Fitness Seller

Rippetoe

jop

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Ik ga binnekort aan rippletoe's starting strenght beginnen.
Maar ik heb geen 0.25 schijfkes dus kan ik niet 2.5 kg vermeerderen per training.
1-Moet je bij je squat ook elke training evenveel vermeerderenals bij de andere oefeningen?
2-Zou het goed zijn als ik elke training 3kg vermeerdert
3-Van waneer moet je op je 5 rm zitten(na 4 trainingen?)
Dit zijn mijn 5rm's

bor:56
dl:67
seated mp:34
sq:47
bp:43

first!

ben benieuwd naar rippletoe's ;) zal een mod wel ff aanpassen die titel hoop ik voor je :)

maar als je 2,5kg moet verhogen dan heb je toch 1,25 schijfjes nodig lijkt mij? 1,25 per kant = totaal 2,5 :)

succes ermee en freten, freten (lees: veel freten) en knallen die handel!

• Topic Starter Topic Starter
first!

ben benieuwd naar rippletoe's ;) zal een mod wel ff aanpassen die titel hoop ik voor je :)

maar als je 2,5kg moet verhogen dan heb je toch 1,25 schijfjes nodig lijkt mij? 1,25 per kant = totaal 2,5 :)

succes ermee en freten, freten (lees: veel freten) en knallen die handel!

Dank je , maar ik bedoel dat ik geen enkel schijfje van 0.25 of 1.25 of 2.25 heb

Het is dus geen rimpeltenen-programma, de man heet Mark Rippetoe.

maar goeie keuze om hiermee te beginnen, ik ben heel tevreden overdit programma.

je vragen:

1. Je moet dit zelf aanvoelen. Neem sprongen die je aankunt. Op deadlift verhoog ik elke keer 5 kg, alle andere oefeningen verhoog ik met 2,5 kg per training.

2. Of je nu 2,5 kg, 3kg of 1,12983 kg per training toevoegt maakt niet uit. zorg gewoon dat je progressie maakt. Dit wil zeggen: elke training gewicht toevoegen. Er zijn veel mensen die bij rippetoe aan microloading doen en elke training met 0,5 kg verhogen, gewoon om toch maar progressie te blijven maken.
Uiteindelijk wordt het moeilijker en moeilijker om te blijven verhogen. Je moet dan microloaden of resetten, zoals uitgelegd in de bb.com-tekst.

3. Na 4 trainingen al aan je 5rm zitten lijkt me veel te snel. Ik ga na ongeveer 4 weken mijn pr's beginnen breken. Laag genoeg beginnen is dus de boodschap. Volgens mij kun je beter een beetje te laag beginnen en er een week langer over doen om je pr's te halen, dan te snel te willen zijn en tegen een muur op te botsen.

zoals de meester het zelf zegt:

"It is always preferable to take smaller jumps and sustain the progress, than to take bigger jumps and get stuck early. Getting stuck means missing any of the reps of the prescribed work sets, since the weight cannot be increased until all of the reps have been done as prescribed. This is an important thing to keep in mind when training novices. It is easier to not get stuck than it is to get unstuck". Mark Rippetoe, Starting Strength, page 202

Ik volg nu rippetoe en heb er een log van gemaakt. de eerste 2 weken ontbreken, maar ik denk wel dat het een en ander je wat duidelijker zal worden als je het leest.

succes met je rippletoe's(haha)

merci

Kben 8,9 of 10 maand geleden begonnen met dumbbells voor een maandje dan gestopt
1.5 maand geleden weer gestart.
Kben 16(binnen 1 maand,1m80,75 kg ,doe aan voetbal
Zijn dit (voorlopige)goede beginnersstats?
Dit zijn m'n 5rm's
bor:56
dl:67
seated mp:34
sq:47
bp:43

ik doe ook rippetoe's, heb hetzelfde probleem als jou, nou ja ik vind 't geen probleem alleen :P

ik blijf gewoon elke training gewicht toevoegen, de ene keer 5 kg erbij, de andere keer 4 kg, en de andere keer 2 kg. Het ligt er maar net aan hoe makkelijk het vorige training ging.
Als ik tussen de 12 en 15 herhalingen vast blijf zitten houdt ik het gewicht hetzelfde.
Gewoon dus beetje kijken hoeveel je toevoegt steeds.

En naar je 5RM moet je langzaam toebouwen, ik heb eerst een maandje of anderhalf met wat lager gewicht begonnen om zo ook de oefeningen correct uit te leren voeren. Blijf nu elke training PR's maken :cool:
Heb m'n squat & deadlift al verdubbeld, zo laag zat dat eerst :p
Bench Press gaat ook snel vooruit, ben er heel tevreden mee allemaal.
En m'n benen zijn gegroeid als kool :cool:

succes!!

ik doe ook rippetoe's, heb hetzelfde probleem als jou, nou ja ik vind 't geen probleem alleen :P

ik blijf gewoon elke training gewicht toevoegen, de ene keer 5 kg erbij, de andere keer 4 kg, en de andere keer 2 kg. Het ligt er maar net aan hoe makkelijk het vorige training ging.
Als ik tussen de 12 en 15 herhalingen vast blijf zitten houdt ik het gewicht hetzelfde.
Gewoon dus beetje kijken hoeveel je toevoegt steeds.

En naar je 5RM moet je langzaam toebouwen, ik heb eerst een maandje of anderhalf met wat lager gewicht begonnen om zo ook de oefeningen correct uit te leren voeren. Blijf nu elke training PR's maken :cool:
Heb m'n squat & deadlift al verdubbeld, zo laag zat dat eerst :p
Bench Press gaat ook snel vooruit, ben er heel tevreden mee allemaal.
En m'n benen zijn gegroeid als kool :cool:

Rippetoe:

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Power cleans

idd sry had ni verder ged8 man :D

Ik ga vandaag beginnen.
Dus ik ga elke zondag dinsdag donderdag trainen
Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 bent over row

Wat ik van assistance ga doen zal ik nog zien na de eerste lichte 4weken.

Terug
Naar boven