AndroidHealthClinic

Resultaat van mijn training.

Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
64kg
Hey iedereen,

ik ben 15 & ik zou graag een grotere borstkas, biceps & bredere schouders willen hebben.

Wel, ik heb zowat opgezocht en ik kwam op de volgende dingen uit;
-Side raise.
-Front raise.
-Triceps extensions.
-Biceps curls.
-Shoulder shrugs.
(8-12 reps & 3-5 herhalingen per spiergroep)
-Daarna 10-15 minuutjes joggen.

Ik zal mij een paar dumbbells aanschaffen met vaste gewichten tot 30kg.

Is dit goed ?
Is mijn schema goed? ???

Nee, dat schema is niet goed. Je moet alle spiergroepen trainen, om muscle imbalances te voorkomen en gewoon om er niet zoals een borst/armen/schouder every day r*tard uit te zien.

• Topic Starter Topic Starter
Nee, dat schema is niet goed. Je moet alle spiergroepen trainen, om muscle imbalances te voorkomen en gewoon om er niet zoals een borst/armen/schouder every day r*tard uit te zien.
Oh oke, je zegt alle spiergroepen ?
Ik zou mijn buikspieren ook nog willen trainen enzo, maar ik wil juist een strakke body..

ja maar hier bedoeld insanityy mee dat je dus full body moet doen.
Ook je benen, rug,buik etc.

Anders ben je totaal uit balans en ziet er totaal niet uit.
Gewoon alles trainen je zou op het begin met trainen zelfs een stel maanden full body kunnen trainen.
Dus in 1 training alles pakken. hiermee leer je je lichaam kennen en ken je kennis maken met de verschillende oefeningen.

Succes

En focus aub de eerste 2 jaar nog niet op die buikspieren. Trainen voor buikspieren mag nooit je eerste (of tweede, of derde) motivatie zijn. Dat gaat je nergens brengen. Buikspieren zijn voor als je veel massa hebt gewonnen en vervolgens een klein beetje vet gaat verliezen. Maar dat is dus voor binnen 2 jaar ongeveer.

Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat je intussen geen indrukwekkende body kunt opbouwen. Maar dan focus je best op je héle lichaam. Enkel de onderdelen doen die je wilt verbeteren, dat gaat niet werken.

Als je pas begint, zou ik zeggen: benchpress, squatten en deadliften. En dan vooral die laatste twee. Daarnaast nog wat extra oefeningen zoals dumbell presses, bent over rows, dumbell rows, etc. Pas daarna kleinere isolatie-oefeningen voor de kleine spieren zoals armen en delts (schouders).
Alleszins moet het grootste deel van je training uit die eerste reeks oefeningen bestaan. De rest volgt vanzelf.

Hmmm, oke..

Laatst bewerkt:
En focus aub de eerste 2 jaar nog niet op die buikspieren. Trainen voor buikspieren mag nooit je eerste (of tweede, of derde) motivatie zijn. Dat gaat je nergens brengen. Buikspieren zijn voor als je veel massa hebt gewonnen en vervolgens een klein beetje vet gaat verliezen. Maar dat is dus voor binnen 2 jaar ongeveer.

Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat je intussen geen indrukwekkende body kunt opbouwen. Maar dan focus je best op je héle lichaam. Enkel de onderdelen doen die je wilt verbeteren, dat gaat niet werken.

Als je pas begint, zou ik zeggen: benchpress, squatten en deadliften. En dan vooral die laatste twee. Daarnaast nog wat extra oefeningen zoals dumbell presses, bent over rows, dumbell rows, etc. Pas daarna kleinere isolatie-oefeningen voor de kleine spieren zoals armen en delts (schouders).
Alleszins moet het grootste deel van je training uit die eerste reeks oefeningen bestaan. De rest volgt vanzelf.
Bedankt voor de berichten, ik zal mij dan meer concentreren op fullbody.
Nog 1 vraag; kunnen die biceps curls & die front raises dan veel kwaad doen moest ik ze toch doen?

Natuurlijk niet, maar train je volledig lichaam voor al genoemde redenen.

Terug
Naar boven