Fitness Seller

Riddle me this.....

Bezoekers in dit topic

Originally posted by CrocoDillon


Een zakenman heeft 2 dobbelstenen op zijn bureau, elke dobbelsteen heeft 6 cijfers. Met deze 2 dobbelstenen maakt hij elke dag de dag van de maand. Dag 1 tot 9 wordt wel 01 tot 09 want hij gebruikt steeds beide dobbelstenen . Een dobbelsteen heeft maar 6 vlakken, hoe krijgt de zakenman het dan voor elkaar om elke dag van de maand met 2 dobbelstenen te kunnen maken? Welke cijfers staan er op de dobbelstenen?

Betr voor mij dat ik t goed had:D
Maarre over de dobbelstenen..hij gooit met elke steen 1 keer?
dus beide stenen worden eenmalig gegooid of hoe moet ik die schuingedrukte zin zien?
 
Nee, hij gooit er niet mee... misschien beetje onduidelijk omdat ik het dobbelstenen noemde. hij kan met twee kubussen elke dag van de maand maken. er zijn negen cijfers maar zes vlakken op de kubussen. hoe doet hij dat dus.

de schuingedrukte zin: op de eerste van de maand staan de kubussen als 01, niet als 1, want hij gebruikt telkens beidde kubussen.
 
Originally posted by CrocoDillon
Nee, hij gooit er niet mee... misschien beetje onduidelijk omdat ik het dobbelstenen noemde. hij kan met twee kubussen elke dag van de maand maken. er zijn negen cijfers maar zes vlakken op de kubussen. hoe doet hij dat dus.

hij draait de 9 om en dan heb je 6 enne de 01 is 10

ohnnee want dan is t 09 wordt 60:rolleyes:
 
Meneer Van Dandy Wacht Nog Steeds Op Antwoord

[Abeelding niet meer beschikbaar]
 
volgens mij staan er op de ene dobbelsteen de even getallen en op de andere dobbelsteen de oneven getallen.
 
Hij heeft geen 9 cijfers hij heeft 10 cijfers, check maar 0123456789

dus mijn oplossing luidt dan dat er op elke kubus een leeg vlak is
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar is dat dan t antwood op de vraag?

Een dobbelsteen heeft maar 6 vlakken, hoe krijgt de zakenman het dan voor elkaar om elke dag van de maand met 2 dobbelstenen te kunnen maken? Welke cijfers staan er op de dobbelstenen?
 
Originally posted by Bodyman
Hij heeft geen 9 cijfers hij heeft 10 cijfers, check maar 0123456789

dus mijn oplossing luidt dan dat er op elke kubus een leeg vlak is

ja :p
 
Ja,Snap m nog steeds niet maar ik zal wel te moeilijk denken denk ik:rolleyes: (heb ik wel vaker last van)

Maar goed lateraal denkende sportfreaks, vogende staat alweer klaar:Heel makkelijk tussendoortje om jullie op te warem voor t echte werk

Een man ligt dood in een veld. Naast hem ligt enkel een ongeopend pakket. Er zijn geen voetafdrukken of enige andere sporen op het veld te vinden.

Hoe is de man gestorven?
 
Originally posted by dandyman
Ja,Snap m nog steeds niet maar ik zal wel te moeilijk denken denk ik:rolleyes: (heb ik wel vaker last van)

Maar goed lateraal denkende sportfreaks, vogende staat alweer klaar:Heel makkelijk tussendoortje om jullie op te warem voor t echte werk

Een man ligt dood in een veld. Naast hem ligt enkel een ongeopend pakket. Er zijn geen voetafdrukken of enige andere sporen op het veld te vinden.

Hoe is de man gestorven?

:suicide:
 
Originally posted by frietbakker
hartaanval!

is idd ook een optie waar ik niet aan heb gedacht..is dus goed:rolleyes: maar ik ging voor een andere die te maken heeft met het pakketje..kom op mensen..hij is nie moeilijk.
Als ik t zeg is t van:"ohja..."
 
dandy als je iemand stiekem hebt vermoord bel ik de [Abeelding niet meer beschikbaar] hoor [Abeelding niet meer beschikbaar]
 
Originally posted by dandyman


is idd ook een optie waar ik niet aan heb gedacht..is dus goed:rolleyes: maar ik ging voor een andere die te maken heeft met het pakketje..kom op mensen..hij is nie moeilijk.
Als ik t zeg is t van:"ohja..."

Ah.. Hij is uit de lucht gevallen... Het is een parachute? Een stuk balast van een balon??

;)
 
nou heb ik daar ook aangedacht alleen dan werd ie uit een helicopter gegooit maar ja dat verklaart dat pakje niet he
 
Originally posted by Bodyman
nou heb ik daar ook aangedacht alleen dan werd ie uit een helicopter gegooit maar ja dat verklaart dat pakje niet he

niet:dunno:
 
Originally posted by CrocoDillon
Sheila en He-man zijn tweelingen; Sheila is de oudste. Veronderstel dat ze vlak achter elkaar zijn geboren, met een oneindig kleine tijd (niet nul) ertussen. Gedurende een jaar van hun leven viert Sheila haar verjaardag twee dagen na He-man...
Originally posted by CrocoDillon
Je hebt het goed ongeveer dan. alleen zijn ze juist NIET in een schrikkeljaar geboren. Sheila op een zeer laat tijdstip op 28 Februari, Heman zeer vroeg op 1 Maart, vlak na Sheila... Ze vieren dus zo en zo hun verjaardag niet op dezelfde dag, maar in een schrikkeljaar komt daar nog de 29ste Februari tussen, dus 2 dagen verschil.
Volgens jouw verklaring viert nu sheila haar verjaardag twee dagen VOOR He-man. Kan het zijn dat er foutje is geslopen in de opgave? of ben ik mis?
 
Originally posted by rgoyens


Volgens jouw verklaring viert nu sheila haar verjaardag twee dagen VOOR He-man. Kan het zijn dat er foutje is geslopen in de opgave? of ben ik mis?

is idd een rekenfoutje


Originally posted by rgoyens

Pakje is misschien zijn parachute-gear die niet is opengegaan?

heel misschien wel ja[Abeelding niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven