AndroidHealthClinic

schildklier???

naomi

Advanced Bodybuilder
Waardering
1
heb gelezen dat guggel een van de supp is die je schildklier helpt te versnellen
heeft iemand hier ervaring mee zijn er nog andere supp die dit zouden kunnen
en heeft het geen nadeel als je stopt ermee dat ineens veel langzamer gaat :eek: ofzo
en nog als laatst waar kan ik dit product halen :o
alvast bedankt voor jullie tijd en moeite :kiss:

Als je een supp zoekt om je metabolisme mee op te krikken dan zou ik altijd gaan voor lijnzaadolie. Omega 3 vetzuren helpen enorm. Tis niet echt lekker, maar t helpt, is gezond en 2,50 per flesje....

edit: de supp die jij noemt ken ik niet.

• Topic Starter Topic Starter
nou het ik eet wel zalm elke week lijn zaadolie neem ik niet maar helpt het net zo als supplementen.....ben namelijk net gestopt met roken :o en wil echt dus niet aankomen doordat me stofwisseling vertraagd en die was al niet zo heel snel.....
dus dacht ik iets te nemen om het t beperken

Ja, lijnzaadolie werkt echt! 1 eetlepel in de ochtend (beetje afhankelijk van de rest van je voeding) is voldoende.

Trouwens: door het gebrek aan nicotine zal je stofwisseling iets vertragen, maar niet veel. Dat geldt overigens nog minder voor mensen die veel sporten en 5-6x per dag eten.

Het grootste verschil voor het aankomen als je stopt met roken zit m in het volgende:

als je een sigaret rookt, dan trekt je lichaam de nicotine de bloedbaan in en transporteerd het door je lichaam. Dit extractieproces verbruikt ongeveer 15 kcals per sigaret. Rook je een pakje per dag: dan verbrand je dus zo'n 300 kcals door te roken. Als je stopt, schroef dan het aantal kcals per dag in je voeding wat terug.

BTW:
Gefeliciteerd met stoppen dame. Ikke zeg:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nou ik nog.... :(

oo oke thanx voor de tips maar idd ik sport 5 maal per week en eet ook 6 X p dag
maar ik eet nu heel vetarm ik hoop dat ik niet aankom van die extra lepel per dag
ik eet nu aan vet 2xp/w handje pelpindas en 1a2 x per week zalm thats it
gebruik geen olie voor me kip , eet alleen maar kalkoenfilet op brood........

Naga zei:
BTW:
Gefeliciteerd met stoppen dame. Ikke zeg:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nou ik nog.... :(
ooo kijk nou how sweet
dank je ik ben per 1 januari gestopt en houdt het ook zeker wel vol
je hebt er niks aan maar dat hoef ik je niet te vertellen he ;)
maar naga jij kan het ook als je maar de wil hebt
waar een wil is is een weg dus ik zou zeggen probeer het ........

*ontwijkt heel slinks het onderwerp zelf te stoppen met roken...kuch*

naomi zei:
oo oke thanx voor de tips maar idd ik sport 5 maal per week en eet ook 6 X p dag
maar ik eet nu heel vetarm ik hoop dat ik niet aankom van die extra lepel per dag
ik eet nu aan vet 2xp/w handje pelpindas en 1a2 x per week zalm thats it
gebruik geen olie voor me kip , eet alleen maar kalkoenfilet op brood........

Is erg weinig vet, en zo op het eerste oog denk ik té weinig. Ongeveer 10-15% onverzadigde vetten van je dieet is prima. Dus ik denk dat je die ene eetlepel goed kan hebben. Maar als je het zker wilt weten moet je het ff uitrekenen. Enne als jij 5x per week sport en zo goed eet zou ik me niet te veel zorgen maken. Mocht je iets aankomen kan je het altijd nog bijstellen. Gewoon ff elke week wegen en meten...no prob!

maar ik eet nu heel vetarm ik hoop dat ik niet aankom

Waarom? Waarom? Waarom?

Hou gewoon een ratio van 20% vet ofzo aan in je dieet. Niks aan veranderen, daar kom je echt niet van aan.

En over die schilklier: Ik zou er maar niet meer gaan ****en. Dalijk is dat ding van slag af en dan ben je voor de rest van je leven verder van huis.

de leeuw zei:
Waarom? Waarom? Waarom?

Hou gewoon een ratio van 20% vet ofzo aan in je dieet. Niks aan veranderen, daar kom je echt niet van aan.

En over die schilklier: Ik zou er maar niet meer gaan ****en. Dalijk is dat ding van slag af en dan ben je voor de rest van je leven verder van huis.
nou waarom zo weinig vet is omdat ik een eetschema heb van mascha tieken
idd hoor en lees vakr dat ht te weinig is maar jah.....

Overleg de lijnzaadolie ff met haar dan, en vraag ook meteen of ze ff rekening wil houden met de eerder genoemde extra kcals die je nu niet meer verbruikt!

Laat me ff weten wat ze zegt...ben wel benieuwd.

Groets Daj

ja dat zal ik zeker doen, dan laat ik het wel weten
xxx

Dat spul wat jij bedoeld is guggolbolic en daar gaat je schildklier niet harder van werken, alleen optimaal zoals die hoort.
enuh waarom vraag je mijn advies als je er alles aandoet om er onderuit te komen??????? Of wel de makkelijke weg probeert te nemen. Wie een afgetraind lijf wil zal bep. dingen moeten doen en laten. Als je gewoon alles wil eten wat jan en alleman eet, dan zie je er ook uit als jan en alleman.
Ja dit is hard maar wel de waarheid.

Mascha zei:
enuh waarom vraag je mijn advies als je er alles aandoet om er onderuit te komen???????
Als je gewoon alles wil eten wat jan en alleman eet, dan zie je er ook uit als jan en alleman.

Hehe betrapt :D

Amen :)

echt wel :D :D

Mascha zei:
Dat spul wat jij bedoeld is guggolbolic en daar gaat je schildklier niet harder van werken, alleen optimaal zoals die hoort.
enuh waarom vraag je mijn advies als je er alles aandoet om er onderuit te komen??????? Of wel de makkelijke weg probeert te nemen. Wie een afgetraind lijf wil zal bep. dingen moeten doen en laten. Als je gewoon alles wil eten wat jan en alleman eet, dan zie je er ook uit als jan en alleman.
nou ik probeer nergens onderuit te komen wilde gewoon meer weten over dat spul omdat ik zoal ik al zei ben gestopt met roken
en ik volg me schema gewoon netjes op het kan trouwens nooit kwaad om te kijken wat mensen over bepaalde denken

Guggul heb ik zelf tot volle tevredenheid gebruikt. Het is precies zoals Mascha zegt.. deze normaliseert je schildklier. Zo had mijn vriend een te snelle en ik een te trage en beiden hebben we hiervoor guggul gebruikt.

Vetten zijn juist zeer gezond. Het is gebleken dat sporters het gezondst blijven als ze minimaal 30% vet in hun voeding hadden en 40% is een goede richtlijn.
Het is niet het vet wat je doet aankomen of afvallen, maar het totaal aantal kcals.

Het is gewoon waar je voor kiest: low-fat wat ongezond is maar idd minder kans op vetopslag geeft, zij het met vreselijk veel hongerklop en vies eten.
Of low-carb waar je natuurlijk er voor moet waken niet te veel kcals binnen te krijgen, maar dat is een gemiddelde fitnesser toch wel toevertrouwd???

Hoe weinig KH je aan kan om goed te functioneren is strikt persoonlijk en zeer situatie-afhankelijk (uiteraard kan je er veel van hebben als je bijv 20 uur per week intensief sport). Vreemde is wel dat ik verneem dat een aantal vrouwen zeer goed aan KT kunnen doen, mits ze 60% vet in de voeding hebben...

Mgoed.. de vraag was dus naar guggul..
Alsje een snellere stofwisseling wilt is omega-3 vet idd hier behulpzaam bij.
Nicotine ook maar ik zou niet zo snel een harddrug zoals nicotine aanraden..
T3 is in mijn ogen een pietsie te gevaarlijk.. anders had ik me daar wel aan gewaagd.

En last but not least: eiwitten.. hoe meer eiwit in je dieet, des te meer warmte je genereert.. daarom tracht ik mijn eigen dieet qua KEV-ratio richting 20-40-40 te brengen. (is alleen af en toe niet te vreten qua magere eiwitbronnen)

hoi espe
allereerst bedankt voor je tips
hoe en waaraan weet je dat je schildklier langzaam werkt en al je dat spul gaat nemen moet je het dan voor altijd nemen of tijdelijk
xxxx

Goeie vraag.. Bij mijn vriend werd dat duidelijk omdat hij bolle ogen kreeg, dat is een typisch verschijnsel bij een te snelle schildklier.. althans als je dan ook te weinig eet.

Ik had het altijd koud.. zelfs midden in de zomer had ik nog eeen slaapzak onder mijn gewone dekbed. Er schijnt ook een samenhang te zijn met een te trage hartslag. Die is bij mij al zo lang ik mij herinner in rust onder 40 sl/min geweest..

O ja.. nog 1 factor vergeten die je stofwisseling versnelt... HIIT cardio en KT. Duh.. maar ik neem aan dat je dat al doet :D?
Zie: http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=28185

Merkte zelf een enorm verschil tussen 3x per week trainen en om de andere dag.. je houdt na KT ongeveer 24 uur een licht verhoogde stofwisseling en met intensieve cardio gaat dat ook op. Nog beter zou het zijn als ik zoals dat aangeraden wordt bij Body-for-Life : 3x per week KT en 3x per week op de tussenliggende dagen HIIT/interval cardio.. dat doe ik liever niet.. ben anders 6d/wk op de sportschool en prefeer dan eerder zelf een fietsergometer aan te schaffen.

PS: nee, ik heb guggul ongeveer een jaar genomen.. eerst elke dag, toen om de andere dag en zo verder.. neem nu ongeveer 1 pil per week maar heb het eigenlijk niet meer nodig. Wat ik niet zou kunnen missen is levertraan .. . daar hecht ik meer aan dan aan guggul of lijnzaad. Dierlijke omega-3 is beter dan plantaardige qua vetzuren.. enige probleem is zuiverheid.
PS2: hoefde voor ik ging low-carben en flink afviel, hoefde ik trouwens ook bijna nooit te zweten valt me nu op.. terwijl ik toch altijd al aan spinninglessen meedeed. Nu zweet ik heel erg snel, zelfs al voel ik me redelijk fit.. iets minder dan voorheen maar toch?

Laatst bewerkt:
Als je wil weten of je schildklier te langzaam of te snel werkt moet je bloed laten prikken.
Ik heb zelf last van schildklier en wil niet moraliseren, maar pas op met al die middeltjes voor je schildklier, als je schildklier van slag raakt ben je daar echt niet blij mee

Terug
Naar boven