XXL Nutrition

PVV Den Haag wil allochtonenstop bij amateurvoetbal

Peoples

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
239
Lengte
1m86
Massa
116kg
AMSTERDAM – De PVV in Den Haag wil een tijdelijke allochtonenstop bij het amateurvoetbal in de stad. Clubs die ‘kunnen aantonen dat een te grote hoeveelheid allochtonen leidt tot gigantische problemen’, moeten volgens de partij in staat worden gesteld deze groep te weren.
Dit stelt de partij in schriftelijke vragen aan het college van de stad.
Volgens de partij loopt het college weg voor ‘de gevolgen van massa-immigratie en daarmee gepaarde islamisering van het Haagse amateurvoetbal’.

Noodklok
"Al jaren luiden clubs de noodklok aangaande de ellende die speelt bij vele clubs met een hoog percentage niet-westerse allochtone leden”, aldus de partij.
Ook stelt de partij een Haagse Zwarte Lijst van wanbetalers voor, omdat het 'betalingsmoraal bij veel allochtone leden niet goed' zou zijn. Voetbalclubs zouden hierdoor in de financiële problemen komen.
GroenLinks heeft geërgerd op de plannen gereageerd. Gemeenteraadslid David Rietveld noemt het nieuwste plan van de PVV op Twitter 'walgelijk en onhaalbaar'.

(Bron:nu.nl)

:roflol: de PVV is inmiddels een karikatuur van zichzelf geworden.
Ik stel voor dat ze een cabaretprogramma gaan maken. Ik wil wel weer een avondje ouderwets lachen :D

Daarmee los je het probleem niet op natuurlijk. Al is een gezondere mix/verhouding van autochtonen en allochtonen natuurlijk wel gewenst.

Ik vind het zo gek nog niet. Wanbetalers moeten sowieso gekicked worden.

Whaha wtf, ja zoiets hebben ze ook eens gedaan bij een voetbalclub in Helmond volgens mij. Was altijd mooi vroeger als je moest voetballen tegen rood-wit uit Helmond, man man dat was me een clubje bij elkaar. Elke wedstrijd werd dat matten, en langs de lijn de ouders nog harder :roflol:

:scratch:

Als een team voor problemen zorgt zet je ze uit de competitie. Als een speler voor problemen zorgt bij de club schop je hem er uit. Zo simpel is het.

durbanstrandapartheid.jpg

Binnenkort in Scheveningen en Kijkduin.

• Topic Starter Topic Starter
PVV trekt plan allochtonenstop terug

DEN HAAG - De PVV-fractie in de Haagse gemeenteraad heeft donderdagavond haar plan om een allochtonenstop in te voeren in het amateurvoetbal teruggetrokken. Dat heeft raadslid en Tweede Kamerlid Richard de Mos laten weten.

De Mos stelt dat ''het ongelukkig gekozen woord allochtonenstop de discussie over de problemen binnen het Haagse amateurvoetbal ernstig heeft vervuild’’. Daarom heeft de partij de vragen hierover aan het college teruggetrokken.
De gemeente Den Haag noemde het voorstel ''volledig onzinnig’’. Wethouder Karsten Klein (Sport) verweet de partij in een reactie ''een dwangmatige xenofocus. Voor een fractie die claimt midden in de Haagse samenleving te staan, is dat onverantwoord en onrealistisch.''

KNVB
Ook de KNVB keurde het voorstel van de PVV direct af. ''Voetbal levert juist een zeer belangrijke bijdrage aan de integratie in Nederland’’, aldus de bond. ''Nergens komen zoveel culturen samen als op het voetbalveld en in de voetbalkantine.''
De PvdA-fractie in de Tweede Kamer stelde direct vragen aan minister Edith Schippers (Sport) of het voorstel van de PVV neerkomt op discriminatie. Eerder dit jaar deed een soortgelijke discussie in Nijmegen veel stof opwaaien.

De Nijmeegse club Quick 1888 wilde een allochtonenstop instellen omdat de 20 procent leden van niet-allochtone komaf zich niet meer thuis zou voelen bij de club. Ook leidde het grote aantal leden van allochtone afkomst tot een chronisch tekort aan vrijwilligers. De gemeente Nijmegen greep in en berispte de club.

(Bron:nu.nl)

:roflol:

Wat een gasten ook :roflol:

Echt idioten zijn het

Whaha wtf, ja zoiets hebben ze ook eens gedaan bij een voetbalclub in Helmond volgens mij. Was altijd mooi vroeger als je moest voetballen tegen rood-wit uit Helmond, man man dat was me een clubje bij elkaar. Elke wedstrijd werd dat matten, en langs de lijn de ouders nog harder :roflol:

Haha wij hebben er vorig jaar nog gevochten, ook bij Rood-Wit. In hetzelfde seizoen werd het ook nog meppen tegen MULO.

...

Laatst bewerkt:
ik ben voor de pvv maar op deze manier is het moeilijk ze te kunnen blijven verdedigen. Zeg dan voor iedereen die iets doet gelijk eraf trappen en bannen uit het voetbal

Is een beetje een algemeen PVV probleem: rationeel en consequent zijn.

PVV doet gewoon wat Wilders ook doet; non-oplossingen aandragen voor de onwetende volgelingen; populisme scoort immers goed. Dat 't allemaal (wettelijk) niet haalbaar is, maakt niet zoveel uit en van ondergeschikt belang.
Slechte publiciteit bestaat in deze niet: alles is mooi meegenomen.

Het maakt niet uit of het allochtonen zijn of niet, als je problemen of overlast veroorzaakt moet je gewoon opdonderen. Dit kan uit eigen beweging of met de harde hand.

is wel zo ook hier in adam, clubs met alleen marokkaantjes zijn gvd afressief en vechten altijd en zoeken ruzie met die arme nederlandse kindjes

Terug
Naar boven