Ik ben het met je eens Patrick (jaja) dat je de keuze van woning zo veel mogelijk vrij moet laten, iedereen zou zelf mogen beslissen waar hij of zij gaat wonen. Wel vind ik het van weinig empathisch vermogen en enige asocialiteit getuigen als je steevast in een gesubsideerde woning blijft wonen, en zo maatschappelijk geld verbruikt, die in eerste instantie niet voor je bedoeld is, maar in het algemeen voor mensen met een lager inkomen, die dus een stuk krapper bij kas zitten dan jijzelf.
Als je deze keuze niet bij de persoon zelf kan leggen dan is het mijns inziens aan de overheid om hier in te grijpen.
Wel lijkt het me verstandig om rekening te houden met de huizenprijzen en de prijzen in de vrije sector. Ik denk dat er veel mensen die net als ik precies tussen het wal en het schip vallen. Te veel verdienen voor de sociale sector, maar te weinig om een huis te kopen.
Dat je een godsvermogen betaald komt door het beleid van het systeem.
Dat mensen dan in eerste instantie voor hun zelf kiezen en zeggen geen zin te hebben zich leeg te laten trekken door een woning vind ik vrij logisch.
Dus niks met empatisch vermogen of asocialiteit te maken dat mensen hierin in de verdediging schieten.
Net als ondernemers de extreme belastingdruk gewoon zoveel mogenlijk moeten beperken om te overleven.
Gaan zoveel bedrijven kapot alleen al de eerste 5 jaar, je moet wel hard zijn om te overleven, je hebt geen keus.
Het is de foute houding van de overheid die zorgt voor weerstand.
Nederland is ook bijv gewoon vol, heeft niks met discriminatie te maken, maar het met hier zo leefbaar mogenlijk willen houden voor iedereen.
Wachtlijsten waar ik woon is al 9 jaar via woningnet, meer mensen erbij verkort die lijst niet.
Word zelf dus ook gedwongen creatief te zijn om toch te kunnen wonen.
Echte oorlogsslachtoffers kunnen prima naar landen waar wel meer ruimte is, dus dat hoeft ook geen probleem te zijn.
En de subcidie waar jij het over hebt zit voornamelijk verbonden aan de inkomens die je dan kan opvragen, huursubcidie.
Dat is op zich prima geregeld, waarin alleenstaande moeders met een bijstand gewoon kunnen huren.
"Scheefwoners" krijgen die sowieso niet en betalen een huur die redelijk is.
Op de vrije markt worden de prijzen namelijk bewust hoog gehouden omdat ze weten dat er krapte is.
Ook mensen met wat meer geld betalen liever 650 ipv 1500-2200 voor het huren van een huisje.
Hebben erook voor gewerkt, geld komt immers niet uit de lucht vallen.