Fitness Seller

PvdA gaat aardbevingen aanpakken

bascross

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
2.879
Lengte
1m97
Massa
108kg
Vetpercentage
14%
We stellen u even voor aan Chantal Gill'ard, inderdaad met poepchic apostrofje in de naam. Lid der Tweede Kamer voor de PvdA. Laat u niks wijsmaken door deze nogal serieus aandoende OfficieelPagina van de Tweede Kamer. Chantal is IRL namelijk knetter- en knettergek. Niet zomaar exceptioneel malloot & kierewiet, maar echt zwaartotaal van de krankzinnigenpot gerukt. U kent de uitdrukking, zij is niet gek, zij is een vliegtuig? Welnu. Chantal is de Antonov 225 onder de geschifte lijpmensen. Wacht, we hebben beeld van Chantal Ret'ard. Leuke gekke foto's van deze toettoet fractiejoker: Rits. Rats. Klik. Jaaha. Lachen. Nu horen we u denken. Tut tut tut Geenstijl. Wat zijn we weer ongefundeerd en tendentieus aan het schelden op een volksvertegenwoordiger die zoveel goed werk doet voor onze samenleving. Kom nu eens met argumenten waarom Chantal Gill'ard dan zo'n volledig krankjoreme mesjogge imbeciele pias is. Oké. ALSTUBLIEFT. Wiehoei. Bliep bliep.

bron: [Link niet meer beschikbaar]

http://twitter.com/ChantalGillard/status/7724057954
Niet zeuren over het geensT artikel, de twitterpagina bekijken en je conclusies trekken.

Dit bestuurt ons land.

• Topic Starter Topic Starter
:roflol: volgens mij snapt ze niet helemaal wat een aardbeving is

Het meest schrijnende is nog wel dat de PvdA de vervalste emails van die wetenschappers afgedaan heeft als onzin. Op basis waarvan vraag ik me nu af? Niet op onderzoek, want dat is er niet geweest. Als het gebeurd is op basis van hun kennis over dit probleem, dan heb ik mijn twijfels als er dit soort mensen in je partij zulke uitspraken doen.

Laatst bewerkt:
Het meest schrijnende is nog wel dat de PvdA de vervalste emails van die wetenschappers afgedaan heeft als onzin. Op basis waarvan vraag ik me nu af? Niet op onderzoek, want dat is er niet geweest. Als het gebeurd is op basis van hun kennis over dit probleem, dan heb ik mijn twijfels als er dit soort mensen in je partij zulke uitspraken doen.

De partij wilt een afspiegeling zijn van de maatschappij dus dan heb je ook dit soort figuren nodig. Een allochtone vrouw... veel ongeschikter kun je ze eigenlijk niet krijgen :D

Volgens mij denkt ze dat je dijken moet bouwen tegen aardbevingen? Raar wijf

I'm gonna go get the papers, get the papers.

Zo raar is het niet als je er even bij stilstaat en even je gezond verstand gebruikt...dat ontbreekt vaak op geen sT. :rolleyes: Het is ****ing twitter!! Daar ben je niet volledig en praat je in one-liners

De gevolgen van een aardbeving....de daadwerkelijke ramp, want een aardbeving opzich is geen ramp....kan beperkt worden als een stad of land in de bouw van huizen en gebouwen de technologie toepast om aardbevingen te doorstaan, er afdoende hulpmiddelen en reserves zijn en als er vooraf een rampenactie plan aanwezig is. Daarnaast kan de overheid en dus eventuele hulpdiensten blijven functioneren als er een goede infrastructuur aanwezig is en afdoende medische middelen.

Nog niet zo ontzettend lang geleden was er redelijk wat te doen om een flinke Tsunami...waarbij kusten van eilanden en landen compleet werden overspoeld. Weet iedereen nog wat de oorzaak van de Tsunamie was? Precies: aardbeving. En wat kunnen we op dit moment doen aan mogelijke tsunamies? Wat zegt het wetenschapspannel??? Precies: kustversterkingen en beschermingen bouwen :rolleyes:

Wat dat wicht hier waarschijnlijk bedoelt, en wat Geenstijl in al hun pretentieuze geprietpraat en populisme natuurlijk compleet niet WIL zien omdat het zeer waarschijnlijk is dat hun vermogen tot logisch redeneren niet bestaande is...is dat we hulp moeten bieden aan arme landen en regio's (die altijd zo onevenredig getroffen worden omdat ze zo f*ing kwestbaar zijn) zodat ze de mogelijkheid hebben om zich daartegen te beschermen.

Zo raar is het niet als je er even bij stilstaat en even je gezond verstand gebruikt...dat ontbreekt vaak op geen sT. :rolleyes: Het is ****ing twitter!! Daar ben je niet volledig en praat je in one-liners

De gevolgen van een aardbeving....de daadwerkelijke ramp, want een aardbeving opzich is geen ramp....kan beperkt worden als een stad of land in de bouw van huizen en gebouwen de technologie toepast om aardbevingen te doorstaan, er afdoende hulpmiddelen en reserves zijn en als er vooraf een rampenactie plan aanwezig is. Daarnaast kan de overheid en dus eventuele hulpdiensten blijven functioneren als er een goede infrastructuur aanwezig is en afdoende medische middelen.

Nog niet zo ontzettend lang geleden was er redelijk wat te doen om een flinke Tsunami...waarbij kusten van eilanden en landen compleet werden overspoeld. Weet iedereen nog wat de oorzaak van de Tsunamie was? Precies: aardbeving. En wat kunnen we op dit moment doen aan mogelijke tsunamies? Wat zegt het wetenschapspannel??? Precies: kustversterkingen en beschermingen bouwen :rolleyes:

Wat dat wicht hier waarschijnlijk bedoelt, en wat Geenstijl in al hun pretentieuze geprietpraat en populisme natuurlijk compleet niet WIL zien omdat het zeer waarschijnlijk is dat hun vermogen tot logisch redeneren niet bestaande is...is dat we hulp moeten bieden aan arme landen en regio's (die altijd zo onevenredig getroffen worden omdat ze zo f*ing kwestbaar zijn) zodat ze de mogelijkheid hebben om zich daartegen te beschermen.

Zal best maar een aardbeving heeft niets met klimaatverandering of de kust te maken

De partij wilt een afspiegeling zijn van de maatschappij dus dan heb je ook dit soort figuren nodig. Een allochtone vrouw... veel ongeschikter kun je ze eigenlijk niet krijgen :D

Ik hoorde het vanmiddag op de radio en ik dacht ook meteen: jammer dat vrouwen ook in het bestuur van dit land zitten. :D

---------- Toegevoegd om 14:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:51 ----------

Mooi betoog dat de plank misslaat, want ze doelt toch echt op klimaatverandering.

Ze zegt namelijk:
we moeten klimaatsverandering aanpaken

Buiten het feit dat het ''klimaatverandering'' is en ''aanpakken'' is er nog iets mis met deze zin. Wat heeft deze aardbeving in hemelsnaam te maken met klimaatverandering?

Klimaatsverandering... de Aarde leidt zijn eigen leventje en zeker de mens gaat het klimaat niet aanpassen. Één van de weinige dingen waar je gewoon omheen moet werken. Maargoed dat zijn politicussen hè, inspelen op wat er nu in de media gebeurd.

Morgen is de pindakaas op: WIJ ZIJN VOOR PINDAKAAS!

Als men de boodschap niet duidelijk kan overbrengen op twitter, waarom bestaat het dan? Of waarom wordt er uberhaupt gebruik van gemaakt? Ik snap die hele heisa erover ook niet.

Om even in te gaan op je tekst: als er een tsunami was ontstaan dan had ik enigszins begrip kunnen opbrengen voor het feit dat ze zegt dat er aanpassingen aan de kust moeten worden aangebracht, maar bij mijn weten is er geen tsunami geweest en daardoor slaat zij de plank volledig mis. Ze legt verbanden die er helemaal niet zijn.

Ik hoorde het vanmiddag op de radio en ik dacht ook meteen: jammer dat vrouwen ook in het bestuur van dit land zitten. :D

---------- Toegevoegd om 14:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:51 ----------

Mooi betoog dat de plank misslaat, want ze doelt toch echt op klimaatverandering.

Ze zegt namelijk:

Buiten het feit dat het ''klimaatverandering'' is en ''aanpakken'' is er nog iets mis met deze zin. Wat heeft deze aardbeving in hemelsnaam te maken met klimaatverandering?

Het betoog en elke vorm van speculatie is natuurlijk compleet loos omdat het een twitter regel betreft. Zoals ik al zei: twitter communicatie is one-liners en totdat iemand evrder toelichting geeft blijft het bij speculatie.

Maar ik zal je precies uitleggen waarom jullie allemaal compleet fout zitten.

Als ik het lees dan haalt ze meerdere dingen teglijk en doorelkaar aan. Maar als je na gaat denken en het in context zet en even afstapt van het tendentieuze gezeik van Geenstijl en gelijk ergens bovenopspringt uit sensatiezucht...dan is het volstrekt logisch. Maar het is ook blindstaren en NIET kunnen lezen. Nergens rept ze het woord AARDBEVING!!!! Ze heeft het over RAMPEN. Het is ook een knapstaaltje van kortetermijn rel-schoppen en een compleet overschot aan historische tunnelvisie van Geenstijl...en van degenen die daar met open oogjes intrappen!

als we niet ingrijpen blijven deze rampen op Haiti gebeuren. we moeten klimaatsverandering aanpaken en de kust van de eilanden verbeteren

Laten we het eens ontleden

als we niet ingrijpen blijven deze rampen op Haiti gebeuren

Ze heeft het over RAMPEN...meervoud. Dus niet alleen deze ramp. Mogelijk dat julllie je niet kunnen herinneren maar:
1). In bepaalde regio's overstroomden enige tijd terug rivieren en vielen er ook veel doden. Het had ook grote gevolgen voor landbouw, voedselproductie en sociale cohesie. Rden wordt door wetenschappers aangevoerd: klimaatsverandering en veranderende klimatologische omstandigheden (steeds meer regen in de afgelopen 15 jaar) in combi met de ontbossing (eco activiteit en geen klimaatsverandering)
2). Aabnlsuitend hierop is in 2008 het land slachtoffer geworden van een Orkanen waarbij vele duizenden doden vielen en flinke infrasturcturele schade werd toegebracht...reden van de oorsprong van die orkanen wordt door veel wetenschappers MEDE toegeschreven aan veranderende klimatologische omstandigheden .
3). In 2004 werd het land ook getroffen door Orkaan Jeanne waardoor ook vele duizenden dood gingen, duizenden dakloos werden en er gigantische aardverschuivingen plaatsvonden. Er werd toen betoogd dat de heftigheid van de orkaan opvallend was en door sommige wetenschappers werd aangegeven dat dit mogelijk mede werd veroorzaakt door klimatologische omstandigheden.
4). En zo zijn er nog legio rampen die met enige regelmaat het eilandje treffen...waar overstromingen van rivierdelta's, kustlijnen etc redelijk een rol bij spelen.
5).Nog even een stukje speciale aandacht aan deze: In 1946 vernietigde een Tsunami een heel groot gedeelte van de kuststrook van Haiti....voor veel landen in de regio had dit grote gevolgen en leeft in veel landen in de regio...het is dus niet zo heel vreemd dat iemand uit die regio (die geaffecteerd werd door die Tsunami) daar nog iets over weet. De oorzaak was de grootste aardbeving ooit voor het eilandje Hispaniola met een kracht van 8.1 op de schaal van R.

Wat jullie doen is subjectief lezen dat ze het over AARDBEVINGEN heeft....terwijl ze heel duidelijk dat woord NERGENS noemt. Het is echt een pure perceptie fout in de gedachten.

Nou kan je natuurlijk heel erg van mening verschillen of de klimaatsverandering daadwerkelijk de oorzaak van de rampen zijn...en dat doen wetenschappers dan ook. Des al niet te min is het dus alles behalve raar dat ze verder gaat met:

we moeten klimaatsverandering aanpaken

Want als dat de oorzaak is of een oorzaak is van natuurgeweld en rampen die over het arme landje Haiti worden uitgeroepen dan is het dus wijs om dat aan te pakken en daar iets mee te doen....want dat voorkomt inderdaad rampen.

en de kust van de eilanden verbeteren

Dit is een logisch gevolg van waar de meeste rampen effect op hebben gehad in Haiti. Het is ook een duidelijke conclusie van de gevolgen van de Tsunami in 2000.

==> het hele bericht op Geenstijl is dus compleet van de pot gerukt en een compleet duidelijk volledig tendentieus...er zitten daar een stelletje nullen die niet op de hoogte zijn van enige historische context en niet van plan zijn om voordat ze iemand proberen te beschadigen ook maar enigte integriteit ten dag te leggen en te controleren waar ze op afgegeven. Dus weer een complete bevestiging van het beeld dat Geenstijl bij mij oproept...walgelijk!

Laatst bewerkt:
Vraag me af wat er hier op gezegd gaat worden. Die uitspraak slaat nergens op.

Chantal is IRL namelijk knetter- en knettergek. Niet zomaar exceptioneel malloot & kierewiet, maar echt zwaartotaal van de krankzinnigenpot gerukt.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
zo iemand kun je gewoon niet serieus nemen.

Ze heeft het over RAMPEN...meervoud. Dus niet alleen deze ramp. Mogelijk dat julllie je niet kunnen herinneren maar:
1). In bepaalde regio's overstroomden enige tijd terug rivieren en vielen er ook veel doden. Het had ook grote gevolgen voor landbouw, voedselproductie en sociale cohesie. Rden wordt door wetenschappers aangevoerd: klimaatsverandering en veranderende klimatologische omstandigheden (steeds meer regen in de afgelopen 15 jaar) in combi met de ontbossing (eco activiteit en geen klimaatsverandering)
2). Aabnlsuitend hierop is in 2008 het land slachtoffer geworden van een Orkanen waarbij vele duizenden doden vielen en flinke infrasturcturele schade werd toegebracht...reden van de oorsprong van die orkanen wordt door veel wetenschappers MEDE toegeschreven aan veranderende klimatologische omstandigheden .
3). In 2004 werd het land ook getroffen door Orkaan Jeanne waardoor ook vele duizenden dood gingen, duizenden dakloos werden en er gigantische aardverschuivingen plaatsvonden. Er werd toen betoogd dat de heftigheid van de orkaan opvallend was en door sommige wetenschappers werd aangegeven dat dit mogelijk mede werd veroorzaakt door klimatologische omstandigheden.
4). En zo zijn er nog legio rampen die met enige regelmaat het eilandje treffen...waar overstromingen van rivierdelta's, kustlijnen etc redelijk een rol bij spelen.
5).Nog even een stukje speciale aandacht aan deze: In 1946 vernietigde een Tsunami een heel groot gedeelte van de kuststrook van Haiti....voor veel landen in de regio had dit grote gevolgen en leeft in veel landen in de regio...het is dus niet zo heel vreemd dat iemand uit die regio (die geaffecteerd werd door die Tsunami) daar nog iets over weet. De oorzaak was de grootste aardbeving ooit voor het eilandje Hispaniola met een kracht van 8.1 op de schaal van R.

Nummer 5: Kwam dit door de opwarming veroorzaakt door de mens?

Overigens is het heel leuk om al die rampen op te noemen, maar het heeft niet zoveel waarde. Blijkbaar is Haiti niet zo'n veilige plek om op te leven, want hier in Nederland hebben we toch een stuk minder last van moeder natuur. Of wil je nu beweren dat Haiti deze rampen te danken heeft aan de opwarming van de aarde?
De kust van de eilanden verbeteren zou inderdaad wel een mogelijkheid zijn, maar de klimaatverandering aanpakken lijkt mij nogal complex. Sterker nog ze zal wel doelen op de terugbreng van co2 uitstoot. Leuk idee, maar onhaalbaar als je niet de helft van de wereldbevolking uitroeit. Althans het is misschien wel haalbaar, maar dan niet op schaal die veel invloed zal hebben. Overigens is het wel grappig dat Azie(met name China en India) nu zo sterk aan het groeien zijn. Deze mensen willen straks allemaal spulletjes die wij ook hebben(en terecht). Het aantal verkochte auto's in China bereikt zelfs iedere maand nieuwe records. Vertel mij eens hoe je de co2 uitstoot wil verminderen terwijl deze landen begonnen zijn aan hun ''booming'' periode. Dat wordt natuurlijk een totale fail. Ondertussen overigens wel heel hypocriet lekker veel kindjes maken trouwens, hoe meer hoe beter.

Laatste stuk heeft niet zoveel met dit topic te maken, maar ik erger me aan het feit dat het werkelijke probleem van de aarde, namelijk de vele mensen, genegeerd wordt door veel mensen(en de politiek).

Laatst bewerkt:
Laatste stuk heeft niet zoveel met dit topic te maken, maar ik erger me aan het feit dat het werkelijke probleem van de aarde, namelijk de vele mensen, genegeerd wordt door veel mensen(en de politiek).

Wat wil je daar tegen doen dan? Genocide of geboortebeperking? Er valt gewoon niets aan te doen, ik lig er dan ook totaal niet wakker van dat er wat rampen gebeuren waar mensen aan sterven.

Wat wil je daar tegen doen dan? Genocide of geboortebeperking? Er valt gewoon niets aan te doen, ik lig er dan ook totaal niet wakker van dat er wat rampen gebeuren waar mensen aan sterven.
Geboorteperking, maar natuurlijk is dat ook een oplossing van niets. Het is simpelweg ''te laat'' om er nog iets tegen te doen.

Terug
Naar boven