XXL Nutrition

Raymon Merckx a.s. zaterdag 19 juli in spanje voor grote international strongmangame

Bezoekers in dit topic

Is er al wat bekend?

Ik zou het niet weten. Jan van RDP heeft vakansie (geloof ik), dus daar staat het voorlopig ook niet op.
En ik geloof dat Roy zich niet meer op DBB bevindt sinds alle perikelen rondt lockgeit, dus we moeten nog even wachten.
 
Wie, wat, waar?
Sportreportage:Roy van Forst. Fotoreportage:Roy van Forst. Op 18 Juli was het dan weer eens zover,het werd weer eens tijd voor een groots International strongmangame in Espana(Premia Mar) in Catalonie(Barcelona). Op vrijdag 18 juli vertrokken we met de trein naar Schiphol om daar op het vliegtuig te stappen naar het Land van de Catalonen. Na een heftige reis met treinen en metro's kwamen we dan in de Plaats Premia Mar war het een graadje of 38 was,echt bloedje heet. De reis was niet maar zomaar een reis geweest. want de vriendelijke criminaliteit in het Spaanse land viert in de vakantie tijd bij de toeristen Hoogtij,Ik bleef dan van deze criminele actieviteiten niet ongeschonden. De vriendelijke vrienden Ripten(doormiddel van zakkenrollerij mijn Handy die ik in mijn broekzak had zitten,Mijn geld die ik ergens anders had zitten konden ze gelukkig niet bemachtigen. Aangekomen op de Boulevard van Premia Mar,kwam ik dan tot de constatering dat mijn Handy weg was met alle telefoonnummers van de organisators van Spanje en de internationale strongman sportwereld. Via via thuis en e-mail adressen kon ik dan contact krijgen met de organisatie dus ons ophaalden en ons naar het Hotel brachten. Na een heerlijk etentje en en paar lekkere spaanse serveza's konden we het Kussen van het bed aanraken en sliepen niet door de bizarre hitte die er heerste. (Airco's pffffff kan je die ook op -10 graden zetten??)man wat een hitte!! De dag erna was het dan zover,Op zaterdag morgen een goed lekker ontbijt gehad en geen meter gelopen en alles met Taxi's gereden omdat lopen niet te doen was,5 meter lopen en het leek wel alsof je zo uit de zee kwam lopen,Niet meer normaal. Raymon Merckx was er klaar voor en wilde deze wedstrijd goed wegzetten en nog een goede plaastering maken om op zijn Mijlenverre wedstrijdoverwinningen erbij te plaatsen. En ook voor mij als Mental-Coach zou het weer een pluspunt zijn op mijn CV-lijst. De wedstrijd begon in het stadje Premia Mar,een dorp naast barcelona,waar op 2 vierkante Kilometer wel let op 30.000 mensen wonen(veel). Er dingden 12 internationale Strongmanatleten mee aan deze wedstrijd die allen gebrand waren om Merckx een kopje kleiner te maken,want hij was als Favoriet aangereisd wat normaal gezien geen voordeel is omdat dan iedereen zich wil meten en wil bewijzen en de wedstrijd uiteindelijk allen maar zwaarder wordt en gezien de weersomstandigheden niet in ons voordeel was kan je het je wel een beetje voorstellen. De wedstrijd bestond uit 7 onderdelen,waarvan 4 onderdelen een qualificatie waren,en de beste 6 atleten van die onderdelen zouden zich dan qualifiseren voor de Finale die uit 3 onderdelen bestond. Het 1e onderdeel waren de Powerstairs die 8 tredes had van 42 centimeter en er moest een blok van 200 kilo naar boven getild worden. Merckx belande op een 5 positie op dit onderdeel maar de onderlinge strijd was zeer klein en verschilde af en toe met 0,01 seconde. Dus iedereen was aan mekaar gewaagd en er was een statement gezet,iedereen wilde zich qualificeren voor die Finale,dat was Duidelijk. Het 2e onderdeel was de Heavy Medley die niet zonder slag of stoot ging,het waren verschillende onderdelen in 1.Bijv,de organisator had een Catalonian Map laten maken vanwel 160 kilo stukje staal met het ontwerp van Catalonie deze moest over een afstand van 25 meter gedropt worden zo snel mogelijk. Dan moest er een kogel getild worden van 100 kilo en deze moest na 10 meter op een vat gelegd worden.direct daarop volgend stond een seat zoiets dergelijks klaar om geflipt te worden,en direct daarachter moest nog eens een wheelflip gedaan worden van 400 kilo.dat was het 2 onderdeel. hier een impressie: Het 3 onderdeel was een wheelflip van 400 kilo die over een afstand van 20 meter zou moeten worden geflipt de een zou dat in 7 maal doen de ander in 8 maal,ook hier starten de atleten met z'n 3en tegelijk,en de strijd was groots want ze zaten op echt enkele 0,01 sec.vanelkander. Het 4 en laatste onderdeel van de Qualificatie waren de Stones of strenght. Raymon Plaatste zich in de Finale,bij de laatste 6 Finalisten. Op dat moment stond hij op een 5e positie. Normaal gesproken beginnen ze tijdens zo'n Finale weer allen op Nul punten mar de organisator had besloten om dat nu niet te doen. Dus Nummero 1 had al zoveel voorsprong op de na komende atleten dat bijv.een 4e,5e, oeen 6e geplaatste atleet nooit de mogelijkheid had om het kampioenschap te winnen. Maar niet getreurd we gingen gewoon door en RTaymon Merckx Liet zich niet van zijn wijs Brengen. De Finale bestond uit 3 onderdelen,het eerste onderdeel was de beruchte Truckpull van 20.000 kilo(trekker+oplegger). Raymon was als eerste,en moest een statement nerzetten. Onder de sterkste mannen kenners weten we dat Merckx hierin een zeer gerouterneerde atleet is,en hij niet voor niets in Nederland 2 voudig sterkste man van Nederland is geworden met Maurice Hellenbrand in 2006 en 2007,plus ook nog eens als team van 2008. Merckx trok 20 ton over het gloeiende spaanse wegdek van 20 meter in wel let op 16.97 seconden. 10.000 mensen waren hier getuigen van dit spectakel,en de Spaanse televisie zenders hadden het mooiste materiaal om straks in September dit Grootste sportgebeuren van Spanje te kunnen uitzenden. Niemand maar ook niemand kwam in de Buurt van Merckx en hij zette het 1e finale onderdeel op zijn naam. het 2e Finale onderdeel was de befaamde Farmerswalk van 2 maal 120 kilo die over een afstand van 40 meter zo snels mogelijk gelopen moest worden. Merckx die ook dit onderdeel in zijn fingerspitsen heeft kan hier aardig mee overweg,Alsof de duivel achter hem aanzat met een graadje of 38 rende hij de 40 meter,binnen 17 secondes. en eindigde uiteindelijk als 2e in dit onderdeel alleen de spanjaard albalejo was enkele honderste van een seconde sneller. Als laatste onderdeel was er nog eens de stones die op Verschillende hoogtes moesten worden gelegd en de eerste hoogte was 1,75 meter. Hitte,spanning noem het maar op,op het laatste onderdeel bezweek merckx en kon de kracht niet meer opbrengen om aan de snellere tijden van zijn opponenten te concureren. Het zij zo er waren knappe prestaties geleverd. En Merckx Belande uiteindelijk op een glorieuze 5e plaats op deze supermooie wedstrijd die de organisatie geleverd had. De Argentijnse delegatie die aanwezig was nodigden ons dan ook uit om in Novembver deel te nemen aan de grote Int.Strongmanwedstrijd in Argentinie die natuurlijk met beide handen werd aangenomen. Het wordt dan voor Merckx ook de laatste strongmanwedstrijd die hij gaat draaien en die we beiden dan ook met verve willen vervullen om dan ook nog deze mee te nemen en op het CV-lijstje te zetten. Merckx gaat zich dan alleen nog maar met organiseren en demonstraties,openingen,promoties,truckpulls,beurzen,begeleiden,coachen bezig houden. Raymon Merckx mag met terecht gezegd worden,dat hij op dit moment de meest en langst gedraaide atleet van Nederland is,met de meeste nationale,regionale,provinciale,internationale wedstrijden op zijn nam heeft. Ik kan zo gek niet bedenken wie er ooit meer gedraaidt heeft. In 15 Jaar sterkste man sport. Een met Keiharde oerkracht Limburger die de kracht in z'n genen heeft zitten,Ik ben trots erop dat ik hem jaren heb mogen begeleiden als Mental-Coach,Een strongman team forever!!! Nog 1 maal vriend in Argentinie en dan de Pin erin. Be Strong Holland zal voor Sport&Fitness aanwezig zijn voor zijn laatste officiele grote Internationale Strongmanwedstrijd en een mooi foto en strongmanreportage maken. Het was mij weer een genoegen
 
Back
Naar boven