AndroidHealthClinic

'rugband'

Tibo123

Cool Novice
Waardering
0
hallo ied. Overlaatst was ik aan het fitnessen en een vriend kwam af en zei tegen me dat hij een rugband ( spannenden band aan onder rug)had gekocht. Ik deed het eens aan en het voelde echt wel goed. Sinds ik het gepast hebt, 'vrees' ik een beetje dat ik mijn rug zal bezeren en durf ik niet goed sommige oefeningen doen. Helpt z'n ondersteuning band goed ? Zou ik het ook moeten kopen?

hallo ied. Overlaatst was ik aan het fitnessen en een vriend kwam af en zei tegen me dat hij een rugband ( spannenden band aan onder rug)had gekocht. Ik deed het eens aan en het voelde echt wel goed. Sinds ik het gepast hebt, 'vrees' ik een beetje dat ik mijn rug zal bezeren en durf ik niet goed sommige oefeningen doen. Helpt z'n ondersteuning band goed ? Zou ik het ook moeten kopen?

Niet wanneer er niets aan je mankeerd. Don't fix something when it's not broken.

wat bedoel je nu met rugband? een lifting belt of een soort rekker?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

deze?(of soort gelijke?)

• Topic Starter Topic Starter
ja, maar dan wel met plackers ipv riem

bij ons hebben ze er in de gym hangen. Ziet er wel smerig uit maar ja, na de training moet je toch douche

he

is altijd beter met rugtrainingen. De wervels krijgen veel klappen en dat ga je pas voelen na je 30e. Dus na jaren.

gr van een sporttherapeut.

voorkomen is zeker beter dan genezen....

he

is altijd beter met rugtrainingen. De wervels krijgen veel klappen en dat ga je pas voelen na je 30e. Dus na jaren.

gr van een sporttherapeut.

voorkomen is zeker beter dan genezen....

Dat kan ik ondertussen jammergenoeg beamen, rug zit tegenwoordig vaak "vast" na een zware liftsessie

Als je techniek goed is is zo;n band nergens voor nodig. Je ziet de mensen mét band juist te veel erop gooien waarder ze als een rups (kronkelend) omhoog komen met deadliften.

Hi sanca

Idd erg vervelend. 1x per mnd naar een sportmasseur helpt ook. De spieren gaan weer lekker loszitten en het bloed stroomt weer beter. Vaak ook meer resultaat.

Het kost tegenwoordig maar 20 euro voor deelsmassage. En echt geweldig voor je lijf.

Het is idd zo dat men meer gewichten erop gooit met zo.n band. Maar ja dat is toch jezelf een beetje tegenhouden en niet te 'stoer' doen. Ga voor kwaliteit. Hoop ik dan.

succes

Moet ik nou echt nog eens uitleggen wat een riem nou precies doet? What the ****. Het is geen beschermmiddel. Heb al 100x geposts wat een riem nou echt doet.

Zelfs de sporttherapeut heeft geen flauw idee. Ik ben benieuwd.

Een riem helpt mij met zwaardere gewichten de rug in goede houding te houden
vooral bij het squaten en dan is de houding van de rug onder in van de oefening beter
waardoorik juist minder snel last krijg vn mijn onderrug.

Tegenwoordig gebruik ik hem alleen nog bij de laatste set squaten en
niet meer bij deadliften

Een riem helpt mij met zwaardere gewichten de rug in goede houding te houden
vooral bij het squaten en dan is de houding van de rug onder in van de oefening beter
waardoorik juist minder snel last krijg vn mijn onderrug.

Tegenwoordig gebruik ik hem alleen nog bij de laatste set squaten en
niet meer bij deadliften

Je deadlift dan ook met 100kg...

Een riem zorgt gewoon voor meer intra-abdominale druk waardoor bv je wervels het minder hard te verduren krijgen en de kans op blessures verkleint. Maar het is een hulpmiddel en geen blessure-voorkomend middel.

Je deadlift dan ook met 100kg...

Een riem zorgt gewoon voor meer intra-abdominale druk waardoor bv je wervels het minder hard te verduren krijgen en de kans op blessures verkleint. Maar het is een hulpmiddel en geen blessure-voorkomend middel.

Wervels krijgen het zeker niet minder te voorduren. Compressiekrachten blijven gelijk en torsiekrachten zullen of stijgen of gelijk blijven. Dit hangt af van het feit of je ook zwaarder gaat mét riem. Wat meestal zo is. :rolleyes:

Terug
Naar boven