MuscleMeat

Saudische geestelijke: sjiieten ongelovig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik geloof het niet alleen, ik weet het net zo zeker als ieder weldenkend mens dat weet. Maar gezien de berichten die ik krijg van andere members ben ik de enige die je kennelijk nog serieus neemt, de rest heeft het al opgegeven je op de realiteit te wijzen. Het heeft geen zin deze discussie tot in den treure te voeren, je blijft het geloof toch wel dogmatisch vrijpleiten. Zo dogmatisch als een gelovige zou doen.

Je schreef:
"
Het feit dat de meeste gelovigen geen moordenaars zijn pleit het geloof nog niet vrij. De moorden die wel gepleegd worden zijn wel degelijk het gevolg van het geloof."

---------

.. pleit het geloof nog niet vrij? dus dat houdt in dat je de religie de schuldige vindt. NErgens in de koran vind je een rechtvaardiging voor de moorden in irak, noch voor de aanslagen van 11 september. De religie is niet de schuldige dus. De schuldige is diegene die bewus de teksten verkeerd interpreteert om naieve mensen verkeerd te informeren en te brainwashen zodat ze verschrikkelijke daden stellen.

• Topic Starter Topic Starter
Jij draait oorzaak en gevolg om. Mensen doen die dingen omdat ze geloven dat het de wil van god is, de imams/priesters én het volk. Zonder bijbel of koran was er geen reden geweest andersgelovigen of ongelovigen te minachten of zelfs te doden. Gelukkig ziet niet elke gelovige het zo, maar nogmaals, dat pleit het geloof nog niet vrij van schuld aan degenen de wel doden in de naam van god.

Jij draait oorzaak en gevolg om. Mensen doen die dingen omdat ze geloven dat het de wil van god is, de imams/priesters én het volk. Zonder bijbel of koran was er geen reden geweest andersgelovigen of ongelovigen te minachten of zelfs te doden. Gelukkig ziet niet elke gelovige het zo, maar nogmaals, dat pleit het geloof nog niet vrij van schuld aan degenen de wel doden in de naam van god.

ik draai oorzaak en gevolg helemaal niet om; Waar haal je dat nu weer uit?
De koran roept niet op tot geweld en als iemand die koran misbruikt door te zeggen dat er zken in staan die er helemaal niet instaan, dan kan je toch niet gaan bewerren dat het de schuld is van dat boek of die religie?

Een moeder voedt twee kinderen op met bepaalde waarden en normen. De ene wordt een goede zoon, de andere wordt een crimineel omdat hij de lessen van zijn moeder anders interpreteert. Is de moeder dan de schuldige?

Rare vergelijking. We kennen allemaal de met verborgen camera opgenomen beelden in moskees waar imams haatzaaiende preken houden. We kennen allemaal de schuimbekende stenengooiende dwazen als reactie op Salman Rusdie of cartoontelenaars. Dat is allemaal het gevolg van religie. Zonder al die rare denkbeelden had je dat soort dingen niet.

Jullie geven steeds dezelfde argumenten.

Ja je hebt gelijk.

Rare vergelijking. We kennen allemaal de met verborgen camera opgenomen beelden in moskees waar imams haatzaaiende preken houden. We kennen allemaal de schuimbekende stenengooiende dwazen als reactie op Salman Rusdie of cartoontelenaars. Dat is allemaal het gevolg van religie. Zonder al die rare denkbeelden had je dat soort dingen niet.

en omdat een imam een radicale preek houdt is dat dan de schuld van de religie? Wat trek jij toch vreemde conclusies.

Gebed zonder einde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven