Fitness Seller

scheurend gevoel/pijnscheuten

donbonnema

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m73
Massa
65kg
Vetpercentage
12%
was vandaag rug aan het trainen. was net klaar met wide grip pull ups 5x 8 als warming up.
toen ging ik over naar deadlifts. bij me 2de set wou ik de barbell optillen en toen voelde het of er een spier in me rug scheurde. het was een scheurend gevoel/pijnscheuten niet van die electrishe pijn scheuten wat ik hier veel lees op het forum. morgen kan ik pas de dokter bellen. maar ben nu een beetje ongerust.

(de spier direct onder je traps)

gr don

Kun je nog wel gewoon alles bewegen? Zo ja dan waarschijnlijk wat vertekt dat moet binnen een paar dagen over zijn anders Fysio.

• Topic Starter Topic Starter
Kun je nog wel gewoon alles bewegen? Zo ja dan waarschijnlijk wat vertekt dat moet binnen een paar dagen over zijn anders Fysio.

ik kan gewoon bewegen het voelt nu gewoon als spierpijn. het scheurende gevoel is echt pas als ik bijv deadlift boven de 40KG daaronder heb ik er niet zoveel last van.(maarja om DL onder de 40 te doen schiet ook niet echt op xd)

heb ik weer mijn dokter is 30 en 31 er niet vanwege bijscholing xd.

ik ga gewoon alles trainnen behalve me rug. kan niet langer als 2 dagen rust nemen.
kijk wel effe hoe dat gaat en anders na het weekend dokter erbij halen.

bedankt voor de reactie

Laatst bewerkt:
update.

na veel bs van de dokter en weken lang crap aanhoren van de dokter.
zelf beslissing genomen om naar de manuele therapeut te gaan.
het bleek dat me hoofd niet veder als 40 graden naar links kon draaien. kon dus niet over me schouder kijken. had dit zelf nooit door omdat het blijkt dat je lichaam automatisch je lichaam meedraait omdat het een beperking voelt.
doordat ik veder ging trainen behalve rug omdat de dokter zei dat het een spier scheur was. heb ik nu ook problemen met me schouders, biceps, linker elle boog, rechter pols, allebij me knien, me nek, me rug, en me rechter enkel.
de manuele therapeut denkt dat ik bij een rug oefeningen last had van 1 van de ribben die niet mee wou werken. hierdoor is een wervel vast komen te zitten. en door die wervel is de rest van me lichaam kloten.

vandaag 2 de afspraak. vraag wel een formulier met zijn uitleg zodat ik het hier kan posten.
hoop dat het snel voorbij is. als ik 1 dag mis wordt ik al chagrijnig. en moet nu ongeveer 1 maand zowiezo missen en maybe langer om oefeningen te doen voordat ik veder kan trainen.

Probeer toch je voeding op peil te houden.
Beterschap!

Probeer toch je voeding op peil te houden.
Beterschap!

bedankt voor de reactie, denk dat ik gewoon door blijf bulken en vet laat opstappelen tot dat ik weer kan trainen.

1 maand of langer niet trainen maakt je echt ongemotiveerd.
nu 1 week al niet getraind en het voelt gewoon alsof je in een dip zit.

Alles rond de traps en schouderblad is een link gebied, veel hebben daar al blessures gehad inclusief mezelf nu twee keer.

In 2010/2011 was de pijn zo erg dat ik amper heb kunnen trainen dat jaar.
Wide grip pull ups zonder opwarmen waren de oorzaak (feestje, wat drank op en willen bewijzen tegen een jonge knul van 22 die ook trainde)
Voelde net als jou iets een beetje scheuren/snijden
Werd de volgende dag wakker en het leek wel of iemand een brandende laserstraal daar op had gezet en dat gevoel bleef dag in dag uit.

Bij mij is het langzamerhand overgegaan maar recent weer terug gekomen en toch weer redelijk snel weggetrokken.
Ik doe nu 4 setjes van 8 uprowing bij mijn schouders dag, 60 kg lekker zwaar (voor mijn doen) en dat heeft geholpen de boel sterker te maken en heb nu gelukkig geen last meer.
Ik zeg NIET dat jij dit moet doen want uprowing is een riskante oefening en ook een oefening die soms afgeraden wordt.

Ik ga echter altijd goed opwarmen voor ik wide grip pull ups doe, dit is ook mijn start oefening op rug dag.

Alles rond de traps en schouderblad is een link gebied, veel hebben daar al blessures gehad inclusief mezelf nu twee keer.

In 2010/2011 was de pijn zo erg dat ik amper heb kunnen trainen dat jaar.
Wide grip pull ups zonder opwarmen waren de oorzaak (feestje, wat drank op en willen bewijzen tegen een jonge knul van 22 die ook trainde)
Voelde net als jou iets een beetje scheuren/snijden
Werd de volgende dag wakker en het leek wel of iemand een brandende laserstraal daar op had gezet en dat gevoel bleef dag in dag uit.

Bij mij is het langzamerhand overgegaan maar recent weer terug gekomen en toch weer redelijk snel weggetrokken.
Ik doe nu 4 setjes van 8 uprowing bij mijn schouders dag, 60 kg lekker zwaar (voor mijn doen) en dat heeft geholpen de boel sterker te maken en heb nu gelukkig geen last meer.
Ik zeg NIET dat jij dit moet doen want uprowing is een riskante oefening en ook een oefening die soms afgeraden wordt.

Ik ga echter altijd goed opwarmen voor ik wide grip pull ups doe, dit is ook mijn start oefening op rug dag.

allereerst super bedankt voor je reactie,

ik begon ook altijd met wide grip pull ups.
als opwarming deed ik MP bent over barbell rows en Yates rows met licht gewicht.
upright rows deden al tijdje zeer maar misschien kwam dat door pijn in me rug.
dus die doe ik er effe uit, me voorkant schouders en zijkant lopen voor op me achter kant dus ik moet nadat ik klaar ben met herstellen meer rear delt fly's doen.

de manuele therapeut heeft ook gezegd dat ik geen flat BP meer moet doen maar Incline of liever zelfs dumbell chest press/dumbell incline chest press.

succes nog met jouw blessures en laten we hopen dat het snel voorbij is met die drama's, en dat we keihard kunnen trainen.

de manuele therapeut heeft ook gezegd dat ik geen flat BP meer moet doen maar Incline of liever zelfs dumbell chest press/dumbell incline chest press.

Kan geen enkele reden bedenken waarom je geen flat BP zou mogen doen maar wel incline of dumbell...

Kan geen enkele reden bedenken waarom je geen flat BP zou mogen doen maar wel incline of dumbell...

hij zei tegen mij dat ik links een hele flexible schouder heb, en dat als ik het met een stang doe me handen niet genoeg van elkaar kunnen bewegen. dat ik dan 1 van de 2 schouders daarmee in de verkeerde houding plaats en zo schade aanbreng. en dat ik bij dumbell press me armen dichterbij me lichaam kan plaatsen dan met barbell. hij zei dat oefeningen waarbij je armen 90Graden omhoog zijn sowieso blessure gevoelig zijn voor je schouders. dus dat je beter je armen minder naar boven moet buigen

maar als je zegt dat dit niet klopt dan ga ik gewoon door met BP . Want ik respecteer uw mening heel erg aangezien u heel veel ervaring heeft in de wereld zelf, en die manuele therapeut niet.

bedankt voor de reactie,

Laatst bewerkt:
Je moet de raad van je eigen therapeut volgen. Ik ben je schouder niet gezien dus ik kan niet oordelen. Van je uitleg word ik ook niet veel wijzer. ;)

Je moet de raad van je eigen therapeut volgen. Ik ben je schouder niet gezien dus ik kan niet oordelen. Van je uitleg word ik ook niet veel wijzer. ;)

ja ik begreep het ook niet maar nam gewoon zijn advies aan. maar als jij zijn uitleg ook niet begrijpt dan weet ik het ook niet. want ik begrijp namelijk niet waarom ik dan wel incline BP mag doen.

alweer bedankt voor je snelle reactie

Terug
Naar boven