MuscleMeat

riem ?

Luppie

Colossal Veteran
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
4.390
Lengte
1m73
Massa
75kg
Vetpercentage
15%
is het aan te raden bij het laatste zware setje een riem te gebruiken ?
ben trouwens van plan pr's te maken op deads en squats ik wil heel rap naar de 150 met beide oefeningen !!

Nee.

Met een riem om let je minder op je techniek en correcte uitvoering. Zeker voor DL vind ik het eerder in de weg zitten dan wat anders. Probeer op beide manieren eens en zoek uit waar je het meeste baat mee hebt.

• Topic Starter Topic Starter
ik heb het altijd zonder gedaan wil nu wel eens toppen

Zorg dan dat je er geen gewoonte van maakt want voor je het weet ga je ook deadliften en squatten met riem bij je doorweekse trainingen omdat het makkelijker gaat. Even zwaar gaan met riem is helemaal niet negatief. Speel liever veilig als je zeer zwaar gaat, alhoewel ik niet denk dat ik ooit een riem ga gebruiken, maar ik doe dan ook nog niet zo lang fitness :p

als het kloten aanvoeld met riem fl**ker ik hem in de prullebak of geef ik hem aan mijn zusje

Dat iets persoonlijks, ik zou gewoon een riem aandoen met je 1rm of 3rm.

ik zat gister naar sterke man(IerlandGP) op eurosport te kijken en die gasten hebben bijna allemaal een riem en kniewikkels om.
je hoeft je echt niet te generen Luppie.

een riem heeft een ondersteunende functie, dus normaal gesproken moet je eigen lichaam het zelf kunnen. Persoonlijk gebruik ik alleen een riem als ik met zware sets bezig ben en ook te vermoeid in mijn rug ben waardoor mijn techniek niet helemaal 100% meer is.
Dus toppen doe ik ook rustig zonder riem, maar niet als ik eerst zoveel sets heb gedaan waardoor mijn rug al moe is. Dan pak ik wel de riem erbij.
Luister naar je lichaam zou ik zeggen, dat is toch de beste indicator ;)

ik heb mijn riem binnen van xxl hat ding zit heerlijk,

hoe stak moet hij en hoe hoog ?

zo strak mogelijk (en een gaatje losser met deadlift), en net boven je heupen, dus ter hoogte van je onderrug / buik.

Het zal je vast helpen! Ik vraag me altijd af:

Wat is een PR waard met hulpmiddelen als een belt?

Voor mij persoonlijk telt een PR pas als ik hem op een natuurlijke wijze uit kan voeren

Het zal je vast helpen! Ik vraag me altijd af:

Wat is een PR waard met hulpmiddelen als een belt?

Voor mij persoonlijk telt een PR pas als ik hem op een natuurlijke wijze uit kan voeren

zit wat in maar ik gooi er direct 50kg meer op ff kijken hoe dat voeld:D

ik zou die riem persoonlijk niet te strak zetten

persoonlijk staat ie bij mij strakker bij deadlift dan bij squat. ik vind het aangenamer om zowel bij squat als deadlift met mijn buik tegen mijn riem te duwen. stevigere basis heb je dan. en zit ook veel comfortabeler dan 'om ter strakst'

ik zou die riem persoonlijk niet te strak zetten

persoonlijk staat ie bij mij strakker bij deadlift dan bij squat. ik vind het aangenamer om zowel bij squat als deadlift met mijn buik tegen mijn riem te duwen. stevigere basis heb je dan. en zit ook veel comfortabeler dan 'om ter strakst'

Je moet natuurlijk nog wel kunnen ademen, maar een te losse riem heb je ook niets aan ;)

Ik vraag mij af wat het nut nog is van een DL als je em met riem doet...

DL is een rug oefening ... als je er een riem om heem gooit kun je toch nooit volledig goed aan spannen ?

Terug
Naar boven