MuscleMeat

RIP ATi 4870

• Topic Starter Topic Starter
Wat ?!
Je gaat me toch niet vertellen dat 1x 5970 sneller is ?

Ik denk dat ik U FF niet snap :)

Yep.

Zie bijv.: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3679&p=1

20708.png

20717.png

Pure ownage. :D

wel eerlijk blijven J..285 is een oudere generatie dan de 59xx maar ik geef je gelijk dat de 5970 de 285 pwnd.

De nieuwste NVidia's zijn de 295's toch?

Die staan er ook in, ergens in de middenmoot. :P

---------- Toegevoegd om 14:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:22 ----------

Ai, hier uitgelekte benchmarks van de 380 serie. Die zijn wel weer beter dan den 5xxx ATi's. :D

http://tweakers.net/nieuws/64317/benchmarks-van-nvidias-gtx-360-en-gtx-380-uitgelekt.html

+ati heeft vaker probelemen met drivers dus daar sta je wel met je krachtige kaart maar ben je er minder mee.
+ok ze hebben dx 11, maar daar maakt welgeteld 1 spel gebruik van en binnenkort komen dus indd de dx 11 kaarten van nvidia die ati zullen ownen

Kom ik aan met me oldskool OCed 9600GT'tjes in SLI...

O LOL ik dacht dat je het over een anderen NvidiA kaart had :o en was de thread FF vergeten,

maar U heeft gelijk ..
prima kaarten de X2 is ook bijna uit als ik het goed heb ?!

jammer dat deze kaarten toch minder snel Folden :(

Laatst bewerkt:
hier een 6600 :d OCed @ 350/600 :d
wordt binnen 11 dagen overigens een gtx 260 216 sp

Waarom zou je niet gaan voor een Radeon HD4870? Deze is goedkoper en is qua prestaties ook beter over het algemeen dacht ik! :p Daarnaast ook nog eens ondersteuning voor DirectX10.1!

anders open je ff een topic op dbb...

+ati heeft vaker probelemen met drivers dus daar sta je wel met je krachtige kaart maar ben je er minder mee.
+ok ze hebben dx 11, maar daar maakt welgeteld 1 spel gebruik van en binnenkort komen dus indd de dx 11 kaarten van nvidia die ati zullen ownen

Driver issues waren van voorheen, met de hernieuwde Catalysts zijn ze eigenlijk vanaf de 3xxx serie goed bezig. :)

Waarom zou je niet gaan voor een Radeon HD4870? Deze is goedkoper en is qua prestaties ook beter over het algemeen dacht ik! :p Daarnaast ook nog eens ondersteuning voor DirectX10.1!

Ati was voor mij uitgesloten.
1. Ze hebben 2keer zoveel SP als nvidia en GDDR5 en slagen er (voor vergelijkbare kaarten) er nog niet in om significant beter te doen.
2. Cuda!
3. Die .1 zal het verschil niet maken en ben eigenlijk eerder benieuwd naar het programmatorisch potentieel dan naar het zuiver game potentieel.
4. Geen linux support (als ik me niet vergis ondertussen wel maar goed)
5. Heb het al gekocht maar moeten wachten tot de kerstman langskomt :)

Driver issues waren van voorheen, met de hernieuwde Catalysts zijn ze eigenlijk vanaf de 3xxx serie goed bezig. :)

Ik ken mensen die er nog pak problemen mee hebben. Vb:
1. Maat heeft wel 5 verschillende biossen moeten proberen van dezelfde fabrikant alvorens dat een kaart terug werkte
2. Onstabiel, schommelingen tussen 30 fps en 100 ftps (voor dezelfde situatie)
3. Haalde niet de verwachte performance.

Nuja dit kan allemaal toeval zijn, maar heb altijd al nvidia gehad en ben er best tevreden mee.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: CoD
Nog even een foto van hetgeen er mis ging zondag: :(

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

waterkoeling op je 4870? overkill much?

Neem 2 4890's in CF, stevig voedingkje nodig maar binnen 3 jaar draaien die nog alles op high. Topkaartjes die 4890's.

waterkoeling op je 4870? overkill much?

Neem 2 4890's in CF, stevig voedingkje nodig maar binnen 3 jaar draaien die nog alles op high. Topkaartjes die 4890's.

Waarom dan niet de 5000 series ?!
een 5850 is al aardig wat sneller, no brainer IMO..

en 3 jaar dat denk ik toch niet :)

Laatst bewerkt:
R.I.P :lol:

Mijn 9600GT werkt nog prima.

Waarom dan niet de 5000 series ?!
een 5850 is al aardig wat sneller, no brainer IMO..

en 3 jaar dat denk ik toch niet :)

omdat 2x 4890's in CF zelfs de 5870 nog outperformen voor minder geld.

Nu is de tijd om de 4xxx te kopen, voor ze verdwijnen.

Laatst bewerkt:
omdat 2x 4890's in CF zelfs de 5870 nog outperformen voor minder geld.

Nu is de tijd om de 4xxx te kopen, voor ze verdwijnen.

Daar in tegen zijn dan 2x 5850 weer sneller, ik snap de redenering niet ?!
en zo wat als ze verdwijnen daar zijn toch de snelleren kaarten voor....

Terug
Naar boven