XXL Nutrition

Rita Verdonk richt eigen partij op

We zullen zien wat de derde ruziemaker aan de rechtse kant er van brouwt. Toch wel opvallend dat politiek tegenwoordig meer lijkt op een slagveld dan dat het om de inhoud gaat.

Na relnicht Fortuyn, ruziemaker Wilders hebben we nu splijtzwam Verdonk. Als dat de voorbode is van hoe politiek bedreven moet worden dan zie ik het somber in hoe de komende jaren er gekomen moet worden tot werkbare coalities. Dat geldt overigens voor alle kanten van politieke spectrum.

we zullen eens kijken hoe het haar vergaat maar ben wel zeer benieuwd nu!!!

We zullen zien wat de derde ruziemaker aan de rechtse kant er van brouwt. Toch wel opvallend dat politiek tegenwoordig meer lijkt op een slagveld dan dat het om de inhoud gaat.

Na relnicht Fortuyn, ruziemaker Wilders hebben we nu splijtzwam Verdonk. Als dat de voorbode is van hoe politiek bedreven moet worden dan zie ik het somber in hoe de komende jaren er gekomen moet worden tot werkbare coalities. Dat geldt overigens voor alle kanten van politieke spectrum.
sja, dat is natuurlijk ook het probleem van het nederlandse politieke landschap, mensen willen ingrijpende veranderingen, maar ons politieke systeem laat dat niet toe en daar ontstaat frictie.

Alleen degenen die niet door hebben hoe ons politieke landschap werkt willen een totale omslag. Natuurlijk is er veel op aan te merken hoe ons staatsrechterlijk systeem werkt maar de overlegcultuur heeft ons ook geen windeieren gelegd in de jaren 90. Waar polderen ooit vooruitstrevend leek is het nu een scheldwoord. Vooral bij degenen die zogenaamd revolutionaire ideeen lijken te hebben terwijl het eigenlijk veel van hetzelfde is.

Het duurt jaren voordat een politieke partij zich echt vestigt. Wat Verdonk nu doet is met wat slogans proberen de kiezer voor zich te winnen. Maar of ze daarmee een evenwichtig programma kan bieden is de vraag. Voorgangers van haar is het in ieder geval niet gelukt.

Alleen degenen die niet door hebben hoe ons politieke landschap werkt willen een totale omslag. Natuurlijk is er veel op aan te merken hoe ons staatsrechterlijk systeem werkt maar de overlegcultuur heeft ons ook geen windeieren gelegd in de jaren 90. Waar polderen ooit vooruitstrevend leek is het nu een scheldwoord. Vooral bij degenen die zogenaamd revolutionaire ideeen lijken te hebben terwijl het eigenlijk veel van hetzelfde is.

Het duurt jaren voordat een politieke partij zich echt vestigt. Wat Verdonk nu doet is met wat slogans proberen de kiezer voor zich te winnen. Maar of ze daarmee een evenwichtig programma kan bieden is de vraag. Voorgangers van haar is het in ieder geval niet gelukt.
ik doelde meer op je uitspraak over werkbare coalities, wat ik bedoelde te zeggen is dat het inderdaad erg moeilijk zal worden om coalities te vormen aangezien partijen als de pvv en waarschijnlijk ook verdonks partij (zullen) pleiten voor ingrijpende en plotselinge veranderingen, helaas is dat door onze overlegcultuur inderdaad moeilijk mogelijk en is het zo ook erg moeilijk om coalities te vormen.

en ik ben het met je eens, een goede kampanje kan een hoop schelen, maar uiteindelijk zal de inhoud van een partij ook voldoende moeten zijn om het tot een langdurig succes te maken en dat zal de tijd dus moeten uitwijzen.

Het is ook geen partijnaam maar de titel van een beweging. Blijkbaar velen hier ontgaan. Verder zijn mensen al aan het bepalen in welk hokje men haar gaat plaatsen terwijl ze duidelijk heeft gezegd niet links noch uitgesproken rechts te willen zijn. Ik vind het initiatief op zich best wel ok, eerst proberen wat aanhang te verzamelen, een idee uit te werken, daarna pas gaan denken hoe je verder wilt evolueren als eventuele partij. Men kan zeggen over haar wat men wilt, maar ze geeft tenminste niet op, ze is zeer gedreven, en dat is het belangrijkste om ergens te geraken in de politiek. Ik denk dat als er voldoende aanhang komt, en een duidelijke visie gebracht kan worden, dat ze heel snel de VVD kan voorbij gaan qua populariteit.

Terug
Naar boven