MuscleMeat

Roken mbt training

JeroenEgbers

Cool Novice
Waardering
3
Maakt het uit dat ik rook als ik aan kr8training doe?

Ik ga eigenlijk al1 voor spiermassa en niet voor conditie!

Is roken dan erg of maakt dat niet veel uit.

Ik rook niet veel meer dan een pakje per week.

Ik hoor het wel.

Gr. Jeroen

Of het echt veel uitmaakt, nee denk het niet, vooral als je niet echt die-hard bent. Ik merkte bij mezelf wel dat als ik stop met roken laatste 1-2 reps makkelijker gaan..

ben net 2 maanden gestopt...na dik 20 jaar roken, kracht maakt niks uit! conditie wel een beetje.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de reacties buddys

later

Maakt niet zo bijster veel uit denk ik voor je spieren, je kan er alleen iets minder lang van genieten omdat je gemiddeld 10 jaar eerder dood gaat

Qua kracht nee maakt het niet dermate veel uit, je hebt wel meer uithoudingsvermogen (grotere longinhoud) als je niet rookt of matig in jouw geval. Waardoor je er nog een extra rep kan uitpersen wat toch weer resulteert in spiergroei. Ik zelf doe ook wel een beetje cardio erbij...goed voor de verbranding en ik voel me fitter en voor mijn spierconditie maar het ligt er ook aan of je regelmatig fietst of je hond hele stukken uitlaat, dan kan je dat ook als cardio zien ;)

Wat ik wel smerig is zijn die mensen die na de training direct een peuk opsteken come on je longen staan nog wagen wijd open van je training :eek:

Als ik thuis train dan waag ik het zelfs een sigaartje te roken terwijl ik aan het trainen ben, belet mij niet om toch zeer hard te trainen. Maakt ook niets uit voor de spiergroei. Gezondheid is wat anders natuurlijk.

Als ik thuis train dan waag ik het zelfs een sigaartje te roken terwijl ik aan het trainen ben, belet mij niet om toch zeer hard te trainen. Maakt ook niets uit voor de spiergroei. Gezondheid is wat anders natuurlijk.

als je rookt staan de trilharen in je longen een kwartier stil waardoor je minder zuurstof opneemt/zuurstof minder wordt gezuiverd waardoor het bloed ook minder zuurstof opneemt wat de eiwitsynthese en de levering van indirecte energie naar je spieren volgens mij zou moeten vertragen. waardoor je zoiezo minder energie en herstel krijgt als je aan het trainen bent en na de training. dus dan zou het de spiergroei toch wel beïnvloeden.

als je rookt staan de trilharen in je longen een kwartier stil waardoor je minder zuurstof opneemt/zuurstof minder wordt gezuiverd waardoor het bloed ook minder zuurstof opneemt wat de eiwitsynthese en de levering van indirecte energie naar je spieren volgens mij zou moeten vertragen. waardoor je zoiezo minder energie en herstel krijgt als je aan het trainen bent en na de training. dus dan zou het de spiergroei toch wel beïnvloeden.

Zal allemaal wel meevallen want ik rook al zeer lang sigaartjes en heb daar aboluut geen last van, ja wel als ik de marathon zou moeten lopen maar dat ben ik toch niet van plan!;)
Maar nog eens ik spreek hier niet van gezondheid natuurlijk, dat het niet zo gezond kan zijn weet ik ook!

Qua kracht nee maakt het niet dermate veel uit, je hebt wel meer uithoudingsvermogen (grotere longinhoud) als je niet rookt of matig in jouw geval. Waardoor je er nog een extra rep kan uitpersen wat toch weer resulteert in spiergroei. Ik zelf doe ook wel een beetje cardio erbij...goed voor de verbranding en ik voel me fitter en voor mijn spierconditie maar het ligt er ook aan of je regelmatig fietst of je hond hele stukken uitlaat, dan kan je dat ook als cardio zien ;)

Wat ik wel smerig is zijn die mensen die na de training direct een peuk opsteken come on je longen staan nog wagen wijd open van je training :eek:

dat is juist heerlijk man direct naa het sporten. dan voel je de nicotine meer en kan je der meer van genieten :p:D:D

maar wat ik wel merk dat ik minder behoefte heb aan nicotine sinds ik aan de Proteine shakes zit /weigh gainers .. dus vind ik wel prettiger

Terug
Naar boven