Fitness Seller

Rekeningrijden voor of tegen

Peiling Peiling Wat is jouw mening over rekeningrijden?

• Ik ben voor.

Stemmen: 11 37,9%
  • Ik ben tegen.

Stemmen: 18 62,1%

• Totaal stemmers
    29

Emile

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Waardering
2
Nu een nieuwe regering met waarschijnlijk links wordt gevormd. vrees ik dat het rekeningrijden weer uit de ijskast wordt gehaald.

Persoonlijk vind ik het niks omdat mensen niet "kiezen" om in een file te staan. Het grote probleem is denk ik dat veel mensen buiten hun woonplaats werken. Ik kan het zelf merken dat het al om 06.00 uur in de ochtend al zeer druk is en al filevorming is (tegen 15.30 in de middag begint de ellende weer).

Dit was een aantal jaren geleden echt niet zo. Dit los je met rekeningrijden niet op (moet ik dan nog vroeger opstaan?). Ik zie het zelf weer een nieuwe manier om nederlands grootste melkkoe verder uit te melken en zoals altijd is de gewone nederlander weer de klos (een nieuwe manier van zakkenvullerij) . Een oplossing weet ik zelf niet, maar rekeningrijden is het zeker niet.

Wat is jouw mening hierover?

niks mis mee.

als dan de wegenbelasting maar wel word afgeschaft.

wel zo eerlijk, wat je rijdt betaal je.

en dr zijn verrekte veel mensen die niet in de file hoeven te staan, die ben je dan kwijt...

ik zeg: doen!

• Topic Starter Topic Starter
Het grootste probleem is ook het openbaar vervoer. Ik woon in rotterdam en werk in nieuwegein. Met openbaar vervoer zonder vertragingen is de reistijd tussen de 1,30 en 2 uur. Ik heb een paar keer meegemaakt dat dit opliep tot 4 uur.Met de auto is te doen binnen een uur. Bovendien zit ik veel relaxter en niet volgepakt in een trein.

Bovendien zit ik vaak op de weg en rijd ik voor mijn werk 50.000 km per jaar zakelijk met de auto. Waarschijnlijk zal mijn baas meebetalen aan de tol van rekeningrijden want ik ga dat niet dokken.

Zolang het openbaar vervoer niet goed is geregeld zal rekeningrijden nooit gaan lukken.

De gebruiker betaalt en daar ben ik zeker voor! Als je niets anders kunt, omdat je voor je werk veel op de weg moet zijn, zul je dat dus met je werkgever moeten regelen. Anders ander werk zoeken, dichter bij huis.

Zolang het openbaar vervoer niet goed is geregeld zal rekeningrijden nooit gaan lukken.

eensch, het openbaar vervoer zal heel wat beter moeten (voorbeeld van liberalisering die op deze wijze niet lukt)

maar dr zitten meer motieven aan het rekeningrijden, denk aan de luchtvervuiling, al eens kaartjes van europa gezien? nederland is het vervuilste land van europa, we zijn klein en dichtbevolkt en hebben erg veel auto's waar we dan ook nog eens mee in de file gaan staan (okee dat we naast het rurhgebied liggen werkt ook niet echt mee) en dat opzicht is het zo dat de vervuiler betaald, ben ik eigenlijk ook wel mee eens!

als de wegenbelasting en de benzine omlaag gaat ben ik voor :P

overigens zul je het echte fileprobleem er niet mee oplossen kijk maar naar andere europese landen.

als de wegenbelasting en de benzine omlaag gaat ben ik voor :P

overigens zul je het echte fileprobleem er niet mee oplossen kijk maar naar andere europese landen.

Wegenbelasting gaat er dan ook af, volgens mij. Zou ook niet eerlijk zijn anders. Benzine zal niet verlaagd worden, behalve als Wilders aan de macht komt , zegtie.
Het fileprobleem los je er ook niet mee op, denk ik. Er zal alleen een eerlijkere verdeling komen tussen mensen, die vaak op de weg zijn en die niet zo vaak op de weg zijn t.o.v. de kosten.
Misschien als ze rekeningrijden combineren met gratis openbaar vervoer voor iedereen, zou het kunnen werken. Dat zal echter weer een belasting-verhoging met zich meebrengen, die het afschaffen van de wegenbelasting financieel teniet doet. Efficiëncy-verbetering voor het OV zou dan ook noodzakelijk zijn.

Ik vind het volslagen waanzin dat rekeningrijden.

Mensen zullen de auto toch niet laten staan. Mensen staan liever 2 uur in de file dan dat ze met het OV gaan, ook als ze ervoor moeten betalen.

Deze maatregel is gewoon om de overheidskas te spekken en daarom ben ik er tegen!

Ik vind het volslagen waanzin dat rekeningrijden.

Mensen zullen de auto toch niet laten staan. Mensen staan liever 2 uur in de file dan dat ze met het OV gaan, ook als ze ervoor moeten betalen.

Deze maatregel is gewoon om de overheidskas te spekken en daarom ben ik er tegen!

Elke belasting is om de staatskas te spekken, dus dan moeten we ze allemaal maar afschaffen.:D
De efficiëncy van het OV is idd nog lang niet voldoende, maar als je 2 uur per dag in de file staat, zal in veel gevallen het OV wel efficiënter zijn, denk ik.

Elke belasting is om de staatskas te spekken, dus dan moeten we ze allemaal maar afschaffen.:D
De efficiëncy van het OV is idd nog lang niet voldoende, maar als je 2 uur per dag in de file staat, zal in veel gevallen het OV wel efficiënter zijn, denk ik.

Nee dat ben ik niet met je eens. Die belastingen zijn om kosten te dekken die bijvoorbeeld voor de sociale zekerheid, infrastructuur en ambtenaarsalarissen zijn.

Het OV is wel efficienter maar mensen zien het niet zitten en dat begrijp ik best. In de spits is het stampensvol en als het even tegen zit dan heb je ook nog flink wat vertraging.

Weer een achterlijk idee om de staatskas te spekken. Ik ben tegen.

Nee dat ben ik niet met je eens. Die belastingen zijn om kosten te dekken die bijvoorbeeld voor de sociale zekerheid, infrastructuur en ambtenaarsalarissen zijn.

Het OV is wel efficienter maar mensen zien het niet zitten en dat begrijp ik best. In de spits is het stampensvol en als het even tegen zit dan heb je ook nog flink wat vertraging.

Ik bedoelde dit sarcastisch. Vandaar de smiley.;)
Het is ook niet aantrekkelijk en dat moeten ze het dus maken. Liever gisteren dan vandaag, want dan kan ik weer lekker onbezorgd cruisen over een redelijk lege weg.:D

Tegen:

mensen moeten toch om 9:00 op hun werk zijn. OV naar veel industrie terreinen is hopeloos slecht.

Maar stel: je jaagt 10% van de automobilisten de trein in, dan loopt de NS helemaal vast want daar hebben ze (in de spits althans) de capaciteit niet voor.

En ik als ondernemer zal er geen km minder om rijden: ik bereken het gewoon door aan mijn klanten zoals ieder bedrijf zal doen.
Het einde van de food chain, de consument, zal uiteindelijk de rekening betalen.

De overheid lacht zich rot: extra inkomsten en nog evenveel files.
De consument is weer de lul.

Tegen omdat het nutteloos is. Het biedt geen werkelijke oplossing behalve de staatskas spekken.

Idd geen oplossing. Openbaar vervoer naar mijn werk vanaf huis is 2,5 uur.
Ik rijd het in een uur. Gelukkig weinig last van files.

Voordat er trouwens een doemscenario wordt neergezet :

Anders dan de VVD, bleven PvdA en D66 warme voorstanders van het rekeningrijden. Daarbij mochten ze op steun rekenen van GroenLinks. Het CDA, SP, SGP en RPF wezen het rekeningrijden echter juist af.

Dossier Rekeningrijden

Een stukje uit 2000.

Alleen de PvdA dus die invloed zou hebben om die plannen opnieuw in te voeren.

het grootste deel (zo niet alle) van die systemen staat toch al helemaal klaar? terabytes en terabytes aan opslag capaciteit...

Actieve Leden

uit dit stukje kun je denk ikwel concluderen dat ze aan rekeningrijden niet meer zullen beginnen.

Rekeningrijden is echt te belachelijk voor woorden. Mensen die in de file staan zijn al de dupe, wat is het voor oplossing om ze ook nog eens extra te laten betalen? Iedereen die een redelijk alternatief heeft gevonden om dagelijks in de file te staan heeft dat alternatief al gekozen. Voor mij is de trein in sommige gevallen (naar de uni) de beste mogelijkheid, en dan neem ik die ook. Maar naar m'n werk kan ik onmogelijk met het openbaar vervoer, tenzij ik bereid ben er twee uur over te doen, waarvan een uur lopen, weer of geen weer.

Misschien dat de files met een paar procent afnemen, maar die groeien momenteel met een procent of 10 per jaar dus een half jaar na de invoering is het alweer erger dan ooit.

Vrachtwagens mogen wel wat meer betalen, zij rijden immers de wegen kapot, zorgen voor lange files/ veel ongevallen.

Terug
Naar boven