Fitness Seller

Shocking News Religie boven de wet in Nederland

bascross

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
2.879
Lengte
1m97
Massa
108kg
Vetpercentage
14%
Een orthodox-joodse man die vorig jaar in Rijswijk een boete kreeg voor het niet bij zich dragen van identiteitspapieren, hoeft de boete niet te betalen. Dat heeft de kantonrechter in Den Haag besloten, meldt een woordvoerder.

De man mag op sabbat (zaterdag) buiten de deur niets bij zich dragen, zo schrijft zijn geloof voor. De kantonrechter vindt dat de religieuze plicht zwaarder weegt dan de plicht om te voldoen aan de wettelijke voorschriften in Nederland. De man had voor het niet bij zich hebben van een identiteitsbewijs een boete van 150 euro gekregen.

Het Openbaar Ministerie kon vandaag nog niet zeggen of het in hoger beroep gaat tegen de uitspraak.

Bron: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686...18/Geen-boete-voor-jood-zonder-ID-kaart.dhtml

Zou 2012 dan toch het einde zijn? :sad:

Dat dit kan in Nederland.

Ben er helemaal mee eens...t is toch geen politie staat ofzo he?

Zou 2012 dan toch het einde zijn? :sad:

Wanneer is officieel vastgesteld dat je aanhanger van een bepaald geloof bent? Want ik denk dat ik dan ook even een kerk op ga richten. 1tje waarbij je zo hard mag rijden als je wilt, mag nemen wat je wilt en geen belasting hoeft te betalen. Ik denk dat mijn kerk behoorlijk veel aanhangers zal krijgen.

Ik noem het 'Robisme'. Donatisch zijn welkom, kerkbezoeken niet.

Iedereen gelijk voor de wet, behalve als je in verhaaltje x gelooft. Ik dacht dat Nederland minder achterlijk was dan dit...

Trouwens de eerste keer dat dit gebeurd? Zo nee hoe liep het de vorige keer af?

Ja tuurlijk, doe is gek....

Ik ben joods, christelijk, moslim, boedist & hindoeïst... Weet niet welke geloven je nog meer hebt, maar in ieder geval dat ben ik ook...

Effe kijken welke regels ik daarmee niet hoef op te volgen ik dit land.

Wanneer is officieel vastgesteld dat je aanhanger van een bepaald geloof bent? Want ik denk dat ik dan ook even een kerk op ga richten. 1tje waarbij je zo hard mag rijden als je wilt, mag nemen wat je wilt en geen belasting hoeft te betalen. Ik denk dat mijn kerk behoorlijk veel aanhangers zal krijgen.

Ik noem het 'Robisme'. Donatisch zijn welkom, kerkbezoeken niet.

Count me in :)

worship Rob G, de heilige profeet _O_

Zal ook eens een eigen godsdienst op gaan richten. Een godsdienst waarbij het verboden is boetes te betalen. Je verplicht 3 keer per dag een minderjarig meisje moet nken met het hoofd richting Duitsland. Alle vrouwen moeten verplicht schaamhaar laten staan. Belasting betalen mag niet.

Ja tuurlijk, doe is gek....

Ik ben joods, christelijk, moslim, boedist & hindoeïst... Weet niet welke geloven je nog meer hebt, maar in ieder geval dat ben ik ook...

Effe kijken welke regels ik daarmee niet hoef op te volgen ik dit land.

Sluit je nou maar gewoon aan bij de kerk der Robisme. Mijn geloof pwned de rest. Ik sta open voor suggesties voor mijn 10 commandments.

---------- Post toegevoegd Sat 18 Feb 2012 om 14:06 ----------

1) Gij zult geen belasting betalen.
2) Gij zult geen onderscheid maken tussen voor de Nederlandse wet legale en illigale substanties, deze zijn gelijkwaardig en het is aan u zelf te beslissen deze waren danwel te consumeren, danwel te verhandelen (met commandment 1 in het achterhoofd).
3) Gij zult zich verplaatsen in motergestuurde objecten met een snelheid waarvan u denkt dat deze verantwoord is. Deze snelheid zal de maximaal kracht van uw motergestuurde object zo veel mogelijk benutten.

Laatst bewerkt:
Zal ook eens een eigen godsdienst op gaan richten. Een godsdienst waarbij het verboden is boetes te betalen. Je verplicht 3 keer per dag een minderjarig meisje moet nken met het hoofd richting Duitsland. Alle vrouwen moeten verplicht schaamhaar laten staan. Belasting betalen mag niet.

Kijk dit is nou jammer...

OT: Dit is echt totale BS. Gooi dan alle wetten overboord. Straks mag je voor eerwraak iemand doodsteken en ga je vrijuit. Lang leve de anarchie... Wat een pauperland word dit hee...

Sluit je nou maar gewoon aan bij de kerk der Robisme. Mijn geloof pwned de rest. Ik sta open voor suggesties voor mijn 10 commandments.

---------- Post toegevoegd Sat 18 Feb 2012 om 14:06 ----------

1) Gij zult geen belasting betalen.
2) Gij zult geen onderscheid maken tussen voor de Nederlandse wet legale en illigale substanties, deze zijn gelijkwaardig en het is aan u zelf te beslissen deze waren danwel te consumeren, danwel te verhandelen (met commandment 1 in het achterhoofd).
3) Gij zult zich verplaatsen in motergestuurde objecten met een snelheid waarvan u denkt dat deze verantwoord is. Deze snelheid zal de maximaal kracht van uw motergestuurde object zo veel mogelijk benutten.

T is een eer, dat ik mij mag aansluiten bij uw geloof. Ik zal 't aanbod dan ook accepteren.

2012 is zo en zo het EINDE :)

echt niet normaal meer in Nederland, religie boven de wet. Ze zouden die gehele grondwet ook wel een keer aan mogen passen.

"De kantonrechter vindt dat de religieuze plicht zwaarder weegt dan de plicht om te voldoen aan de wettelijke voorschriften in Nederland. "

Zou die kantonrechter zelf ook gelovig zijn?

Wordt wel hoger beroep neem ik aan.

''De kantonrechter vindt dat de religieuze plicht zwaarder weegt dan de plicht om te voldoen aan de wettelijke voorschriften in Nederland''

Apart.

wanneer is officieel vastgesteld dat je aanhanger van een bepaald geloof bent? Want ik denk dat ik dan ook even een kerk op ga richten. 1tje waarbij je zo hard mag rijden als je wilt, mag nemen wat je wilt en geen belasting hoeft te betalen. Ik denk dat mijn kerk behoorlijk veel aanhangers zal krijgen.

Ik noem het 'robisme'. Donatisch zijn welkom, kerkbezoeken niet.

in!

Terug
Naar boven