XXL Nutrition

Resultaat betere voeding?

Zoranos

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
251
Lengte
1m82
Massa
70kg
Vetpercentage
11%
Goedemiddag, ik wil graag weten hoe dicht het verband ligt tussen voeding en uiterlijk.

Sinds mijn voedingsschema sinds een maand of 8 op orde is na jarenlang veel te laag in eiwitten en ''verkeerde'' en te hoog in carbs etc..zijn dit de volgende punten die in de spiegel opvallen:

-Meer en constanter kleur in gezicht (minder wit)
-meer volle en iets snellere haargroei,zelfs wenkbrauwen.

Herkent iemand dit? of kan dit uberhaupt?

Alvast bedankt.

Denk dat dit met name te linken is aan je hormoonhuishouding. Als je alleen maar troep binnenkrijgt (te weinig eiwit, teveel suikers zoals je beschrijft) dan gaat dit zich afspiegelen op je lichaam. Je lichaam kan natuurlijk niet functioneren als het niet binnenkrijgt wat het nodig heeft. Dat je gezonder oogt en een vollere haardos hebt gekregen lijken me tekenen dat je lichaam nu 100% functioneert.

• Topic Starter Topic Starter
Denk dat dit met name te linken is aan je hormoonhuishouding. Als je alleen maar troep binnenkrijgt (te weinig eiwit, teveel suikers zoals je beschrijft) dan gaat dit zich afspiegelen op je lichaam. Je lichaam kan natuurlijk niet functioneren als het niet binnenkrijgt wat het nodig heeft. Dat je gezonder oogt en een vollere haardos hebt gekregen lijken me tekenen dat je lichaam nu 100% functioneert.
Heel duidelijk,bedankt !

You are what you eat..

Wanneer is iets te veel en wanneer te laag? Zijn vrij veel mensen hier die een shitload aan suikers elke dag eten. Vraag me af in hoeverre clean food verschilt van dirty. Hele dag kip/rijst of ook gehakt/burgers/etc, wat resulteert in hoger vet en suikers. Maar in hoeverre is dit nu echt nadelig?

Wat is volgens jouw een gezond dieet? imo is low carb, high saturated fat not protein ideaal, iig je gaat zoiezo er gezonder uitzien als je van een ongezond dieet komt.

Suiker is toxic shit, verzadigd vet, vlees etc is niet ongezond, de slechte omega3/6 ratio in vlees daarentegen wel en lack of nutrients door graan inplaats van koeien etc is ook een issue.

Terug
Naar boven