XXL Nutrition

Schoenen

maa

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m77
Massa
70kg
Mijn oude sportschoenen zijn aan vervanging toe. Ze zijn nog niet kapot, daar niet van. Maar ik denk dat het na 10 jaar wel eens goed is om nieuwe schoenen te kopen :)
De schoenen die ik nu draag zijn indoorschoenen (vroegah aangeschaft voor zaaltrainingen). Zoiets:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

In mijn zoektocht naar nieuwe schoenen kom ik maar weinig van dit soort schoenen tegen. In de sportschool kijk ik af en toe wat rond, maar kan niet echt tot een conclusie komen wat nou goede schoenen zijn.

Mijn vraag: wat voor schoenen dragen jullie tijdens het sporten?

Vraag 2: iemand suggesties voor goede schoenen? Gewone sneakers is een optie, maar wil dan wel beetje degelijke met goed voetbed, heb die nog niet echt kunnen vinden. En een redelijk platte zool vind ik wel zo fijn voor de stabiliteit tijdens oefeningen.

Om te joggen gebruik ik zelf asics gel 1160. Tijdens de KT loop ik op Le c**ks Sport en deadliften en squaten op mijn blote voeten :D

Als je een beetje het vuur uit je sloffen wil trainen moet je deze kopen

• Topic Starter Topic Starter
Die laarzen lijken me superhandig. Wel met stalen neuzen dan, dan kan ik tenminste gewichten op mijn tenen laten vallen zonder dat het pijn doet!

Als je er niet op hardloopt, squatschoenen, traint SUPER :D

Dat vind ik dan weer iets te veel van het goede....

Goedkoop plat en zonder hinderlijke demping:

Natuurlijk de neppe en niet de echte All stars.

Je moet eerst de vraag stellen, Wat wil je gaan doen met je schoenen. hardlopen of bijv. squaten?

Ik wil gewoon alles kunnen doen. Ik hoef geen uur op de loopband hard te lopen, maar even 5 minuutjes warmlopen moet er wel mee te doen zijn.
Wat dat betreft zijn mijn huidige schoenen wel oké, zijn aardig allround. Maar iets te veel 'gel' in de zool...

All Stars o.i.d. (mijn huidige hoge Vans voelen ook wel plat en stabiel) is leuk, maar heeft weinig voetbed...

Zou dan inderdaad weer voor zaalschoenen gaan. Die dingen voor zaalvoetbal, handbal of volleybal, zijn aardig plat en toch dempend.

Doe zelf alles op oude hardloopschoenen, maar is voor bijvoorbeeld squaten niet echt handig. Maar goed, dan kan je ze desnoods ook uittrekken.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook nieuwe nodig. De laatste hebben de wasmachine niet overleefd.

En vind het zonde om m'n nieuwe hardloopschoenen te gebruiken.

Dus waar koop ik fijne en goedkope allround schoenen?! Wil er zowel krachttraining mee doen, als wat cardio binnen.

Waar heb je die gekocht? Gewoon bij de scapino?

Of schoenenreus, de markt, bristol dat soort zaken. In mijn sportschool zie je er veel op trainen vooral degene die squaten en deadlift doen. (vanwege de weinige demping zoals ik eerder zei)

Of schoenenreus, de markt, bristol dat soort zaken. In mijn sportschool zie je er veel op trainen vooral degene die squaten en deadlift doen. (vanwege de weinige demping zoals ik eerder zei)

Precies de reden waarom ik ze wou kopen, check morgen de scapino wel even. Bedankt!

Precies de reden waarom ik ze wou kopen, check morgen de scapino wel even. Bedankt!

Was iets vergeten:
Iemand schreef iets over het voetbed, dat klopt wel die is ook plat. Geen ondersteuning voetboog (midden onderkant voet binnenzijde waar normaal iets van een verhoging zit als ondersteuning) Ik heb daar geen last van andere wellicht wel.

Terug
Naar boven