Fitness Seller

Rob G's godsgruwelijk lekker broodje hete kip!

Koning Eenoog

Incognito
Elite Member
Waardering
5.498
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Damn, ik heb er net weer 1 achter de kiezen, een overheerlijk broodje hete kip. En omdat ik zo'n toffe peer ben zal ik mijn recept met jullie delen.

Het is wel een beetje een bulk broodje, maar zoooo lekker!

bijna alle ingredienten zijn van de aldi, dus het broodje is nog eens El Cheapo ook nog!!! :thumbs:

Je moet hebben:

- een zak ingevroren kip van de aldi (5,5 euro voor 1000 gram perfecte stukken kip, maar je kan natuurlijk ook verse kip halen)
- broodjes voor in de oven (zo'n 30 cm stuk stokbrood, kost ook geen drol daar)
- een plak cheddar kaas (kan je weg laten als je geen vette shit wil, maar maakt het allemaal wel stukken beter!!!)
- Wat calve coctail saus, maar als je liever andere saus wil kan dat natuurlijk ook, maar deze past er perfect bij!
- kruiden (peper, knoflook, ketjap, wat tijm en sambal is ook lekker!).

Je maakt het als volgt:

eerst even de kip in stukjes kappen, als je die aldi kip hebt kan je het ingevroren file in een boterhammen zakje stoppen en even in het kokende water leggen tot het geen baksteen meer is.

Even de oven voorverwarmen op 200 graden en het broodje er in gooien, ondertussen ook de stukjes kip gaan baken.

De kip kruiden met peper, knoflook, tijm, wat sambel en nog een goede kwak ketjap.

De kip is als het goed is tegelijk klaar met het broodje (10 minuten). Even het broodje open snijden en de kip er in gooien. Daar een plak cheddar overheen (door midden snijden en 2 halve in de lengte leggen). Dan het broodje met de kip en cheddar nog een minuutje in de oven dat de cheddar lekker smelt.

Dan wat coctail saus er bij en SMULLEN MAAR!!!

LEEEEEKKKERRRRRRRR!!!! :thumbs:

Krijg gelijk trek!
Ik ga het zeker eens maken!

Oelala! Dat ziet er wel smakelijk uit.

Weet je wat je een keer moet kopen? Van die peri peri saus bij een toko, gemaakt van 40% chilli pepers. En dan moet je ff kijken hoe heet die is op de schaal van 1 tot 10 :D Heb hier thuis een flesje staan met 9 op de schaal van 10, dat is pas heet! Het zweet breekt je uit bij het kleinste dipje in die saus :D

Ik ben proefkonijn geweest en ik leef nog steeds ;)

Idd goeie shit. Wat zijn nou de voedingswaarden ervan?

hey ik ben net aan het afvallen en dan geef jij mij dit recept, ik krijg nu al trek erin en ik moet nog meer als 10 kilo afvallen.
maar toch bedankt, ik ga eens kijken hoeveel ik er weg krijg :D

en een gelukkig nieuwjaar allemaal:rolleyes:

klinkt zalig,zeker eens proberen.blij dat ik op dit forum terecht ben gekomen,
kan ik eens andere dingen proberen dan die dagelijkse sleur:burger:

ziet er echt lekker uit man! zallek zeker is vragen aan me moeder als ze dit wilt maken of mss zelf is maken zal het wel nog zien :p :p

klinkt overheerlijk man

Terug
Naar boven