MuscleMeat

Schildklierhormoon te hoog

KoRnAgE

Advanced Bodybuilder
Waardering
25
Vandaag ben ik langs de kliniek hier in de straat geweest..voor mijn uitslag bloedonderzoek..(had nu een 4tal weken last van vrij hevige haaruitval).

Jammer genoeg was er geen arts aanwezig op dit uur(hij zal me morgenvroeg tussen 8 en 9 opbellen) , maar de verpleegster vertelde me dat de TSH waarde te hoog was (4.36 en de normale waarde varieert tussen 0.2-4)
verder kon ze er geen uitleg bijgeven.

Nu vraag ik me af is dit 'zorgbarend?' ik gok dat het nog wel meevalt... maar ben uiteraard niet zeker.. zijn er misschien mensen die me hier uitsluitsel kunnen over geven? :)

Dank bij voorbaat :)

ahjoh kale mannen kunnen ook best sexy zijn hoor...

Is het niet dat als je schilklier te weinig werkt dat je dikker wordt ofzo? (en omgekeerd)

Hoe oud ben je dan ?

Nuja het is niet enorm boven de norm. Dit is alleen geen schildklierhormoon, maar schildklierstimulerend hormoon.
Er moet dan misschien gekeken worden wat de schildklier dan doet als reactie daarop.Als die dan ook veel gaat produceren, is de schildklier zelf in orde, maar als die dan normaal is of zelfs laag doet de schildklier naar verhouding dus weinig.
Of dit en direct verband kan hebben met je haaruitval zou ik niet weten.Gelukkig heb je nog een dokter die je morgenvroeg belt :)

gewoon lekker door blijven kuren. Ben je strak breed maar wel zo kaal als een biljartbal

:rolleyes::rolleyes:
hoe komen jullie nu weer op deze flauwekul? Iemand kan ook afwijkende waarden hebben zonder dat ie er zelf mee heeft lopen rommelen...en van T3 zou TSH eerder te laag worden :rolleyes:

Wat heeft de dokter nu gezegd dan?

• Topic Starter Topic Starter
Rofl xD... heeft uiteraard niets met kuren te maken... zoals ik al zei verlies aanzienlijk wat haar per dag..maar lijk nog steeds meer haar te hebben dan de gemiddelde jongen van mijn leeftijd(had altijd erg veel/dik haar).

Ik ga de test opnieuw laten doen zo spoedig mogelijk.. en dan door een endocrinoloog ten minste.. ben er niet erg ongerust over maar dat haar verlies duidt wel zeker op een mindere werking van de schildklier :s.

Bij Hypothyreoidie is één van de schildklierafwijkingen waarbij mannen haar verliezen.
Verlies je alleen haar op het hoofd of ook op armen en benen?

Misschien heb je hier wat aan?

[Link niet meer beschikbaar]

als je schildklier te hard werkt, kun je ook haar verliezen. een schildklier die te vlug werkt, geeft evenveel problemen als een schildklier die te traag werkt.

Terug
Naar boven