XXL Nutrition

Saudische geestelijke: sjiieten ongelovig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
De invloedrijke Saudische geestelijke sjeik Abdel-Rahman al-Barrak heeft vrijdag de sjiieten als ongelovig bestempeld. Het religieuze decreet (fatwa) van de soennitische leider komt in een tijd dat de spanningen tussen sjiieten en soennieten in onder meer Irak toenemen.

De sjiieten zijn de ergste van de islamitische sekten. Zij hebben alle kenmerken van ongelovigen, stelt al-Barrak in zijn decreet, dat op radicale islamitische websites te lezen is. ,,Zij zijn echt polytheïstische ongelovigen, hoewel zij dat verbergen'', aldus al-Barrak, verwijzend naar theologische verschillen tussen soennieten en sjiieten, zoals de verering van relikwieën waarvan de soennieten in Saudi-Arabië niets moeten hebben.

De bezorgdheid over de oplopende spanningen tussen soennieten en sjiieten in Irak, maar ook in Libanon groeit in het soennitische Saudi-Arabië, waar de islam is ontstaan. In Saudi-Arabië klaagt de sjiitische minderheid over discriminatie. ,,De soennitische en sjiitische scholen van de islam'' zijn zo tegengesteld aan elkaar dat ze nooit tot overeenstemming kunnen komen, tenzij de soennieten hun principes opgeven, meent al-Barrak. Hij is een van de 38 geestelijken die deze maand de soennieten in de wereld opriepen hun broeders in Irak te steunen.

Wanneer zien die moslims eens in hoe zinloos en waanzinnig achterlijk het is elkaar af te slachten in de naam van god? Hopelijk niet zo lang als het de christenen heeft gekost, dan zijn ze nog wel ff bezig.

wie het patent op god denkt te hebben, is een dwaas

Wanneer zien die moslims eens in hoe zinloos en waanzinnig achterlijk het is elkaar af te slachten in de naam van god? Hopelijk niet zo lang als het de christenen heeft gekost, dan zijn ze nog wel ff bezig.

Het is niet aan die "geleerde" om te zeggen wie wel of niet geloofd.
Volgens de islam is het God die zal oordelen.
Men tracht gewoon de politieke spanningen op te drijven via religie. Religie wordt weer eens misbruikt.

Tja dit kan er ook nog wel bij

Men tracht gewoon de politieke spanningen op te drijven via religie. Religie wordt weer eens misbruikt.

Ow ja hoe verzinnen ze het.
Dat is nu net een stukje die ze lekker veranderd hebben, of per ongeluk verkeerd geinterpeteerd, natuurlijk.
Als God ons eerst laat leven zoals we zelf willen om daarna ons de les te lezen, en nog erger, om te straffen.
Dan deugt God voor geen meter, dan mag die God van mij naar de hel lopen.
Geloof het niet !!!, geloof alleen jezelf, want je zal jezelf ook straffen.
Maar straf kan je ook zien als opbouwend kritiek...

Moslims.... achja gewoon lekker laten uitwaaien. Over enkele jaren zien ze wel in dat het allemaal complete onzin is. Hoop ik dan. Anders moeten we ze maar een handje helpen.

Ow ja hoe verzinnen ze het.
Dat is nu net een stukje die ze lekker veranderd hebben, of per ongeluk verkeerd geinterpeteerd, natuurlijk.
Als God ons eerst laat leven zoals we zelf willen om daarna ons de les te lezen, en nog erger, om te straffen.
Dan deugt God voor geen meter, dan mag die God van mij naar de hel lopen.
Geloof het niet !!!, geloof alleen jezelf, want je zal jezelf ook straffen.
Maar straf kan je ook zien als opbouwend kritiek...

In dit geval moet GOD,..ALLAH zijn.
Maar in feite is het één pot nat.
God/Allah bestaat omdat wij ze gecreëerd hebben, lang geleden.
En de mens is gemaakt naar Gods evenbeeld.
God/Allah is de waarheid en Jezus/profeet mohammed is zijn voorbeeld.

Moslims.... achja gewoon lekker laten uitwaaien. Over enkele jaren zien ze wel in dat het allemaal complete onzin is. Hoop ik dan. Anders moeten we ze maar een handje helpen.

Als het waar is wat Nostradamus (Michel de Notre-Dame) heeft gezegd.
Als de 3e wereld oorlog echt gaat beginnen, dan worden wij een handje geholpen.
Naar de andere wereld !!!!!!!

De oorlog zal gestreden worden tussen Europa en Persië (Iran) oftewel tegen de Islam het strijdtoneel zal voornamelijk Europa zijn.
Verschillende andere Islamitische landen zullen zich aansluiten bij Iran.
Na de atoombom in Rome word er met een Miljoenen leger Europa ingetrokken dit alles te vuur en zwaard.
De eerste zending soldaten word verslagen door de Fransen bij de Alpen later word Frankrijk ingesloten en staat de deur voor de Islam open in Europa. Europa word verslagen en er zal geen medelijden zijn van de grote kameel die nu drinkt uit de Rijn de Donau en de Loire.
Ook Amerika ontsnapt niet aan dit alles. New York zal ook een atoombom krijgen.
En de Amerikaanse bevolking zal gedwongen zijn zwavelhoudend water te drinken.
Er zal een wereldwijde hongersnood komen en de mens zal gedwongen zijn menseneter te worden, kinderen zullen van de borst gerukt worden en de aarde zal krimpen.
Deze derde wereldoorlog zal erger worden dan alle oorlogen in de geschiedenis van de mens bij elkaar. Rusland zal in het begin van deze oorlog neutraal blijven mede omdat Rusland de vierde grootste moslim concentratie heeft van de wereld.
Later zal, zo zegt Nostradamus, de twee landen aan de arctische polen met elkaar een alliantie vormen, Het zuidelijke van de roden zal zich bij de barbaren aansluiten.
Maar er is licht aan het eind van de tunnel, want zo zegt Nostradamus de alliantie van de roden en de witten zal triomferen. Zodra de alliantie begint slaat de angst in de harten van de Perzische barbaren.
Uiteindelijk zullen wij winnen, de oorlog zal uiteindelijk 27 jaar duren.
Hierna zal er een gouden eeuw aanbreken met universele vrede.

En ik denk dat degene die op dat moment de geestesvonk bezit geen angst meer heeft om te gaan.
Want als dan de eindtijd of armageddon over is, dan schijnt Jezus ook weer op bezoek te komen.
En toevallig net in de gouden eeuw. :D

• Topic Starter Topic Starter

Jij hebt het altijd over het geloof dat misbruikt wordt door mensen die tweedracht willen zaaien enz enz. Waarom willen die mensen dan tweedracht zaaien? Als ze het geloof alleen maar misbruiken voor een ander doel, wat is dat echte doel dan? Wat is de echte reden dat soennieten en shiieten elkaar afmaken? Wat voor belang hebben geestelijken erbij hun gevolgen tegen elkaar op te zetten behalve de overtuiging dat mensen die niet in dezelfde god geloven dood moeten?

De echte reden is dezelfde reden waarom gelovigen elkaar al eeuwen bestrijden, namelijk dat ze er heilig van overtuigd zijn dat ze vechten voor hun god. Niets anders.

Religie, in dit geval de islam, laat mensen dingen doen die ze zonder die overtuigingen nooit hadden gedaan.

In dit geval moet GOD,..ALLAH zijn.
God/Allah is de waarheid en Jezus/profeet mohammed is zijn voorbeeld.

Nu begrijp ik meteen wat men bedoeld met People = shit

Een hele goede diepzinnige opmerking, goede bijdrage aan dit topic:rolleyes:

Als het waar is wat Nostradamus (Michel de Notre-Dame) heeft gezegd.
Als de 3e wereld oorlog echt gaat beginnen, dan worden wij een handje geholpen.
Naar de andere wereld !!!!!!!

De oorlog zal gestreden worden tussen Europa en Persië (Iran) oftewel tegen de Islam het strijdtoneel zal voornamelijk Europa zijn.
Verschillende andere Islamitische landen zullen zich aansluiten bij Iran.
Na de atoombom in Rome word er met een Miljoenen leger Europa ingetrokken dit alles te vuur en zwaard.
De eerste zending soldaten word verslagen door de Fransen bij de Alpen later word Frankrijk ingesloten en staat de deur voor de Islam open in Europa. Europa word verslagen en er zal geen medelijden zijn van de grote kameel die nu drinkt uit de Rijn de Donau en de Loire.
Ook Amerika ontsnapt niet aan dit alles. New York zal ook een atoombom krijgen.
En de Amerikaanse bevolking zal gedwongen zijn zwavelhoudend water te drinken.
Er zal een wereldwijde hongersnood komen en de mens zal gedwongen zijn menseneter te worden, kinderen zullen van de borst gerukt worden en de aarde zal krimpen.
Deze derde wereldoorlog zal erger worden dan alle oorlogen in de geschiedenis van de mens bij elkaar. Rusland zal in het begin van deze oorlog neutraal blijven mede omdat Rusland de vierde grootste moslim concentratie heeft van de wereld.
Later zal, zo zegt Nostradamus, de twee landen aan de arctische polen met elkaar een alliantie vormen, Het zuidelijke van de roden zal zich bij de barbaren aansluiten.
Maar er is licht aan het eind van de tunnel, want zo zegt Nostradamus de alliantie van de roden en de witten zal triomferen. Zodra de alliantie begint slaat de angst in de harten van de Perzische barbaren.
Uiteindelijk zullen wij winnen, de oorlog zal uiteindelijk 27 jaar duren.
Hierna zal er een gouden eeuw aanbreken met universele vrede.

En ik denk dat degene die op dat moment de geestesvonk bezit geen angst meer heeft om te gaan.
Want als dan de eindtijd of armageddon over is, dan schijnt Jezus ook weer op bezoek te komen.
En toevallig net in de gouden eeuw. :D

je gelooft niet in de "heilge boeken" maar wel in de onzin van nostradamus. Jtja, das lekker logisch.

Jij hebt het altijd over het geloof dat misbruikt wordt door mensen die tweedracht willen zaaien enz enz. Waarom willen die mensen dan tweedracht zaaien? Als ze het geloof alleen maar misbruiken voor een ander doel, wat is dat echte doel dan? Wat is de echte reden dat soennieten en shiieten elkaar afmaken? Wat voor belang hebben geestelijken erbij hun gevolgen tegen elkaar op te zetten behalve de overtuiging dat mensen die niet in dezelfde god geloven dood moeten?

De echte reden is dezelfde reden waarom gelovigen elkaar al eeuwen bestrijden, namelijk dat ze er heilig van overtuigd zijn dat ze vechten voor hun god. Niets anders.

Religie, in dit geval de islam, laat mensen dingen doen die ze zonder die overtuigingen nooit hadden gedaan.

DE sjieten en DE soennieten moorden elkaar niet uit. Er zijn een aantal leden uit een radicale sjiitische groepering die die soenieten uitmoorden en er zijn een paar leden van een radicale soenitische groepering die sjieten vermoorden.
In het algemeen leven de sjieten en soennieten in vrede samen. Ook ericr heeft dat al 1000 keer gezegd.
Er zijn politici die gebruik maken van de religie om de massa achter zich te krijgen. In andere landen gebruikt men dan weer iets anders.
De islam laat mensen niks doen. Het is de interpretatie van sommige gekken.
OOk dat heb ik je reeds 1000 keer duidelijk gemaakt maar je kiest er keer op keer weer voor om dat te negeren, te vergeten en dan weer jezelfde onzin te herkauwen.

Het feit dat de meeste gelovigen geen moordenaars zijn pleit het geloof nog niet vrij. De moorden die wel gepleegd worden zijn wel degelijk het gevolg van het geloof.

je gelooft niet in de "heilge boeken" maar wel in de onzin van nostradamus. Jtja, das lekker logisch.

Waar staat dat ik niet in heilige boeken geloof?
Ik geloof in alle heilige en spirituele boeken maar wel waar ik zelf achter sta.
Jij verwerpt het gelijk, dat is logisch.

tja, als je dat ook nog geloofd dan is het echt geen antwoord waardig;

Ik geloof het niet alleen, ik weet het net zo zeker als ieder weldenkend mens dat weet. Maar gezien de berichten die ik krijg van andere members ben ik de enige die je kennelijk nog serieus neemt, de rest heeft het al opgegeven je op de realiteit te wijzen. Het heeft geen zin deze discussie tot in den treure te voeren, je blijft het geloof toch wel dogmatisch vrijpleiten. Zo dogmatisch als een gelovige zou doen.

Waar staat dat ik niet in heilige boeken geloof?
Ik geloof in alle heilige en spirituele boeken maar wel waar ik zelf achter sta.
Jij verwerpt het gelijk, dat is logisch.

Je schreef:

"In dit geval moet GOD,..ALLAH zijn.
God/Allah is de waarheid en Jezus/profeet mohammed is zijn voorbeeld."

Dus je gelooft niet in die heilige boeken. Simpeler kan het echt niet hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven