XXL Nutrition

PVV tegen dode moslims

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.658
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
Moslims stellen strenge regels aan begraafplaatsen in Nederland. Op 70 van de 3500 begraafplaatsen kunnen moslims zich volgens moslimgebruiken laten begraven. Dat betekent dat zij op een aparte akker komen te liggen, omdat zij alleen tussen geloofsgenoten begraven willen worden. Ook zijn de graven gericht naar Mekka.

Het CDA en de PVV hekelen de eis van moslims om niet naast een niet-moslim te worden begraven. ''Het is je reinste apartheid op de begraafplaats'', aldus PVV-Kamerlid Sietse Fritsma. Volgens hem staat de wens om gescheiden begraven te worden ''symbool voor het feit dat moslims geen deel willen uitmaken van de Nederlandse samenleving.''

Bizar en overdreven
CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg vindt het ''bizar en overdreven''. ''Prima als je volgens je eigen rituelen begraven wilt worden, maar het moet geen afzetten tegen een samenleving worden'', aldus de CDA-politica.
Ook de wens van moslims om het graf eeuwig in stand te houden, valt niet in goede aarde bij CDA en PVV. Gezien de beperkte ruimte in Nederland, zouden ook moslimgraven op den duur geruimd moeten kunnen worden.

VVD ziet geen probleem
Oppositiepartij VVD heeft geen enkel probleem met de islamitische begrafenispraktijk. Zij vinden het een teken van integratie dat moslims überhaupt in Nederland begraven willen worden

NieuwNieuws : PVV hekelt moslimgrafakkers

Nu vind ik het zelf ook onzinnig dat er een soort apartheid onder de doden wordt ingevoerd maar vraag me af waarom de PVV niet ageert tegen de talrijke Joodse begraafplaatsen. Daar geldt eeuwige grafrust en is geen plek voor anderen dan Joden. In dat kader zijn de opmerkingen van Madeleine van Toorenburg ook 'bizar en overdreven'. Als de ene groep iets mag kan je het een andere groep niet ontzeggen.

Nu vind ik het zelf ook onzinnig dat er een soort apartheid onder de doden wordt ingevoerd maar vraag me af waarom de PVV niet ageert tegen de talrijke Joodse begraafplaatsen

Geertje zal weer iets zeggen als. Deze religie is al zo lang in Europa gevestigd is dat dit geen probleem is en ten tweede zal die zo iets zeggen dat het Christendom lijkt op het Jodendom.

Dan rest nog crematie :D

Moslims sterven toch niet? ???

Klinkt anders behoorlijk ondankbaar om er apathisch bij te gaan liggen als er 72 tienermeisjes op je bord liggen.

In principe geen problemen mee, in het geloof hebben we idd qua begraafplaatsen toch al veel appartheid ,... Katholiek , hervormd en joden liggen ook appart.
(enkel op de openbare begraafplaatsen ligt heel t zooitje bij elkaar :D )

Moslims stellen strenge regels aan begraafplaatsen in Nederland.

Maar als ze eisen gaan stellen die wij moeten inwilligen vind ik het weer te ver gaan.
Heel makkelijk , geef ze een stukkie grond en laat ze daar zelf over beheren zodat ze die grond zelf aan hun eisen kunnen laten voldoen.

tja als ze er beter van denken te worden doen ze het maar. het is niet moeilijk er rekening mee te houden lijkt me. immers je kunt ook zeggen dat je bij familie begraven wilt worden.

als is het wel debiel want je bent toch dood.

Ach er zijn ook RK begraafplaatsen , Joodse etc etc. dit kan mij niet echt boeien.....

Je bekent trouwens wel een beetje kleur Eric door alleen de PVV in de titel te zetten , terwijl CDA hetzelfde erover denkt ...............

• Topic Starter Topic Starter
Ah ik beken weer kleur dan doet NieuwNieuws als grote vrienden van Wilders dat zeker ook?

Moslims zijn cool, zelfs als ze dood zijn willen ze nog wat te vertellen hebben in een vreemd land :D

Ah ik beken weer kleur dan doet NieuwNieuws als grote vrienden van Wilders dat zeker ook?

Om over Forenzenblaadje De Pers nog maar te zwijgen.

Zowiezo heeft de oplettende lezer altijd door dat elke krant of nieuwssite wordt gerund door mensen met een specifiek politiek gedachtengoed. En dat is uiteraard ook gezond, absoluut objectief nieuws is te saai. Stof tot discussie willen we.

• Topic Starter Topic Starter
Dat boeit me geen fl**ker ................. Ik zie alleen hoe jij nu het nieuws brengt en dat is aardig anti Wilders :)

Beetje tegengas tegenover al die bashingthreads kan geen kwaad. Wat dat betreft is kleur bekennen een soort van nationale sport geworden lijkt het.

Maar ja jij ziet volgens in al mijn acties zaken die er niet zijn, bedankt voor je fixatie. Ik heb een fan!

Ben het eens met VVD.

Beetje tegengas tegenover al die bashingthreads kan geen kwaad. Wat dat betreft is kleur bekennen een soort van nationale sport geworden lijkt het.

En dus doe jij eraan mee ...........:o Je bekritiseerd altijd de moslim-bashers maar zelf ben je geen haar beter! Ook al vind je van wel ................ de arogantie :no:

Het geeft me een fijn gevoel dat er nu eens niet geluistert word.

In principe geen problemen mee, in het geloof hebben we idd qua begraafplaatsen toch al veel appartheid ,... Katholiek , hervormd en joden liggen ook appart.
(enkel op de openbare begraafplaatsen ligt heel t zooitje bij elkaar :D )

Maar als ze eisen gaan stellen die wij moeten inwilligen vind ik het weer te ver gaan.
Heel makkelijk , geef ze een stukkie grond en laat ze daar zelf over beheren zodat ze die grond zelf aan hun eisen kunnen laten voldoen.[/QUOTE]

Oprotten naar land van afkomst en bepaal daar je eigen regels.

Van de geboorte tot de dood hebben ze wel ergens problemen mee :duh:

Als je kind zich niet houdt aan de regels in huis dan probeer je het deze aan te leren, maar wat doen wij met immigranten? We steunen hen in hun eisen, we geven ze alles wat ze willen. Dom, dom, dom.

Maar idd moet iedereen gelijk zijn voor de wet, ook wat de begraafplaatsen betreft.

Ik zeg altijd maar,een goede moslim is een moslim onder de grond.Waar maakt niet uit.

Laat ze maar een eigen begraafplaats hebben! Wie wil er nauw naast een moslim liggen :roflol:

Terug
Naar boven