Ik hoorde het vanmiddag op de radio en ik dacht ook meteen: jammer dat vrouwen ook in het bestuur van dit land zitten.
---------- Toegevoegd om 14:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:51 ----------
Mooi betoog dat de plank misslaat, want ze doelt toch echt op klimaatverandering.
Ze zegt namelijk:
Buiten het feit dat het ''klimaatverandering'' is en ''aanpakken'' is er nog iets mis met deze zin. Wat heeft deze aardbeving in hemelsnaam te maken met klimaatverandering?
Het betoog en elke vorm van speculatie is natuurlijk compleet loos omdat het een twitter regel betreft. Zoals ik al zei: twitter communicatie is one-liners en totdat iemand evrder toelichting geeft blijft het bij speculatie.
Maar ik zal je precies uitleggen waarom jullie allemaal compleet fout zitten.
Als ik het lees dan haalt ze meerdere dingen teglijk en doorelkaar aan. Maar als je na gaat denken en het in context zet en even afstapt van het tendentieuze gezeik van Geenstijl en gelijk ergens bovenopspringt uit sensatiezucht...dan is het volstrekt logisch. Maar het is ook blindstaren en NIET kunnen lezen. Nergens rept ze het woord AARDBEVING!!!! Ze heeft het over RAMPEN. Het is ook een knapstaaltje van kortetermijn rel-schoppen en een compleet overschot aan historische tunnelvisie van Geenstijl...en van degenen die daar met open oogjes intrappen!
als we niet ingrijpen blijven deze rampen op Haiti gebeuren. we moeten klimaatsverandering aanpaken en de kust van de eilanden verbeteren
Laten we het eens ontleden
als we niet ingrijpen blijven deze rampen op Haiti gebeuren
Ze heeft het over RAMPEN...meervoud. Dus niet alleen deze ramp. Mogelijk dat julllie je niet kunnen herinneren maar:
1). In bepaalde regio's overstroomden enige tijd terug rivieren en vielen er ook veel doden. Het had ook grote gevolgen voor landbouw, voedselproductie en sociale cohesie. Rden wordt door wetenschappers aangevoerd: klimaatsverandering en veranderende klimatologische omstandigheden (steeds meer regen in de afgelopen 15 jaar) in combi met de ontbossing (eco activiteit en geen klimaatsverandering)
2). Aabnlsuitend hierop is in 2008 het land slachtoffer geworden van een Orkanen waarbij vele duizenden doden vielen en flinke infrasturcturele schade werd toegebracht...reden van de oorsprong van die orkanen wordt door veel wetenschappers MEDE toegeschreven aan veranderende klimatologische omstandigheden .
3). In 2004 werd het land ook getroffen door Orkaan Jeanne waardoor ook vele duizenden dood gingen, duizenden dakloos werden en er gigantische aardverschuivingen plaatsvonden. Er werd toen betoogd dat de heftigheid van de orkaan opvallend was en door sommige wetenschappers werd aangegeven dat dit mogelijk mede werd veroorzaakt door klimatologische omstandigheden.
4). En zo zijn er nog legio rampen die met enige regelmaat het eilandje treffen...waar overstromingen van rivierdelta's, kustlijnen etc redelijk een rol bij spelen.
5).Nog even een stukje speciale aandacht aan deze: In 1946 vernietigde een Tsunami een heel groot gedeelte van de kuststrook van Haiti....voor veel landen in de regio had dit grote gevolgen en leeft in veel landen in de regio...het is dus niet zo heel vreemd dat iemand uit die regio (die geaffecteerd werd door die Tsunami) daar nog iets over weet. De oorzaak was de grootste aardbeving ooit voor het eilandje Hispaniola met een kracht van 8.1 op de schaal van R.
Wat jullie doen is subjectief lezen dat ze het over AARDBEVINGEN heeft....terwijl ze heel duidelijk dat woord NERGENS noemt. Het is echt een pure perceptie fout in de gedachten.
Nou kan je natuurlijk heel erg van mening verschillen of de klimaatsverandering daadwerkelijk de oorzaak van de rampen zijn...en dat doen wetenschappers dan ook. Des al niet te min is het dus alles behalve raar dat ze verder gaat met:
we moeten klimaatsverandering aanpaken
Want als dat de oorzaak is of een oorzaak is van natuurgeweld en rampen die over het arme landje Haiti worden uitgeroepen dan is het dus wijs om dat aan te pakken en daar iets mee te doen....want dat voorkomt inderdaad rampen.
en de kust van de eilanden verbeteren
Dit is een logisch gevolg van waar de meeste rampen effect op hebben gehad in Haiti. Het is ook een duidelijke conclusie van de gevolgen van de Tsunami in 2000.
==> het hele bericht op Geenstijl is dus compleet van de pot gerukt en een compleet duidelijk volledig tendentieus...er zitten daar een stelletje nullen die niet op de hoogte zijn van enige historische context en niet van plan zijn om voordat ze iemand proberen te beschadigen ook maar enigte integriteit ten dag te leggen en te controleren waar ze op afgegeven. Dus weer een complete bevestiging van het beeld dat Geenstijl bij mij oproept...walgelijk!