MuscleMeat

Review hier je fav. restaurant

ArnieProportio

Advanced Bodybuilder
Waardering
17
Tot nu toe is mijn favouriet ongetwijfeld:
Cantina Mexicana in Groningen.
Het is een mexicaans restaurant waar hoofdzakelijk dus taco's, burrito's enz. worden geserveerd. Ik hou zelf wel erg van pittig eten.

Sfeer
Zeer gezellige knusse sfeer. Erg leuk voor een date of je vriendin.De verlichting is erg schemerig. Ben minder tevreden over de inrichting. Veel authentieke mexiaanse potten en pannen aan de muur. Dat is prima, maar ze hebben ook ondergoed hangen aan waslijsten als decor. Das minder.

Bediening
Correcte bediening, vriendelijke mensen. Nooit problemen gehad met de service. Alles komt op tijd en ze zijn erg flexibel in wensen van de klant.

Menukaart
Er is ruime keuze aan voorgerechten, hoofdgerechten en nagerechten. Voor mensen die een Hollandse maaltijd willen kan men ook gewoon biefstuk nemen.

Voedsel
Het eten onderscheidt zich vooral door de hoeveelheid. De voorgerechten zijn vaak al erg groot. Voor de jumbo-eter is dit uiteraard een genot! :D Hoofgerechten zijn ook aan de ruime kant, vooral de platos-menus. Zeer veel salade, een ruime berg. Vaak geserveerd met twee sauzen: creme fraiche en guacamole, rijst, bonen en grote porties burrito's of enchillada's of tostada's. Vaak kan men ook een combo nemen, waarbij men voor dubbel vlees kan kiezen.
De smaak is prima, goede kwaliteit voedsel.

Prijzen
Zeer redelijke prijzen. Voor maar 11 euro ongeveer heeft men een zeer degelijk hoofdgerecht met twee soorten vlees waar men zeker zijn buikje rond kan eten.

Cijfer: 9

Ik ga deze donderdag er weer heen. Aanraders:
Voorgerecht: nachos peguenos (nachos op een bord belegd met kaas, uien, groene pepers en een salsasaus)
Hoofgerecht: enchillada gehakt (enchillada's geserveerd met ruim veel sla, bonen, rijst)

Bijzonderheden:
Heeft een keurmerk van de smaakpolitie

Nu jullie, welk restaurant ga jij graag heen of vond je niks? Graag een review hier plaatsen.

Favoriet
Snackbar aan het eind vd straat

Sfeer
Dichtgetimmerd hok, weinig sfeer, stinkt

Bediening
Slechte bediening, kan alleen tellen in het nederlands

Menukaart
Je hebt twee soorten patat!

Voedsel
Porties zijn klein, moet er altijd twee eten..

Prijzen
Vergeleken met andere snackbars is hij erg duur, maar de kwaliteit is wel beter!

Cijfer: 5,5

Aanrader - Patat met mayonaise

favo restaurant is waar ik werk

[Link niet meer beschikbaar]

Die van mij de chinees:D

Burger King

Vapiano, Duits concept met een grote keuze uit Italiaans eten.

Sfeer :

Modern en vrij sTvol

Bediening :

Geen, zelfbediening waarbij je opgeeft welke gerechten er voor je neus moeten worden klaargemaakt.

Menukaart :

Meer dan 20 pastagerechten en bijna 20 verschillende soorten pizza's. Ook nog diverse salades. Veel vegetarisch, voor mij belangrijk qua keuze.

Voedsel :

Vers, redelijk grote porties en pizza's. Zeker voor de prijs, goedkoopste maaltijd is € 5,50 en de duurste is € 8,50. Pizza's zijn voldoende voor 1 persoon.

Prijzen :

Gelet op de sfeer, voedsel en menukeuze zeer laag. In restaurants krijg je vaak minder en zijn de prijzen hoger. Kwaliteit van het voedsel is zeker op restaurantniveau.

Cijfer :

9

Momenteel alleen in Nederland in Den Haag te vinden. Op het Buitenhof, mooie omgeving dus en zeer centraal. Zeker een aanrader als je niet uitgebreid wil tafelen en toch in Den Haag bent.

Ik moet me gedragen, dus ik kom er niet.

turkse pizzarestaurant in de gentse sleepstraat

Sfeer :

Modern en vrij sTvol

Bediening :

vriendelijke turske medemensen, niks aan te merken

Menukaart :

van turkse pizzas (pizzas met vanalles erop) tot pangerechten

Voedsel :

vers, lekker, veel vleesch en erg smakelijk

Prijzen :

komen veel studenten dus de prijzen zijn erg vriendelijk ook

Cijfer :

9

in de gentse sleepstraat te vinden, zeker het bezoekje waard

Ik ga toch wel voor restaurant de luithagen... vlak bij de katoennatie te Antwerpen
Omwille van een specialiteit waar je voor of tegen bent... MOSSELEN!!!!!!
Prijs: 15 EURO A VOLONTé en de potten zijn rijkelijke gevuld, geserveerd met frieten en natutrlijke die zalige mosterdsaus....mmmmm...

Heb een paar maanden geleden 5 potten gegeten:D. Ik moest toen stoppen van mijn ouders want ze vonden dat ik niet meer aan het ETEN maar aan het VRETEN was:D. Spijtig, want ik had nog wel honger, er had nog wel een potje bij gekunnen:).

Het record staat op 7 potten....

Vapiano, Duits concept met een grote keuze uit Italiaans eten.

Sfeer :

Modern en vrij sTvol

Bediening :

Geen, zelfbediening waarbij je opgeeft welke gerechten er voor je neus moeten worden klaargemaakt.

Menukaart :

Meer dan 20 pastagerechten en bijna 20 verschillende soorten pizza's. Ook nog diverse salades. Veel vegetarisch, voor mij belangrijk qua keuze.

Voedsel :

Vers, redelijk grote porties en pizza's. Zeker voor de prijs, goedkoopste maaltijd is € 5,50 en de duurste is € 8,50. Pizza's zijn voldoende voor 1 persoon.

Prijzen :

Gelet op de sfeer, voedsel en menukeuze zeer laag. In restaurants krijg je vaak minder en zijn de prijzen hoger. Kwaliteit van het voedsel is zeker op restaurantniveau.

Cijfer :

9

Momenteel alleen in Nederland in Den Haag te vinden. Op het Buitenhof, mooie omgeving dus en zeer centraal. Zeker een aanrader als je niet uitgebreid wil tafelen en toch in Den Haag bent.

Op de groenplaats te antwerpen hebben ze ook een Vapiano en die is niet te vreten...

Toscanini te Amsterdam

Zoals iedereen weet is de Italiaanse keuken superieur. Spijtig genoeg is dit het enige goede Italiaanse restaurant in Amsterdam.

Restaurant_bar_club 11 in A'dam!!!

Niet superruime keus (ongeveer vijf visgerechten, vijf vleesgerechten en vijf vegetarische gerechten) en je krijgt niet supergrote porties maar wat je krijgt is goed, en I :heart: de sfeer!! (En I :heart: de focaccia met olijfolie.) Strak maar gezellig en zéér ruimtelijk (want grote en hoge ruimte!).
Elfde verdieping naast A'dam CS dus uitkijk over de stad. Altijd druk (sowieso op zaterdagavond) dus ruim van tevoren reserveren, en je kunt er na het eten blijven hangen om te stappen.

En Pata Negra heeft goeie tapas.

Laatst bewerkt:
hung kee in rotterdam!!

Tot nu toe is mijn favouriet ongetwijfeld:
Cantina Mexicana in Groningen.
Het is een mexicaans restaurant waar hoofdzakelijk dus taco's, burrito's enz. worden geserveerd. Ik hou zelf wel erg van pittig eten.

Sfeer
Zeer gezellige knusse sfeer. Erg leuk voor een date of je vriendin.De verlichting is erg schemerig. Ben minder tevreden over de inrichting. Veel authentieke mexiaanse potten en pannen aan de muur. Dat is prima, maar ze hebben ook ondergoed hangen aan waslijsten als decor. Das minder.

:)

Het Restaurant
Het restaurant waar ik heel graag kom is Garoeda in Den Haag. Zoals de naam al doet vermoeden wordt hier Indisch eten geserveerd.
Het leuke aan dineren in dit restaurant is de sfeer. Het is een oud restaurant met een authentieke keuken. Bij binnenkomst lijkt het alsof er in vijftig jaar niks veranderd is aan het interieur en op de achtergrond klinken oud-Indische liedjes. In Garuda komen niet alleen liefhebbers van lekker pittig Indisch eten, maar het lijkt tevens een ontmoetingsplek voor oud-Indië gangers. De rijsttafel is een uitgebreid diner waarbij alle gerechtjes in één keer worden geserveerd. De bediening is vriendelijk en discreet.
Niet iederee heeft er even goede herinneringen aan; maar er is een beetje een koloniale sfeer. Rust en sereniteit voeren de boventoon. Je waant je echt een beetje in het Indonesië van toen.

De Maaltijd
Je kan zelf je maaltijd samenstellen door te kiezen uit de vele losse gerechten of je te goed doen aan een rijsttafel. Een simpele rijsttafel vanaf twee personen heb je al voor €22,50. Deze rijsttafel bestaat uit:
  • Nasi putih
  • Daging Roedjak
  • Babi ketjap
  • Saté babi
  • Sambal
  • Goreng Ati Ajam
  • Sajoer lodeh
  • Gado gado
  • Toemis "Garoeda"
  • Sambal goreng telor
  • sambal goreng tahoe
  • Sambal goreng tempe
  • Atjar Tjampoer
  • Seroendeng
  • Kroepoek
  • en drie soorten sambal.

De Geschiedenis
"Indonesisch Restaurant Garoeda werd in 1949 (15 december) opgericht door de heer Lensvelt. Een telg uit het Haagse bakkersgeslacht Lensvelt. Destijds woonde de heer Lensvelt in voormalig Nederlands-Indië waar hij een klein hotel runde. Na de onafhankelijkheid van Nederlands-Indië vertrok hij, en met hem nog ongeveer 60.000 repatrianten naar Nederland. Veel Indo-Europeanen vestigden zich in Den Haag, omdat de regeringszetel een bijzondere relatie met de koloniën had. Vandaar dat de stad Den Haag de "Weduwe van Indië" als bijnaam heeft.

De heer Lensvelt begon aan de Kneuterdijk te 's-Gravenhage het Indonesisch restaurant Garoeda. Garoeda moest een plaats worden waar oude vrienden uit Indië in sT kon ontvangen. Het pand werd daarom ingericht met Balinees hout en snijwerk, materialen en (kunst)voorwerpen uit Indonesië om de oud-Indiërs zoveel mogelijk "senang" te laten voelen wanneer zij bij Restaurant Garoeda kwamen dineren. Het pand nam de heer Lensvelt over van twee dames die er handel in Oosterse kunst dreven. Een rijsttafel werd geserveerd voor een symbolisch bedrag van f 3,50. In deze tijd, bijna een ondenkbaar symbolisch bedrag. Restaurant garoeda is dan ook een van de eerste 'Indische' restaurants die zich in Den Haag vestigde.

Nu, ruim 50 jaar later, is er weinig veranderd aan het interieur om de specifieke Garoeda sfeer te behouden en wordt daarom als erfgoed gekoesterd. Restaurant Garoeda is inmiddels een nationaal en internationaal befaamd restaurant waar u nog wordt bediend door heren met het traditionele "toppie" in een exotische ambiance."

Ik hoop binnenkort (wanneer ik vakantie heb) weer een bezoek te kunnen brengen aan Garoeda. Rest mij jullie nog selamat makan te wensen: Eet smakelijk!

Restaurant Garuda
Kneuterdijk 18 A
2514 EN Den Haag
tel: 070 3465319
info@garoeda.nl

Ad Patat in Lloret del Mar

Terug
Naar boven