Fitness Seller

Rippetoe or Bill star

XmisterX

Novice
Waardering
0
Mijn doel is om meer massa te kweken. Dit in cominatie met goede voeding.

Welke traningsmethode past hier het beste bij, de Bill Star of Rippetoe

Het lijkt dat op deze site vele combinaties mogelijk zijn op de Rippetoe. Het schema hieronder lijkt mij dan een basis, waar mogelijk nog extra biceps oefeningen aan toegevoegd kunnen worden.

Rippetoe

Week 1:

Monday - Workout A
Wednesday -Workout B
Friday - Workout A

Week 2:

Monday - Workout B
Wednesday - Workout A
Friday - Workout B

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
**2x8 Dips (if you cant do these or no assist machine then do Decline Dumbbell Bench Press with your hands Facing each other)

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Pendlay or Bent Rows (or power cleans)
**2x8 Chin-ups (recommended mainly if doing the cleans)

Welke het beste is hangt van jezelf af. Met Rippetoe verhoog je elke training het gewicht, met Bill Starr elke week. Met Rippetoe maak je dus veel sneller vooruitgang, maar dit soort vooruitgang is enkel mogelijk voor 'beginners'.

Beginner wil niet zeggen dat je net begint te trainen (hoewel dat ideaal is), maar heeft te maken met je behaalde niveau. Ik heb zelf Rippetoe gedaan toen ik al 4 jaar trainde en dus al wel behoorlijk wat ervaring had. Ik deed echter crappy splits en andere slechte schema's, en had amper krachtgains gehad. Bovendien had ik nog nooit gedeadlift en amper gesquat. Rippetoe bleek ideaal voor mij.

Als je twijfelt zou ik zeggen, probeer Rippetoe eerst om te zien of het lukt. Is die snelle vooruitgang niet meer mogelijk, schakel dan over naar Bill Starr.

Trouwens, curls toevoegen is overbodig, je armen groeien ook zonder als je dit schema doet.

Rippetoe of Bill Starr is allebei een goeie keuze.

Ik zou eerst voor Rippetoe gaan en daarna Bill Star doen.

Ik doe momenteel Bill Star. Zit nu in week 4, dat is de laatste week dat je 5x5 doet, vanaf volgende week 3x3. Benchpress/Squat is al met 10 kg toegenomen en er zit nog meer in! Echt fijn trainen!

• Topic Starter Topic Starter
Okee, ga ik morgen beginnen met de Rippetoe training.

5 oefeningen zijn dan voldoende?? En als afsluiten een aantal sit ups..

Ben benieuwd...

Welke het beste is hangt van jezelf af. Met Rippetoe verhoog je elke training het gewicht, met Bill Starr elke week. Met Rippetoe maak je dus veel sneller vooruitgang, maar dit soort vooruitgang is enkel mogelijk voor 'beginners'.

Is het bij Rippetoe ook niet elke WEEK gewicht erbij?

Someone zei:
Weight:

As for the weight, make sure that you use the SAME weight throughout the sets. For example if I do the first set if Squats with 200lbs then I do the other 2 sets of squats with 200lbs.

Every week make it a goal to increase each of your lifts by 2.5%. Meaning if I lifted 100lbs for my Bench Week 1 then Week 2 I would try for 102.5lbs. If I did 200lb Squats Week 1 I would try for 205lbs in Week 2. Sometimes you will be able to do more but don't mess with your form just to lift more.

Ik train zelf met Rippetoe, wou dit dus even zeker zijn!

Zeker?

Want dat zou betekenen dat de Squat veel meer verbetert ten opzichte van andere oefeningen!

100% zeker.

Novices can, and should, increase the weight of the work sets every workout until this is no longer possible.
Starting Strength: Basic Barbell Training p. 297

Bij verschillende oefeningen neem je grotere of kleinere sprongen. Op deadlifts kan je bv op elke training 5-10kg verhogen. Zo blijft alles in verhouding.

Trouwens, als je het boek niet hebt, er staan veel slechte beschrijvingen op het internet. Dit is een juiste: Guide to Novice Barbell Training, aka the Official RIPPETOE-STARTING STRENGTH FAQ - Bodybuilding.com Forums

100% zeker.

Starting Strength: Basic Barbell Training p. 297

Bij verschillende oefeningen neem je grotere of kleinere sprongen. Op deadlifts kan je bv op elke training 5-10kg verhogen. Zo blijft alles in verhouding.

Trouwens, als je het boek niet hebt, er staan veel slechte beschrijvingen op het internet. Dit is een juiste: Guide to Novice Barbell Training, aka the Official RIPPETOE-STARTING STRENGTH FAQ - Bodybuilding.com Forums

Aha!
Danku.

Schitterende link die je mij trouwens gegeven hebt :thumb:

Die link is inderdaad onwijs handig! Word het volledig in uitgelegd, top!

Terug
Naar boven