- Waardering
- 1
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
jimi zei:wil in maart gaan cutten maar in jan al beginnen met sauna bij ons kost het 3 euro per keer dus 12eu in de maand valt nog mee of niet

) ik vind het boven zitten helemaal niet prettig.. mij te warm daar 
he is toch wel goed voor de ontspanning van je spieren na je training.
en ik had ook een keer gehoort dat die ook wel goed is voor de vetverbranding maar durf dit niet met zekerheid te zeggen
gekkewerk!Er is geen minimum tijd voor, wel een maximum en die is ongeveer 15-20minuten. Je lichaam geeft vanzelf wel aan wanneer jij eruit moet, je houd het gewoon niet meer uit en dat is je tijd om te gaan.
Na het sporten is je lichaamstemp en hartslag nog beetje verhoogd dus dan ben je sneller klaar wanneer je alleen voor de sauna komt. Sauna bouw je op het is een weerspiegeling van je conditie en gewenning, sta er niet van raar te kijken als je na 5 minuten het wel gehad hebt.. dit is normaal.
De koude douche is ook iets waar je aan moet wennen, de eerste paar keren zal dit niet meevallen omdat je kort in de sauna zit en je lichaam daarom niet zo warm is als wanneer je er 15-20minuten in zit. Maar pak wel even een koude douche altijd (zo sluiten de porieen weer en het koelt lekker af) en rust erna lekker uit.. die staat ongeveer een beetje gelijk aan de tijd dat je in de sauna doorbrengt.
Je kunt je verblijf in de sauna wat aangenamer maken door luchtjes in het water te mengen zoals mentol of eucalyptus en dat over de stenen heen te gooien. Ga niet meteen als een bikkel boven aan zitten, meestal is een sauna 2 etages.. ga lekker beneden zitten. En neem een flesje water mee ofzo dat werkt verfrissend.
Ik doe zelf sauna elke dag, 7x per week dus en zit nog steeds onderaan.. (al 8jaar) ik vind het boven zitten helemaal niet prettig.. mij te warm daar
![]()

wil in januari 1x in de week de sauna pakken dit is toch niet verkeerd??
thanks
)ik wil volgende week ook x voor het eerst de sauna in maar hoelang moet je daarin of maakt dat niet zoveel uit?
)idd daar kwam ik zondag achter15 min (er hangt meestal wel een zandlopertje dat je moet omekeren)
maaruh na 10minuten hou ik het al bijna niet meer uit dus, wordt dan heel erg duizelig en mn hart begint heel hard te kloppen weet je mischien hoe dat kan?