AndroidHealthClinic

Rippetoe MP vraag

Ano_83_77

Competitive Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
99
Lengte
1m96
Massa
129kg
Vetpercentage
15%
Ik ben nu al een tijdje bezig met intensief kracht opbouwen doormiddel van Rippetoe en goed eten. Rippetoe werkt heerlijk, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel de drang heb om meer oefeningen toe te voegen. Nochtans niet gedaan omdat ik overal lees dat iedereen die drang heeft/krijgt en het toch af wordt geraden.

Om een indicatie te geven waar ik nu zit bij de grote 3.. bij deze..

Bench: 90
Squat: 100
Deadlift: 120

Nog lang niet op het gewenst niveau om over te stappen dus..

Ben overigens 1.m96 lang, weeg 91kg en ik vreet me te pletter. Maar als er iemand een hardgainer is dan ben ik het wel..

Dit alles heeft eigenlijk niets te maken met mn vraag, maar ff voorstellen kan geen kwaad toch?

Hier gaat het mij om:

Onlangs ben ik vanwege een verhuizing overgestapt naar een nieuwe gym. Een gym met een laag plafond.. Aangezien ik aan de lange kant ben, is het voor mij onmogelijk de MP te doen. Wat zijn eventueel de mogelijkheden ter vervanging? Zittend, behind the neck of zijn er andere mogelijkheden?

Op je knieen ;)

• Topic Starter Topic Starter
Klinkt logisch.. :)

Heb ik ook gedaan in mn oude sportschool, welke niet bij naam genoemd mag worden ;)

staand is lekkerder, maar op de knieen heeft voor mij de voorkeur over zittend :)

Gewoon zittend doen en zo strikt mogelijk uitvoeren zoals beschreven in Rippetoe z'n boek. Heb je dat boek al?

Achteraf gezien had ik het beter moeten verwoorden :D

Om de MP zo effectief mogelijk uit te voeren is rechtop staan wel belangrijk. Ik kan me niet voorstellen dat ik hetzelfde gewicht zittend kan.

Laatst bewerkt:
Misschien als je begint met push presses kan je alvast een gaatje in het dak meppen om daarna met MP press daar je bar in te stoppen?

(weer lekker verwoord :clown: )

• Topic Starter Topic Starter
Ja maar hij heeft een te laag plafond...

Dit dus..

Als ik het staand uitvoer ram ik geheid een gat in het plafond. Zullen ze niet echt blij mee zijn.

Het Rippetoe boek ken ik trouwens niet. Heb je een goede link voor me (om het te kopen)?

Je stats lijken me ver zat om assistance lifts en wat leuk arm werk toe te voegen. Denk hierbij aan chinups, dips, en wat core werk zoals good mornings of hyperextensions voor de onderrug en situps of leg raises voor de buikspieren. Misschien doe je die al, ik weet niet welke variatie van starting strength je doet. Eventueel is een gerichte biceps en triceps oefening op het eind op de vrijdag ook mogelijk. Rippetoe heeftn iet voor niks mogelijke toevoegingen besproken en gedetailleerd uitgelegd in z'n boek. Het wordt alleen afgeraden omdat anders mensen die nog 60kg squatten in hun 2e week al 3 biceps oefeningen en leg press curls en extensions en weet ik het wat allemaal gaan toevoegen.

Met welke stats begon je trouwens en hoe lang ben je nu precies met SS bezig? Ben wel benieuwd omdat we zo goed als even lang zijn.

Ik heb hetzelfde probleem m.b.t. MP en de knielende OHP bevalt super. Zittend vind ik niks. Als een echte MP niet mogelijk is dan lijkt mij de knielende het beste alternatief.

Laatst bewerkt:
Dit dus..

Als ik het staand uitvoer ram ik geheid een gat in het plafond. Zullen ze niet echt blij mee zijn.

Het Rippetoe boek ken ik trouwens niet. Heb je een goede link voor me (om het te kopen)?

Zeker. Download 'm hier gratis:

[Link niet meer beschikbaar]

Op blz. 137 begint het hoofdstuk over de press.

staand is lekkerder, maar op de knieen heeft voor mij de voorkeur over zittend :)

Misschien als je begint met push presses kan je alvast een gaatje in het dak meppen om daarna met MP press daar je bar in te stoppen?

Gaat het bij nou wel over bodybuilden of is dit code taal voor een andere vorm van beweging :P

Ik zou hem ook op de knieën doen. Op die manier doen je heupen/core op ongeveer dezelfde manier stabiliseren als met de gewone MP. Zittend is totaal anders.

Alleen effe goed bedenken wat je met de bar doet als je zou failen. En negatief niet al te snel naar beneden omdat je het gewicht niet kunt dempen met door je knieën te zakken.

Laatst bewerkt:
Ik ga hem ook eens geknield doen, cheaten is dan onmogelijk denk ik. Verder moet je wel moeite doen om te stabiliseren. Lijkt me een mooie oefening.

Terug
Naar boven