MuscleMeat

Breaking News Ricco de sjaak, betrapt op derde generatie EPO (Mircera) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Het wordt geen tijd voor vrijgeven dat vrijgeven van medicijnen gaat nooit gebeuren. Begrijp die roep om vrijgeven nooit eigenlijk, mensen hebben volgens mij niet door hoe de farmaceutische industrie werkt. Die is er veel aan gelegen om veel medicijnen juist gereguleerd te houden omdat het dan meer oplevert. Maar dan blijft ook nog de ethische kant van de zaak staan. Vrijgeven van medicijnen ter bevordering van sportprestaties is niet hetgene waar die medicijnen voor zijn ontwikkeld en er zullen zeer weinig landen zijn die akkoord gaan met het vrijgeven van dit soort medicijnen.
 
Hij had al opvallende bloedwaarden voor de tour begonnen was. Iedereen wordt getest.

Toch lees ik vanmorgen in mijn onbetrouwbare krant dat ze sinds dit jaar gerichte controles zijn gaan houden, waarbij het vorig jaar nog willekeurige testen waren. Dus voor de tour worden ze wellicht wel allemaal gecontroleerd, maar daarna niet meer. Deze test was dan ook genomen net nadat hij weer een zege gereden had. Dus door zich in de kijker te spelen liep hij duidelijk wel meer risico op pakkans.

Ook stond er nog dat Ricco zich pas op het laatst voor de tour inschreef, of daarmee werd bedoelt dat hij de testen voor de tour ontlopen was weet ik niet. Maar je hebt gelijk dat hij bij eerdere testen tijdens de tour al opvallende waardes had.
 
Die tests zijn wel erg subjectief. Spanjaarden worden veel getest, Fransen amper. Nu rijden de Spanjaarden ook iets meer op kop en winnen ze meer ritten maar dan behoren ze wel iets wijder te testen dan ze nu doen. Gerichte dopingcontroles is niks mis mee maar dan moeten ze niet vergeten dat er bij andere teams ook dopeurs kunnen rondrijden.
 
Toch lees ik vanmorgen in mijn onbetrouwbare krant dat ze sinds dit jaar gerichte controles zijn gaan houden, waarbij het vorig jaar nog willekeurige testen waren. Dus voor de tour worden ze wellicht wel allemaal gecontroleerd, maar daarna niet meer. Deze test was dan ook genomen net nadat hij weer een zege gereden had. Dus door zich in de kijker te spelen liep hij duidelijk wel meer risico op pakkans.

Ook stond er nog dat Ricco zich pas op het laatst voor de tour inschreef, of daarmee werd bedoelt dat hij de testen voor de tour ontlopen was weet ik niet. Maar je hebt gelijk dat hij bij eerdere testen tijdens de tour al opvallende waardes had.

Het schijnt dat hij na de vierde rit al positief was getest. Alleen de testmethode moest toen nog worden goedgekeurd.
 
Het wordt geen tijd voor vrijgeven dat vrijgeven van medicijnen gaat nooit gebeuren. Begrijp die roep om vrijgeven nooit eigenlijk, mensen hebben volgens mij niet door hoe de farmaceutische industrie werkt. Die is er veel aan gelegen om veel medicijnen juist gereguleerd te houden omdat het dan meer oplevert. Maar dan blijft ook nog de ethische kant van de zaak staan. Vrijgeven van medicijnen ter bevordering van sportprestaties is niet hetgene waar die medicijnen voor zijn ontwikkeld en er zullen zeer weinig landen zijn die akkoord gaan met het vrijgeven van dit soort medicijnen.

klopt ! qua gezondheid e.d. zal het zeker niet goed doen , en wellicht ook niet voor de portemonaie ,..... voordeel is wel dat er "legale" onderzoeken zouden kunnen worden gehouden naar wat nu het beste werkt ,.. en zo mensen er enigszins van weerhouden om "zomaar" iets te pakken of ze vrijwillig op te geven als proefpersoon van één of andere "Dr."

De vraag om records te verbreken is en blijft gewoon te groot ,... mensen willen topprestaties zien en betalen daar dik voor.
Als alles compleet naturel zou blijven dan zitten er geen records meer in en zal de belangstelling afnemen imo.

Tja,... is beide iets voor te zeggen :D ikzelf zou graag zien dat alles idd naturel blijft en de sport de sport blijft ,.... echter is dat imo helaas een utopie geworden ,... :(
 
Hopelijk vallen ze morgen allemaal van de berg af... :mad:
 
Lijkt me sterk dat de Spanjaarden meer gecontroleerd worden dan de Fransen qua doping.
 
Lijkt me sterk dat de Spanjaarden meer gecontroleerd worden dan de Fransen qua doping.

Bij Credit Agricole is alleen Hushovd getest. Nu is dat wel een ritwinnaar maar het zijn toch vooral de buitenlandse renners die getest worden. Maar goed de Fransen zijn buiten Dumoulin en Vogondy ook niet echt opvallend aanwezig in deze Tour. Feillu was vandaag wel 3de, misschien dat hij ook naar de controle moet.
 
Het wordt geen tijd voor vrijgeven dat vrijgeven van medicijnen gaat nooit gebeuren. Begrijp die roep om vrijgeven nooit eigenlijk, mensen hebben volgens mij niet door hoe de farmaceutische industrie werkt. Die is er veel aan gelegen om veel medicijnen juist gereguleerd te houden omdat het dan meer oplevert. Maar dan blijft ook nog de ethische kant van de zaak staan. Vrijgeven van medicijnen ter bevordering van sportprestaties is niet hetgene waar die medicijnen voor zijn ontwikkeld en er zullen zeer weinig landen zijn die akkoord gaan met het vrijgeven van dit soort medicijnen.

daarom moeten ze gewoon niet controleren, net als in het pro BB gebeurt. Enige die nu overblijven zijn degenen die het laatst eindigen :D
 
Misschien heeft Rasmussen ook wel deze doping gebruikt alleen kondn ze het toen nog niet vinden...?
 
Rasmussen zat aan de Dyn-epo naar verluidt. Dat is een generatie terug.
 
Ow ja. Je hebt gelijk.

Er schijnt nu ook al weer een 4e generatie EPO te zijn... Ergens in Italie zijn ze daar mee bezig
 
Ricco is in val van dopingagentschap gelopen

De Italiaanse wielrenner Riccardo Ricco is betrapt op het gebruik van epo omdat er een extra molecule was toegevoegd aan CERA (epo van de derde generatie), het middel dat werd aangetroffen in het bloed van de dubbele ritwinnaar in de Tour de France.
Dat heeft John Fahey, de baas van het Wereldantidopingagentschap (WADA) woensdag gezegd. Het WADA werkte bij de ontwikkeling van het medicijn samen met fabrikant Roche.

'Ik kan geen details geven', vertelde Fahey. 'Maar de positieve test van Ricco kwam er dankzij onze samenwerking met Roche. Het farmaceutisch bedrijf voegde op onze vraag een extra molecule toe aan het medicijn, zodat we dat altijd zouden kunnen detecteren bij een dopingtest. De samenwerking met Roche is opnieuw een belangrijke stap vooruit in onze strijd tegen doping.'

sdg (belga)

Dit is toch wel een opmerkelijk bericht maar toch denk ik dat dit al redelijk geweten is in het peloton want anders hadden er nog veel meer tegen de lamp gelopen.
 
Back
Naar boven