Fitness Seller

Pull up-assist ipv. pull-up goed alternatief?

WIj hebben zo'n soortgelijk apparaat in de sportschool staan, is zeker een aanrader voor beginners en zelfs als je wat gevorderd ben kan je toch net het laatste beetje eruit halen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou persoonlijk juist niet assisted gaan werken. Blijf met je lichaamsgewicht trainen. Stel een bepaald niveau voor jezelf op waarop je wilt trainen (dat ligt allemaal een beetje aan hoe je schema eruit ziet en hoeveel rust je nodig hebt).

Stel je voor dat je ervoor kiest om een grens van 20 reps te nemen. Doe een set en kijk tot hoever je komt. Stel je kan 6 reps maken. Waneer je voelt dat je niet meer de hele beweging kan maken (of je uitvoering niet 100% is), stop je met je set. Rust een minuut of 2. Doe een nieuwe set met dezelfde regels. Tot je uiteindelijk aan je vooropgestelde grens zit (in dit geval 20 reps totaal). Dat is naar mijn idee de makkelijkste manier om kracht op te bouwen.

Ik zou persoonlijk juist niet assisted gaan werken. Blijf met je lichaamsgewicht trainen. Stel een bepaald niveau voor jezelf op waarop je wilt trainen (dat ligt allemaal een beetje aan hoe je schema eruit ziet en hoeveel rust je nodig hebt).

Stel je voor dat je ervoor kiest om een grens van 20 reps te nemen. Doe een set en kijk tot hoever je komt. Stel je kan 6 reps maken. Waneer je voelt dat je niet meer de hele beweging kan maken (of je uitvoering niet 100% is), stop je met je set. Rust een minuut of 2. Doe een nieuwe set met dezelfde regels. Tot je uiteindelijk aan je vooropgestelde grens zit (in dit geval 20 reps totaal). Dat is naar mijn idee de makkelijkste manier om kracht op te bouwen.

Als je je nog niet 1 keer kan optrekken, lijkt me dit toch een beetje lastig :) Dan is zo'n assisted pull-up prima om mee te oefenen. Gewoon elke week iets minder tegengewicht nemen en proberen hetzelfde aantal reps te halen.

ik weet niet of je ergens een stang hebt waar je aan kunt hangen en met je voeten nog bij de grond kan?
als dat zo is kun je gewoon kleine zetjes geven met je voeten en dan heb je momentum om het bovenste gedeelte zelf te doen, gewoon paar weken doen en steeds minder helpen met je voeten, moet het uiteindelijk goed komen

Als je je nog niet 1 keer kan optrekken, lijkt me dit toch een beetje lastig :)
Thanx.
Ik probeer dat zeker :). De korte grip lukt me al, alleen de wide grip vraagt toch behoorlijk veel kracht, vandaar.
Daarom wilde ik die methode aanbevelen.

Ik vind een wijde grip bij pullup's overrated. Wat maakt het beter dan een smalle(re) grip (als compound oefening gezien, in een kracht-context)?

Ah, daar had ik overheen gelezen. Ik vind altijd dat je pull-ups moet doen op de manier waarop je er de meeste kan. Het kan zijn dat je bij een smalle grip wat meer biceps gebruikt, maar je rom is wel een stuk groter.

Bij een assisted pull up machine moet je geen evenwicht houden. Een beter maar omslachtiger alternatief is om pull ups te doen aan een smith machine waarbij je hielen op de grond liggen met je benen gestrekt en een barbell op je schoot.

Op stronglifts staat er een artikel dat gaat over hoe je je kan opwerken tot bodyweight pull ups door middel van een stijgend aantal singles of doubles, afhankelijk van hoe sterk je bent, te doen per week.

http://stronglifts.com/how-to-increa...on-the-pullup/

• Topic Starter Topic Starter
Daarom wilde ik die methode aanbevelen.

Ik vind een wijde grip bij pullup's overrated. Wat maakt het beter dan een smalle(re) grip (als compound oefening gezien, in een kracht-context)?

waarom overrated. Het feit dat er veel meer kracht voor nodig is zegt toch wel iets imo.

Terug
Naar boven