AndroidHealthClinic

Schouderstand bij slagen

Kastel

Dutch Bodybuilder
Waardering
26
Lengte
1m72
Massa
73kg
Hey,
Opmerking die ik kreeg tijdens karate en tijdens boksen was dat ik mijn schouders niet evenwijdig laat, ik heb de neiging om mijn schouders mee te laten gaan (vooral bij een rechterkick), heb dan ook het gevoel dat het harder slaagt.

Nu wanneer je je schouders evenwijdig laat dan kan je ook sneller je handen in verdedigingsstand zetten maar mept het toch niet harder wanneer je schouders meedoen bij de beweging? Ik wil begrijpen waarom het beter is je schouders evenwijdig te laten, want heb hiervoor nog geen fatsoenlijke uitleg gekregen.

Bij boxen gaat het natuurlijk op wedstrijd niveau om te slaan en dekking te houden. Als jij een mooie slag uitlevert maar er 3 voor terug kijkt omdat je dekking ruk is, ben je slecht uit. Kan je beter 4x hard slaan.

eerlijk gezegd lijkt het mij bullshit.

ik ben wel niet zeker of ik je goed begrijp, maar ik veronder dat je bedoelt dat je, wanneer je slaagt, je hele schouder mee beweegt om meer kracht achter de slag te zetten.

dit lijkt mij, afhankelijk van wanneer je het doet, net goed. wanneer je door de dekking van je tegenstander kan, waarom zou je het dan niet doen? gewoon zien dat je op tijd terug jezelf kan beschermen.

is eerder een kwestie van oefening om met je volle lichaam een slag te zetten, en daarna snel terug je dekking te houden.

zolang jij je explositiviteit en je snelheid op pijl houdt, en er dus voor zorgt dat je snel genoeg je dekking terug goed krijgt, gebruik je veel beter heel je lichaam achter de slag.

hangt natuurlijk van je tegenstander af.

maar als je wat kracht hebt en weet hoe je moet slaan ga je, zeker als het op straat ofzo is, je tegenstander vaak met 1 mep neerkrijgen als je het maar hard genoeg en met gans je lichaam erachter doet.

je bent natuurlijk wel vrij vaag.

zelf gebruik ik alleen mijn schouders bij mijn rechtse. bij mijn linkse geef ik alleen korte jabs. is natuurlijk wat jij vind, maar ik vind het bullshit.

hebben ze op karate trouwens niet zo'n speciale gay manier van slaan? of is dat alleen bij de karate die ik heb gedaan (was wel erg slecht)

Terug
Naar boven