Fitness Seller

Rekeningrijden voor of tegen

Peiling Peiling Wat is jouw mening over rekeningrijden?

• Ik ben voor.

Stemmen: 11 37,9%
  • Ik ben tegen.

Stemmen: 18 62,1%

• Totaal stemmers
    29
Vrachtvervoer is een economische noodzaak, dat aanpakken kost meer dan het oplevert. Alle extra belasting voor vrachtverkeer is inflatoir.

Maar bijna alle verkeer is toch economisch in die ochtend/avond files? Als zo'n vrachtwagen weer eens over de weg verspreid ligt omdat de chauffeur in slaap gevallen was dan komen duizenden mensen te laat op het werk door de monsterfile, kost de economie nog veel meer.

Laat ze vaker 's nachts rijden door vervoersbedrijven die ze overdag (in spitsuren) laten rijden hoger te belasten.

idd vrachtvervoer snachts toelaten en in de spitsuren niet lijkt mij een hele goede oplossing, verder het ov verbeteren zou ook goed werken, maargoed daar verdienen ze niks aan, dus dat zal er wel niet komen.

tegen, opdat zoals al eerder gezegt het geen oplossing bied.

Maar bijna alle verkeer is toch economisch in die ochtend/avond files? Als zo'n vrachtwagen weer eens over de weg verspreid ligt omdat de chauffeur in slaap gevallen was dan komen duizenden mensen te laat op het werk door de monsterfile, kost de economie nog veel meer.

Laat ze vaker 's nachts rijden door vervoersbedrijven die ze overdag (in spitsuren) laten rijden hoger te belasten.

Er is helaas geen goed alternatief voor personenvervoer, maar dat kan bij beter OV er voor zorgen dat de wegen worden ontlast. Maar beter OV is in Nederland zeer lastig gelet op de dichtheid waarin we leven.

Plus dat je chauffeurs veel meer loon moet betalen omdat ze rare tijden werken.
Plus veel mensen die er dan mee stoppen.

Voor sommige goederen die geen noodzaak hebben voor snelle aflevering zou de binnenvaart een alternatief zijn. Maar ook dat vereist investeringen.

tegen

Net alsof iedereen even voor z'n plezier in de wagen kruipt om aan een slakkengang op z'n werk/school te geraken.

Kunnen ze beter de accijnzen op sigaretten verhogen :D

Ik bedoelde dit sarcastisch. Vandaar de smiley.;)
Het is ook niet aantrekkelijk en dat moeten ze het dus maken. Liever gisteren dan vandaag, want dan kan ik weer lekker onbezorgd cruisen over een redelijk lege weg.:D

okok.

Ja dat zouden ze moeten doen. Ik vraag me af hoe....

Voor, mits dat geld voornamelijk gebruikt gaat worden om het OV te verbeteren.

okok.

Ja dat zouden ze moeten doen. Ik vraag me af hoe....

het heeft in elk geval GEEN zin om de wegen NIET te verbeteren........

zoals op Curacao, waar de snelwegen nog erger zijn als sommige landweggetjes in Nederland.........toch is het altijd druk, en blijft iedereen hard rijden!

;)

Mensen zullen de auto toch niet laten staan. Mensen staan liever 2 uur in de file dan dat ze met het OV gaan, ook als ze ervoor moeten betalen.
Ben ik mijn broeder's hoeder? Als mensen zo achterlijk willen zijn, dan is dat hun volste recht. Ze hebben de mogelijkheid om iets anders te kiezen, maar ze doen het niet. Is mij om het even. Wat natuurlijk wel wrang is: als er meer mensen met het OV gaan, dan betekent dat meer inkomsten voor het OV, wat zich logischerwijs vertaalt in meer en beter OV.

ben voor , maar wel afschaffing van wegenbelasting dan kijk als je voor je werk moet rijden moet dat ook gecompenseerd worden in je reiskosten

Zelf ben ik dus voor rekeningrijden. Ik ga al elke dag met het OV naar mn werk. Even een kostenplaatje:

bus:
prijs: 2-3 strippenkaarten per maand, dus ongeveer 50,=
+: van deur tot deur
+: betrouwbaar
-: in een bus zitten die gevuld is met genetisch afval.

auto:
prijs: onbekend, maar zal enkele tientjes zijn
+ lekker alleen in de auto
- onbetaald parkeren is onmogelijk, dus zou dan een abonnement van 100,= of meer nodig hebben
- zelfs vanaf de parkeergarage is het langer lopen dan vanaf de bushalte.

Terug
Naar boven