- Waardering
- 2.963
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat eigenlijk veel zorgwekkender is als je het mij vraagt is het gegeven dat een enkel persoon puur op beeldvorming en imago vrijwel uit het niets steun kan krijgen van een deel van de bevolking dat ruim 30 zetels vertegenwoordigd. Dan heb ik het over een Verdonk. Nu was zij niet al te snugger en zal Wilders veel te geobsedeerd blijken maar wat kan een echte gladjakker met een dubbele agenda aanrichten in een samenleving die voor een belangrijk deel haar leiders afrekend op media-optredens en goed geplaatst retoriek?
Wat als bij de volgende verkiezingen de kiezers Wilders beu is door dit gerommel en hij geen zetels meer krijgt. Stopt dan ook zijn beveiliging? Neem aan dat nog wel wat moslims een appeltje met hem te schillen hebben.
En wat denk je van Cohen?
Waar ik me bv zo aan kan storen is dat er nooit ruimte is voor écht debat op tv. En dan bedoel ik dus niet een paar van die gasten die letterlijke programma punten op elkaar afvuren. Maar een diepe lange discussie over 1 enkel punt. Bij Het Gesprek zag je wel eens zoiets voorbij komen, maar ook weinig. Ze zeuren maar wat over idealen maar je ziet nog een discussie hoe ze nu echt praktisch die punten willen uitwerken, en waarom.
Rechtse huilieDus P&W en DWDD vergiftigen half Nederland met hun kijkcijfers van rond de 1,3 miljoen? Daarmee haal je meestal de top 30 niet eens qua maandelijkse kijkcijfers. Ook al worden die twee programma's dan wel bijna iedere dag uitgezonden natuurlijk, maar dat geldt voor een beter scorend RTL Boulevard net zo goed.
Wel knap dat je met zulke kijkcijfers 'zeer zeer slecht' voor Nederland bent. DWDD is overigens wel ruk met zijn tig keer terugkerende gasten maar zelfs de ghostwriter van Rutte mag regelmatig aanschuiven en bij P&W wordt een figuur als Bosma het nou ook niet al te lastig gemaakt.
]
Je zegt het zelf al, daar is totaal geen belangstelling voor. En zeg nou eerlijk, zou jij dat allemaal kijken?
Waar ik wel voor ben als soort van compromis: Zet er een jury neer van onafhankelijke wetenschappers oid. Als iemand iets beweert wat niet waar is, dan volgt er een interruptie waarbij gezegd wordt: Ho even, u zegt nu dit, maar in het partijprogramma staat dat. Of ho even, dit is helemaal niet reëel, en dat weet u zelf ook.
Zoiets lijkt mij wel een toevoeging, nu dit gedaan moet worden in de discussie, en dus door een tegenstander, wordt dit vaak niet serieus genomen, overstemd of is die kennis er simpel weg zo snel niet.
Dat van die wetenschappers heeft natuurlijk geen nut. Allereerst omdat er geen absolute waarheid is in het politieke debat. Er zijn verschillende aanpakken voor verschillende problemen. Sowieso is de discussie toch nooit gedetailleerd genoeg om er iets over te zeggen. Daarom nou juist moet er meer ingezoomd worden, dan zie je vrij snel waar partijpunten door de mand vallen. En ten tweede heeft bijna iedereen in NL een politieke voorkeur dus is het al snel lastig om onpartijdige wetenschappers te gaan gebruiken.
Ben ik niet met je eens. Uiteraard is er geen absolute waarheid in het politieke debat, maar dit betekent niet dat je dingen kan beweren die niet waar zijn. Snap je? En natuurlijk is ook niemand objectief, maar je kan vast wel een jury samenstellen (hoeven ook niet allemaal wetenschappers te zijn, maar gewoon mensen met kennis van zaken) die een beetje gebalanceerd is. Want er wordt nogal eens iets geroepen dat gewoon niet waar is. En dat is wat anders dan iets zeggen waar je het niet mee eens bent. Overigens zie ik de moeilijkheid er wel van in hoor, om dit goed door te voeren.
) geeft aan dat dit niet rendabel is, mja dan kan je als wetenschapper wel zeggen dat het een laag rendament heeft. Maar een andere wetenschapper zal beginnen over CO2 uitstoot en klimaatveranderingen. Ja, wie heeft er dan meer gelijk? Het is maar net waar je prioriteiten liggen. Dat is politiek gewoon, belangenstrijd en niet echt een discussie om waarheid.