armen dood op straat liggen door zijn chemische wapens, dan kun je als koerd ook moeilijk anders denken.

ja inderdaad
ik kan het me voorstellen hoe erg het moet zijn voor die mensen

guardian zei:
Sorry sagefrancis maar imo spreek je jezelf hier tegen...
Hij krijgt wel degelijk een andere behandeling dan de gewone burger... die had bij de eerste misdaad al gestenigd geweest.
De persoon Saddam staat voor veel meer dan alleen zn misdaden... Zijn wrede willekeur en de terreur die hij tientallen jaren lang gezaaid heeft in zijn land heeft een extra dimensie aan zijn persoon gegeven. Mensen denken in eerste instantie aan de angst die zijn naam inboezemd en denken dan mss pas rationeel na over zn misdaden... Angst is het sterkste gevoel dat eender welk levend organisme kan ervaren en is van primair belang om uberhaubt te kunnen overleven...
De kans dat hij ooit een eerlijk proces zal kunnen genieten, en de slachtoffers dus krijgen waar ze recht op hebben, is hierdoor, ironisch genoeg, zo goed als onbestaande. Saddam moet verdwijnen en zelfs dan zal het niet voldoende zijn om alle onrust weg te nemen. Getuige daarvan zijn de verzetsgroepen van mensen die vastgeroest zijn in het dictatoriaal systeem en die nog steeds zijn bewind ondersteunen.
Hier speelt Amerika handig op in... Saddam word berecht door een koerdische rechter onder het toeziende oog van de VS. De mensen van Irak willen gewoon Saddam vernietigd en geven er geen **** om of Amerika gestraft wordt of niet...
En jij ben benieuwd of de VS met deze rechtbank de dans zal kunnen ontspringen...
IK NIET ;) en nu effe maffe, doei

Ik ben het grootendeels met je eens, slaap lekker trouwens nu ik dit typ :D ;)
Ik denk dat er wel zeker mensen zijn die vinden dat Saddam voor alles berecht moet worden. Als Saddam nu, na 1 punt al de doodstraf krijgt(het moorden in halabja? ik geloof dat dat de naam was van het dorpje) dan vind ik dat persoonlijk oneerlijk. Er wordt dan niet bewezen dat Saddam ook schuldig is aan de andere moorden. Hoewel wij dat allemaal weten vind ik toch dat dit van groot belang is. Ik geloof er ook in dat familie leden uit de andere dorpen/steden Saddam daar voor willen laten hangen.

Je weet dat onder de leiderschap van Bush 1 er werd opgeroepen tot een opstand in Irak. De mensen uit Irak kwamen in opstand. Vervolgens wordt er medegedeeld dat Amerika er geen belang bij heeft om zich te mengen in die discussie. Alle opstandelingen worden vermoord. Als Amerika niet had opgeroepen tot een opstand hadden de Irakezen ook niets ondernomen. De amerikanen pakten zelfs de wapens af van opstandelingen.

Ik heb nu geen haat tegen over Amerika ofzo, maar ik vind toch dat dit ook van belang is. Net als de zaak 'Iran'. Dit zijn belangerijke punten en onmisbaar in dit process. Zo is het makkelijk om een dictator te berechten, maar de mensen die deze dictator gesteund hebben komen er zo makkelijk van af. Als we het over justice hebben, dan hebben we het over justice for all. En niet individueel. Saddam werd gesteund door o.a. Amerika, Duitsland en Frankrijk.

Ik ben daarom ZEER benieuwd of de V.S. de dans ontspringt. Als ze de dans ontspringen, kunnen ze overal onder uit komen. Dan zijn de mensen op deze aardkloot blind. Als de V.S., Duitsland en Frankrijk(en weet ik veel welke landen nog meer) Saddam niet gesteund hadden, hoe zou hij anders aan de chemische stoffen moeten komen? We vergeten altijd deze punten, maar met onze hulp heeft die hufter die koerden vergast.

De inwoners van Irak weten dat Saddam vast zit, ze weten dat hij de pineut is. Of die nu dood of levend is, ze weten dat hij toch wel dood gaat. Ik denk dat zij er veel baat bij hebben op een volledig process. Saddam is een freak, het zit nog steeds in mijn hoofd wat ik afgelopen zondag zag op Canvas. Een man ging niet optijd uit de weg voor Saddam, vervolgens werd hij geslagen met kettingen door de handlangers van Saddam tot die persoon bewusteloos was. Ik word misselijk als ik er aan denk. Ik schaam me dat ik in zo'n wereld moet leven. Ik leefde al deze jaren blind, nu zie ik pas echt wat er gebeurt in de wereld.

Daarnaast wil ik ook nog even mede-delen dat ik het mooi vind om te zien dat er een Koerdische rechter is.

Terug
Naar boven