MuscleMeat

School dumpt leerling op snelweg

Ano_1976

Competitive Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
12
Uitgegeven: 31 mei 2006 11:34
Laatst gewijzigd: 31 mei 2006 11:35

AMSTERDAM - Een 15-jarige scholier van het Geert Groote College in Amsterdam is begin deze week tijdens een schoolreisje naar het Duitse Weimar zonder pardon op de snelweg gedropt.

Meereizende docenten besloten de leerling na een rit van ruim 140 kilometer op de A1 bij Hengelo uit de bus te zetten omdat de ouders niet aan hun betalingsverplichtingen hadden voldaan. De leraren zetten de scholier af op een kleine parkeerplaats.

Na een lange wandeling in de berm kwam hij aan in de plaats Holten, waar hij de trein naar huis pakte. "Ik erken ruiterlijk dat dit nooit had mogen gebeuren", aldus Mieke van Leusden, lid van de dagelijkse leiding van de school. "De docenten hadden iets anders moeten regelen. Er had bijvoorbeeld een auto van school kunnen komen om de jongen op te halen of een taxi gebeld kunnen worden."

nu.nl/algemeen | School dumpt leerling op snelweg

Whaha, zo kan het ook he.

Slim dat ze daar na 140km achter komen zeg.
Dat soort shit check je toch voordat je vertrekt?

:roflol: ik vind het wel grappig

Ik vind het ook wel een beetje grappig maar ook onverantwoordelijk van die leerkrachten, ze zouden ontslagen moeten worden.

Idd eigenlijk een terechte actie, maar ook erg dom.

Het had niet mijn kind moeten zijn. Dan waren ze er niet afgekomen met een sorry.

Gooi hem dan gewoon in een bagage ruimte onder de bus. Dan gaat hij wel gewoon mee, maar zal de volgende keer wel eerder betalen bij dergelijke excursies.

Verdonk had hem in Duitsland pas uitgezet! :p

Hij was in de bus geslopen terwijl hij wist dat hij niet mee mocht dus wat moet je dan? Hem mee laten gaan terwijl de rest gewoon wel netjes de centjes heeft overgemaakt? Zijn ouders moesten het schoolreisje van vorig jaar ook nog betalen.

Ze hadden hem gewoon voor straf op de achterruit moeten vast-tapen. Dan komt hij de volgende keer echt met een pak geld aan bij zo'n reisje.

Zoals Yzord al zegt, als ouder zou ik het idd niet laten bij een simpel excuses.
Je zou het heel makkelijk kunnen oplossen, door de rekening achteraf op te sturen.

en dat ze dan weer niet betalen net als vorig jaar? dat helpt niet bij dit soort gasten.

• Topic Starter Topic Starter
Bij mij vroeger op school moets het geld voor en bepaalde datum binnen zijn, als dat niet het geval was had je gewoon pech en ging je niet mee,

pat21 zei:
en dat ze dan weer niet betalen net als vorig jaar? dat helpt niet bij dit soort gasten.
Het stukje waar dit stond, heb ik niet gelezen. Maar je gaat toch niet bij de eerste de beste plek een kind dumpen?
Afzetten bij een station is ok, maar aan de snelweg..

Mensen zijn soms impulsief :D

belachelijk,, de school zijn schuld als ze de leerling toch de bus in lieten.

stel je voor dat het een kind is van bijstands ouders, die leven van een uitkering dus.
dan zou ze bij voorbaat al niet mee mogen omdat de ouders er toch geen geld voor hebben.

bovendien, je gooit een minderjarig kind toch niet zomaar de bus uit.
geef het dan straf, een boete of wat dan ook als je weer terug bent.

charge those b*st*rds,

en zoals yzord al zei: bij mijn kind moeten ze het niet doen !

Pff, het is logisch dat hij niet mee mag, maar bestel dan een taxi op zijn eigen kosten of iets dergelijks. Gewoon in z'n eentje de bus uitzetten zou er bij mij echt niet ingaan. Snap ook niet dat die jongen zich zo de bus laat uitzetten, je regelt dan toch eerst wat ofzo.

Terug
Naar boven