AndroidHealthClinic

PVV wil geen btw in juni

mammoth

Advanced Bodybuilder
Waardering
4
PVV wil geen btw in juni
Om de economie op te peppen moet er in de maand juni geen btw worden geheven. Dat staat in een plan dat PVV-leider Geert Wilders donderdag presenteert.
Foto: ANP Door een maand geen btw te heffen, worden alle producten en diensten goedkoper. Dat levert meer koopkracht op voor de burgers.

De PVV wil de kosten dekken door het bedrag van 4,3 miljard euro dat Nederland dit jaar uitgeeft aan ontwikkelingshulp op zak te houden.

Andere punten in het PVV-plan zijn: belastingverlaging, niet korten op pensioenen, de accijns op brandstof verlagen en meer wegen aanleggen.

Ook wil de partij de hypotheekrenteaftrek volledig herstellen en de huren niet verder laten stijgen dan met de inflatie. De PVV wil verder de grenzen sluiten voor werknemers uit Oost-Europa en uit de EU stappen.

http://www.nu.nl/politiek/3388742/pvv-wil-geen-btw-in-juni.html

Strak plan zou ik zeggen !

Ja hij heeft me toch prima ideeën.........

Geen geld naar Zimbafrika maar voor NL.....daar hoef ik niet lang over na te denken. Het algemene idee van geld liever voor NL gebruiken dan voor bevalt me opperbest maar daar hebben veel partijen geen boodschap aan, de PVV gelukkig wel.

Fransje Weekers heeft het alweer 'borrelpraat' genoemd....het is wachten op de eerste die het populisme gaat noemen. Gelukkig heeft de bevolking door dat we dan maar liever populisme hebben als ze het zo willen noemen.

Dat van t ontwikkelingsgeld is inderdaad een inkoppertje. Keihard doen dus. Wat betreft dat geen-BTW, ik stel vragen bij de praktische uitvoerbaarheid. Als ondernemend consultant is het voor mij eenvoudig om geen BTW te rekenen (1 factuurtje per maand, goed te doen), maar hoe zit dat met bijv. supermarkten die 2000+ artikelen misschien wel moeten re-labelen? Klinkt moeilijk.

1 maand geen btw betalen klinkt leuk, maar het zou effectiever zijn als de BTW gewoon fors omlaag gaat naar normale proporties.
Zodat het weer echt een steentje bijdragen is ivm deze roof.

Logisch dat niemand meer vertrouwen in de economie heeft en de economie naar de klote gaan als de overheid maar blijft pikken.

Als je dit iets anders dan borrelpraat of populisme wilt noemen ben je niet wijs.
Niets aan ontwikkelingshulp willen besteden en het geld liever binnenlands wilt houden is 1 ding (Al doneert Wilders het waarschijnlijk het liefst aan Israel), maar een maand zonder BTW is natuurlijk het meest achterlijke ooit.
Denk eens aan alle administratieve rompeslomp dat dat met zich meebrengt. En al die idioten die dan groot gaan inkopen en zo schulden creeren of het dan weer doorverkopen op marktplaats of waar dan ook en voor oneerlijke concurrentie gaan zorgen.

Wilders... zet een Haagse sjonnie met een matje in zn nek op zijn plek en er komt de zelfde onzin uit.

Als je dit iets anders dan borrelpraat of populisme wilt noemen ben je niet wijs.
Niets aan ontwikkelingshulp willen besteden en het geld liever binnenlands wilt houden is 1 ding (Al doneert Wilders het waarschijnlijk het liefst aan Israel), maar een maand zonder BTW is natuurlijk het meest achterlijke ooit.
Denk eens aan alle administratieve rompeslomp dat dat met zich meebrengt. En al die idioten die dan groot gaan inkopen en zo schulden creeren of het dan weer doorverkopen op marktplaats of waar dan ook en voor oneerlijke concurrentie gaan zorgen.

Wilders... zet een Haagse sjonnie met een matje in zn nek op zijn plek en er komt de zelfde onzin uit.

Liever BTW verlaging en vastigheid.
Maar achterlijkste idee ooit?
Weet niet hoe het met jou zit, maar ik vind het best lekker een hele maand niet beroofd te worden :D (op dat punt dan)

Ontwikkelingshulp een maand inruilen voor geen BTW is een goed idee. Nog beter is dit voor altijd inruilen en ontwikkelingshulp (wat trouwens helemaal geen hulp is) dus volledig afschaffen.

Persoonlijk vind ik BTW veel beter dan inkomstenbelasting. Dus ik stel voor dat BTW verhoogt wordt en de loon- en inkomstenbelasting volledig afgeschaft worden.

Hypotheekrenteaftrek herstellen en de huren niet verder laten stijgen dan met de inflatie zijn natuurlijk domme ideeën, net als immigratie willen stoppen.

Wat ik al zei dus, maar dan relleriger :P

Liever BTW verlaging en vastigheid.
Maar achterlijkste idee ooit?
Weet niet hoe het met jou zit, maar ik vind het best lekker een hele maand niet beroofd te worden :D (op dat punt dan)

Liever zou ik zien dat we structurelere zaken aanpakken. Zoals minder idiote subsidies zoals aan kunst, ALLE religieuze initiatieven, buurtcoaches, "buurtvaders", theekrans sessies met terreurjeugd, jeugdhonken, integratie gelul zoals dat snoepbos destijds, et cetera. Daarnaast kan de geldkraan ook dicht in de private zorgsector door te stoppen met subsidieeren of vergoeden van 'alternatieve geneesmiddelen' (aka spul wat medisch bewezen niet werkt), oibibio cursussen, oerschreeuw therapie gelul, you name it.

Als we toch eens zouden gaan regeren op de MEERDERHEID, in plaats van op de meest schreeuwerige minderheid (links, kunst, allochtonen, werklozen pick one) dan zouden we al een heel stuk beter af zijn.

Als we het dan echt nuttig willen besteden, subsidieer dan cursussen en onderzoeken die de productiviteit van mensen (werknemers) bevorderd zoals in SG gebeurd.
Persoonlijke ontwikkeling waar de economie iets aan heeft.

Geen belasting voor 1 maand? Waarom dan geen belastingverlaging het hele jaar door?

Lijkt mij ook lastig voor de bedrijven om 1 maand geen btw te heffen. Niet echt doordacht... maar ja, wanneer wel?

Lijkt mij ook lastig voor de bedrijven om 1 maand geen btw te heffen. Niet echt doordacht...

'De PVV wil de kosten dekken door het bedrag van 4,3 miljard euro dat Nederland dit jaar uitgeeft aan ontwikkelingshulp op zak te houden.'

Kun je wel zeggen geef dat geld dan gewoon aan de burger maar dat wordt dan niet uitgegeven of het wordt:
Migranten sturen jaarlijks 8 miljard euro vanuit Nederland op naar hun thuisland. Dit blijkt donderdag uit een onderzoek van de Nederlandsche Bank (DNB) onder ruim 1600 migranten. Meeste geld gaat naar Turkije, Marokko, de Antillen, Indonesië en Duitsland.

Laatst bewerkt:
De PVV is erg goed in het maken van kansloze plannen.

Kun je wel zeggen geef dat geld dan gewoon aan de burger maar dat wordt dan niet uitgegeven of het wordt:

Gaan de mensen het geld dan niet opsparen, dus in de andere maanden geen grote (luxe) uitgaven doen behalve de verplichtingen, om in de zonder btw maand veel in te kopen? Het is goed voor de consumenten, maar voor de bedrijven niet, omdat ze alle prijskaartjes moeten veranderen en de prijzen op internet gaat ook lastig worden en weet ik wat niet meer voor administratieve rompslomp. Uiteindelijk kost het de bedrijven ook tijd en dus geld, daar waar de consument normaal voor betaald. Ook minder inkopen in de overige maanden.

Ik zie het niet bepaald als een goed plan, alleen voor de consument kan het eventueel ten goede komen.
Als je in plaats van 1 maand geen belasting heft, alle maanden bijv. met 2% verlaagd, gaat men heus wel meer inkopen mits niet andere uitgaven omhoog gaan natuurlijk.

---------- Post toegevoegd 4 April 2013 om 14:35 ----------

De PVV is erg goed in het maken van kansloze plannen.

Mijn voorstel is om het loon van die lui fors te verminderen. Dat stimuleert de economie en hopelijk ook de goede plannen. Het is hetzelfde met voetbal, hoe meer men er voor betaald krijg, des te minder er hard en serieus wordt gewerkt.
Die gasten in de politiek doen het schijnbaar voor het geld en niet voor de passie of voor de 'echte' verbetering... want er komt nooit wat zinnigs uit.

Laatst bewerkt:
Goed idee, natuurlijk heb je weer van die sukkels die gaan janken dat ze minder hoeven te betalen. Als het nou van hun eigen partij was konden ze er tenminste voor opkomen maar nee het komt van de pvv dus is het slecht en dus moet het idee gehaat worden.

Goed idee, natuurlijk heb je weer van die sukkels die gaan janken dat ze minder hoeven te betalen. Als het nou van hun eigen partij was konden ze er tenminste voor opkomen maar nee het komt van de pvv dus is het slecht en dus moet het idee gehaat worden.

Die sukkels denken waarschijnlijk meer na over de gevolgen ipv alleen maar een beetje lopen bleren.
Kopvoddentax, ook zo'n geweldig idee van die vent :D

Terug
Naar boven