XXL Nutrition

request; rustige relaxte klassieke symphonieën

Loo

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
666
Al geruime tijd luister ik vrij regelmatig klassieke muziek,met name voor het slapen gaan, om even uit het ruige wereldje van coïtus, drugs en rock & roll te ontsnappen.

Met name de cd VA-Bedtime_Beats__the_Secret_to_Sleep is echt een favoriet van mij, een cd vol met rustig ontspannende melodieën.

Ik hou niet van blije drukke melodieën, liever rustige niet te vrolijke melodieën zonder te veel poespas waar meer gevoel in zit.

Heeft iemand wat downloadlinks of aanraders voor mij te downen?

Mijn dank is groot.

zoek op een torrentsite op: classical music top 100.
Het zijn dacht ik 2 delen, dus 2 aparte torrents.
Dan heb je echt van alles wat. Dus ook rustige shizzle.

Damn zeg, zal ik effe nooit toegeven dat ik klassieke muziek luister. Behalve als ik denk dat me dat interessanter maakt voor chicks.

Die rustige muziek vind ik trouwens helemaal niks bij klassiek. Dan heb ik het idee dat ik naar liftmuziek zit te luisteren gemaakt door een violiste die maar wat voor zich uit riedelt op d'r viool. Ik heb het liever dramatisch & meeslepend. Smaken verschillen :)

• Topic Starter Topic Starter
Damn zeg, zal ik effe nooit toegeven dat ik klassieke muziek luister. Behalve als ik denk dat me dat interessanter maakt voor chicks.

Ohhhh bij die chickies, en vooral bij de moeders van chickies werkt het altijd goed.

Ik moet alleen nog ff namen en symphonieën leren, maar ik ben er mee bezig.

Ik heb zoveel zelfvertrouwen dat ik rustig zeg dat ik klassieke muziek luister, ik ben wel de laatste die voor nerd of gay wordt uitgemaakt.

Kijk als je scheikunde studeert, je "op fitness" zit, en op zaterdagavond the lord of the rings triologie met je matties gaat kijken, is het een ander verhaal.

Ik heb trouwens ook weleens "anger management problems", vroeger lag ik dan met hartslag 180 in bed en moest ik aan de oxazepam om te kalmeren, maar nu luister ik gewoon rustige klassieke muziek, werkt ook goed.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f108/klassieke-muziek-albums-download-topic-101982/

Niet alles is overigens rustig, maar meeste is wel rustgevend. Aanrader is de 6de symfonie van Beethoven. Als je daar niet tot rust van komt weet ik het ook niet meer.

ik vind moonlight sonata nr.14 van beethoven echt een toppertje, ik zal de 6de symfonie ook ff downen ja.

beethoven, moonlight sonata nr.14;

YouTube - Mondschein Sonata

edit; ik heb bijna alle albums al uit dat topic al, vond het meeste toch iets te druk en te blij.

ik vond alleen deze twee wel goed;
Guilini_dvorak symphonie - nr.2 Largo
Leon Bernstein - nr.2 Venus

Zou je voor mij ff de download link van beethoven's 6e symfonie willen posten?

Voor mijn herexamen kunstgeschiedenis moet ik muziekfragmenten uit de film Amadeus herkennen. Het is een film over het leven van Mozart

Straks stuur ik je het bestand,

zelf vind ik Beethoven - Für Elise een heel mooi stukje

Voor mijn herexamen kunstgeschiedenis moet ik muziekfragmenten uit de film Amadeus herkennen. Het is een film over het leven van Mozart

Straks stuur ik je het bestand,

zelf vind ik Beethoven - Für Elise een heel mooi stukje

thanx man.

für elise is ook zeker een mooi stukje, alleen dat heb ik tevaak gehoord (iedereen die maar een beetje piano kan spelen speelt dat stuk), dat ik me er nu bijna aan erger.

Ja, ik merkte het juist op youtube, niet te doen :D

Tsjaikovski heeft ook mooie stukken, Vivaldi ook.

toen ik jong was dacht ik nooit zal ik dat graag horen:)
maar nu men ouder wordt klinkte het al wat meer aanvaardbaar:)

Terug
Naar boven