AndroidHealthClinic

Belangrijk Nieuws Reddit versus Wall Street

Bezoekers in dit topic


Nu.nl is zo een schijt nieuwsplatform, dat het überhaupt nog bestaat snap ik echt niet.
 
fakenews op CNN/Reddit
De reacties van CNBC, CNN, etc, en van die nasdaq directrice zouden wel echt red pills moeten zijn hoe corrupt die media en finance figuren aan de top zijn en hoe ze de markt manipuleren en willen beheersen.
 
*Deden ze vorige week. Is openstaande short interest van 140% terug naar 50% fake news?

De meeste mensen hebben nu eenmaal geen diamond hands (en margin calls kunnen ze niet tegen gaan) en het toppunt aan hype was vorige week, dus het momentum lijkt er nu wel uit.

Denk trouwens ook wel dat er gewoon grote boys/hedge funds in de buy hebben meegedaan om een concurrent op te eten.
Het is dus geen fake news, maar een misleidende manier om de short % weer te geven.

Ik ben wel benieuwd hoe diep het dal gaat zijn vandaag met al die short ladder attacks...
 
BlackRock owned about 9.2 million shares worth about $174 million in December 2020 according to an SEC filing published on Tuesday. That stake is worth about $3.1 billion right now.

GameStop's other big investors are also seeing their positions rise in value. Board member Ryan Cohen—who paid roughly $76 million for his 13 percent—is also sitting on a stake approximately worth $3 billion. There's also Donald Foss, founder and former chief executive of subprime auto lender Credit Acceptance Corp. He bought 5 percent of Gamestop last February for $12 million, it's nearly worth $1.2 billion now.
Senvest Management is a New York hedge fund that snapped up 3.6 million shares in October for $43 million, a stake that is now worth north of $1.2 billion. Yet another hedge fund investor, Permit Capital, revealed it had 4.79 percent stake in GameStop in September, then worth $21 million and now worth just over $1 billion. The Vanguard Group, as of July 2020, owned 5.4 million shares or little over 8 percent of Gamestop—worth $21 million then and $1.8 billion now.
 
  • Like
Waarderingen: TT&A
Ik vind dusdanige misleiding wel onder her kopje ‘fake news’ passen maar dat is mijn mening

ik ga mijn scriptie over algorithmic trading (AT) schrijven, dat is ook interessant voor degenen die dit volgen
 
Ik vind dusdanige misleiding wel onder her kopje ‘fake news’ passen maar dat is mijn mening
Er is genoeg fake news, beaamde ik ook al over CNBC, CNN, etc. Dat wil niet zeggen dat alle data fake is. Verwacht ook zat fake news van die WSB retards die bij $400-500 hebben gekocht en hopen dat het nog omhoog gaat of die hopen dat je hun bags koopt.

Berichtgeving over die short interest kan fake news zijn. Kijken wat we erover kunnen vinden.

“It signals that a short squeeze has begun in earnest and most probably will continue if GameStop’s stock price stays at these levels or rises more,” Ihor Dusaniwsky, managing director of predictive analysis at S3 Partners, said by email. “The short squeeze is over when the shorts that are left are comfortable with their positions and price expectations for GameStop.”

Het is dus geen fake news, maar een misleidende manier om de short % weer te geven.

Ik ben wel benieuwd hoe diep het dal gaat zijn vandaag met al die short ladder attacks...
Zag het nog wel naar 122% zakken. Zouden ze de berekening precies gister moeten hebben aangepast. Kijken of alle bronnen waar ik de short interest heb gezien zijn meeveranderd...
 
  • Like
Waarderingen: TT&A
ik ga mijn scriptie over algorithmic trading (AT) schrijven, dat is ook interessant voor degenen die dit volgen
Leuk als je al een winstgevende strategie hebt, om die te automatiseren. Of denk je aan machine learning?
 
Leuk als je al een winstgevende strategie hebt, om die te automatiseren. Of denk je aan machine learning?
Het is wat globaler, meer in de zin van ‘AT and implications for market efficiency / profit opportunities for individual traders’. Door transacties in milliseconden wordt de marktvolatiliteit veel groter, doch zeggen velen dat prijzen eerder fundamental values moeten reflecten hierdoor. Relatief nieuw onderwerp ook nog (wel iets ouder dan crypto)
 
Het is wat globaler, meer in de zin van ‘AT and implications for market efficiency / profit opportunities for individual traders’. Door transacties in milliseconden wordt de marktvolatiliteit veel groter, doch zeggen velen dat prijzen eerder fundamental values moeten reflecten hierdoor. Relatief nieuw onderwerp ook nog (wel iets ouder dan crypto)
Niet alleen high frequency trading, denk ook aan de enorme spikes van algoritmes die het nieuws in de gaten houden. Mooie voorbeelden in de afgelopen paar jaar te vinden bij olie, brexit en trump nieuws.
 
Niet alleen high frequency trading, denk ook aan de enorme spikes van algoritmes die het nieuws in de gaten houden. Mooie voorbeelden in de afgelopen paar jaar te vinden bij olie, brexit en trump nieuws.
Google eens ‘flash crash’
 
Heb gisteren mijn eerste aandeel ooit gekocht. Wordt al behoorlijk serieus.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210202-150629_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20210202-150629_WhatsApp.jpg
    21,2 KB · Weergaven: 75
  • Haha
Waarderingen: TT&A
Back
Naar boven