XXL Nutrition

Rippetoe - probleem

zkr

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal ik heb een probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik doe nu ongeveer 7 weken rippetoe en het ging elke week goed. Tot nu dus, squat, bor, mp, dl is geen probleem en kan ik nog steeds elke training 2.5 omhoog maar met BP ben ik vastgelopen op 47.5 kg. Ook als ik bankdruk krijg ik enorm last van mijn ellebogen waardoor bankdrukken voor mij heel erg lastig word. Mijn vraag is dus wat moet ik doen als ik vastgelopen ben en niet meer omhoog kan en weet iemand misschien wat ik tegen de pijn in mijn ellebogen kan doen?
gewicht: 85 kg
leeftijd: 17
lengte: 1.86
squat: 72.5
bp: 47.5
dl: 40
mp: 37.5
bor: 40

Ik vind het erg jammer dat ik niet omhoog kan gaan met bp terwijl ik de rest wel elke x nog met succes omhoog kan doen
hoop echt dat jullie me kunnen helpen, want dit is niet echt goed voor me motivatie

hmm, pijn in je ellebogen, pak je hem wel breed genoeg? en doe het niet schokkend, dus 2 tellen heen 2 tellen rust. probeer mischien iets langer rust tussen je setjes te toen?

mischien is borst je zwakke spiergroep? waarben je beter in :
In je biceps en rug?
of in je triceps en borst?

als je sterk bent in je borst dan ook in je triceps ( 9 van de 10 keer ) en als je sterk bent in je biceps dan meestal ook in je rug.

succes

eduard

Deadlift vind ik dan ook nog vrij laag. Deadlift heeft vaak het hoogste gewicht, wat was je startgewicht van de deadlift? Die zou na 7 weken toch al wel veel hoger dan 40 moeten zijn.

Deadlift is wel erg laag idd...

• Topic Starter Topic Starter
ik ben met deadlift gestart met de stang 20 kilo dus en dit eerst 20 kilo gehouden omdat de oefening nieuw voor mij was

altijd maar weer die Benchpress.. ik zou je eerder zorgen maken over je deadlift.
of nee ik zou me ná 7 weken eigenlijk nergens zorgen over maken.
Je kan niet verwachten elke week 2.5 kg overal bij op te gooien.
Wat je kunt doen is bv. een extra rep te maken oid ik zeg maar wat.

Hallo allemaal ik heb een probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik doe nu ongeveer 7 weken rippetoe en het ging elke week goed. Tot nu dus, squat, bor, mp, dl is geen probleem en kan ik nog steeds elke training 2.5 omhoog maar met BP ben ik vastgelopen op 47.5 kg. Ook als ik bankdruk krijg ik enorm last van mijn ellebogen waardoor bankdrukken voor mij heel erg lastig word. Mijn vraag is dus wat moet ik doen als ik vastgelopen ben en niet meer omhoog kan en weet iemand misschien wat ik tegen de pijn in mijn ellebogen kan doen?
gewicht: 85 kg
leeftijd: 17
lengte: 1.86
squat: 72.5
bp: 47.5
dl: 40
mp: 37.5
bor: 40

Ik vind het erg jammer dat ik niet omhoog kan gaan met bp terwijl ik de rest wel elke x nog met succes omhoog kan doen
hoop echt dat jullie me kunnen helpen, want dit is niet echt goed voor me motivatie

Stats zijn best goed voor echte beginner, ik begon hierzelf mee toen ik zo'n 20 was. Dus netjes dat je er zo vroeg bij bent.

mbt bench press,
Try a close grip bench press, ik denk dat je vrij lange armen hebt namelijk, waardoor het liften extra zwaar wordt. (goede onderbouwing voor close-grip ontbreekt, maar het biomechanische verhaal staat in boeken van John Berardi goed uitgelegd).

Twee tips om door je plateau heen te komen:
1) extra rust, zeg 4 of 5 dagen geen BP.
2) enorme carb pike day, bedoel hiermee bwz: 2 bananen voor de training, flinke borden pasta, en nog een kop kofie of redbull.

Het eerste lijkt me het meest verstandigste, maar 2) kan soms ook wel eens helpen.

Gewoon Rippetoe blijven volgen.
Pijn in ellebogen kan ik niks over zeggen...

En verhoog je Deadlift voortaan met 5 kg...

Terugvallen in gewicht naar 40kg op bench en dan opnieuw opbouwen

okey heel erg bedankt, zal bp eens met close grip doen kijken of ik dan minder last heb van mijn ellebogen en me deadlift wat zwaarder doen. Tip 2 zal ik ook doen en mss dan wat meer rust ja.

enneuh met close grip wordt schouderbreedte bedoeld denk ik

Met een iets closere grip, bedoelde ik tussen schouder breedte in, en normale positie. Echter, ik ben ook maar een amateur lifter en kan moeilijk inschatten wat precies pijn in de ellebogen veroorzaakt. Ik dacht dat misschien een oorzaak zou kunnen zijn.

Ga vanavond even die bladzijdes uit Berardi's boek inscannen, en zal ze hier dan ff posten.

uploaded to tiny. hope it stays online.

2w3vz34.png

15owade.png

2v2bpzp.png

Laatst bewerkt:
goed krantenartikel hierboven (y)
als ik jou was zou ik gewoon gaan opdrukken, het kan naast verkeerde grip en te weinig rust ook nog altijd betekene dat je gewoon niet genoeg kracht in je borst hebt zitten.
gewoon elke avond voordat je naar bed gaat 25x opdrukken 4 setjes met rust van 1 minuut, kijk ns of dat lukt. Ik zou dan geen bp meer pakken maar 1e week elke avond wat ik net zei, en 2e week ook s'morgens doen. 3e week weer bp kijken wat je dan doet ;)

Zou die deadlift een stuk omhoog doen.
Kan nooit zijn dat je evenveel doet met BOR als deadlift.
Als BP niet meer omhoog gaat valt weinig tegen te doen gewoon door blijven gaan met rippetoe als je met de meeste oefeningen nog verder kunt.

Misschien eens halve reps proberen in de bp, en dan steeds iedere training proberen de halter lager naar je borst toe te laten gaan. Tot dat je hem helemaal volledig pakt.

Misschien eens halve reps proberen in de bp, en dan steeds iedere training proberen de halter lager naar je borst toe te laten gaan. Tot dat je hem helemaal volledig pakt.

nee, niet doen..nergens voor nodig.
en voor sticking point therapy zijn trouwens betere opties.

gewichten resetten (bv 5 terug) en je techniek checken.
ohwja, meer eten.

En we willen geen punttieten natuurlijk. Maar geen halve reps dan :P

oke heel erg bedankt allemaal. iBurger ook voor het artikel :) Zal het vanmiddag even goed doornemen :D

Terug
Naar boven