AndroidHealthClinic

Security opleidingen in Overijssel?

Leviathan

aka Jordi
Elite Member
R.I.P.
10 media-items
Waardering
2
Zijn er mensen die toevallig weten of er ook beveiligingsopleidingscentra in Overijssel zijn?

Ik wil deze opleiding gaan volgen maar het zou natuurlijk makkelijker zijn als je dr niet stad en land voor hoeft af te rijden elke keer.

in zwolle worden vaak examens gegeven en je kan gewoon thuis leren.

Je kan inderdaad gewoon thuis leren. Ik ga er volgende week ook mee beginnen. Je moet je zo snel mogelijk opgeven want examen duurt altijd ff. Dan ben je voor alle evenementen beginnen klaar :)

• Topic Starter Topic Starter
Brutez zei:
Je kan inderdaad gewoon thuis leren. Ik ga er volgende week ook mee beginnen. Je moet je zo snel mogelijk opgeven want examen duurt altijd ff. Dan ben je voor alle evenementen beginnen klaar :)

Ja maar je zit met het praktijkgedeelte dat ook nog eens moet worden afgerond.

@Brutez: Doe je dit via NTI of LOI of iets dergelijks?

Laatst bewerkt:
Ik meende dat een kameraad van me in Enschede "beveiliging" deed.
Is security HBO ?

denk je eraan dat je ook stage moet lopen ik geloof 400 uur minimaal en dat je daar dik genaaid mee kan worden ?

dat is de reden dat ik het niet kan afronden.. stage lopen is onmogelik naast mijn full time baan en als het al mogelijk is willen ze dat je voor noppes komt.. dies gek..

Rowa security, deze zit of in Overijssel of in drenthe, dat weet ik niet precies.
[Link niet meer beschikbaar]

Sehn zei:
denk je eraan dat je ook stage moet lopen ik geloof 400 uur minimaal en dat je daar dik genaaid mee kan worden ?

dat is de reden dat ik het niet kan afronden.. stage lopen is onmogelik naast mijn full time baan en als het al mogelijk is willen ze dat je voor noppes komt.. dies gek..

Ben ik met je eens. Dat is erg zwaar. Ik heb me aangemeldt bij het ROC, daar heb ik de mogelijkheid om een fulltime of parttime opleiding tot beveiliger 2 te volgen.

http://www.roc-on.nl/f_op.htm

Wanneer ik de fulltime opleiding zou gaan volgen kom ik sowieso in aanmerking voor studiefinanciering. Hoe dat met de parttime opleiding zit weet ik niet, omdat je dan 2 dgn/week naar school gaat en de rest werkt.

Leviathan zei:
Ben ik met je eens. Dat is erg zwaar. Ik heb me aangemeldt bij het ROC, daar heb ik de mogelijkheid om een fulltime of parttime opleiding tot beveiliger 2 te volgen.

http://www.roc-on.nl/f_op.htm

Wanneer ik de fulltime opleiding zou gaan volgen kom ik sowieso in aanmerking voor studiefinanciering. Hoe dat met de parttime opleiding zit weet ik niet, omdat je dan 2 dgn/week naar school gaat en de rest werkt.

Weet je zeker dat je dit wil gaan doen?
De baantjes die je krijgt met deze opleiding zijn vaak niet echt super, en de opleiding zelf is ook zwaar k*t, ik heb die opleiding circa 2 maand gedaan dus ik spreek uit ervaring.

in Zwolle en Utrecht worden de examens gehoude.

Rob zei:
Weet je zeker dat je dit wil gaan doen?
De baantjes die je krijgt met deze opleiding zijn vaak niet echt super, en de opleiding zelf is ook zwaar k*t, ik heb die opleiding circa 2 maand gedaan dus ik spreek uit ervaring.

Je hebt ook de mogelijkheid om evenementensecurity te gaan doen. Ik heb niet de intentie om ergens in een supermarkt rond te gaan lopen, of de rest van mn leven in een autootje langs bedrijventerreinen te rijden.

DBC heeft me deze opleiding aangeraden omdat bedrijven tegenwoordig liever mensen breed wil kunnen inzetten binnen dit vakgebied. Je hebt ook de mogelijkheid om in zeer korte tijd je 'blauwe pas' te halen.

http://www.horecacursussen.nl/index1.html

Daarmee kun je alleen als horecaportier werken, en volgens DBC gaat deze pas er binnenkort uit.

Mijn bedoeling is puur om evenementen danwel horecasecurity te gaan doen.

Ze zeggen dat die pas er in mei uitgaat maar er worden in mei ook exames gegeven voor diezelfde pas ??? Beetje vreemd..

Hoezo gaat de blauwe pas eruit ? ik zit dus te denken om mijn hele beveiligings opleiding weg te keilen en de blauwe pas te gaan halen.

Brutez zei:
Ze zeggen dat die pas er in mei uitgaat maar er worden in mei ook exames gegeven voor diezelfde pas ??? Beetje vreemd..

Klopt de examens starten in Mei. Ik zou toch maar ff wachten voor je 369.37 euro voor die cursus gaat betalen en je straks niets aan die pas hebt.

Sehn zei:
Hoezo gaat de blauwe pas eruit ? ik zit dus te denken om mijn hele beveiligings opleiding weg te keilen en de blauwe pas te gaan halen.

Ik weet zeker dat je aan een beveiliger-2 opleiding meer hebt omdat je dan breder inzetbaar bent. Je kunt dan op een gegeven moment ook persoonsbeveiliging gaan doen. En je bent sowieso bevoegd om evenementen/horeca security te gaan doen.

PM DBC anders ff, die kan je meer over die blauwe pas vertellen. Ik weet niet wanneer en waarom die pas eruit zal gaan.

TJa ik zit met een stage probleem..als dat op is gelost (Desnoods mensen omkopen dat ze ff tekenen.... (ow ow wat een goeie beveiliger) dan kan ik het papier gewoon afronden ..

zou dat ook liever doen maar op gegeven moment moet je wel reeel worden wat haalbaar is

Sehn zei:
TJa ik zit met een stage probleem..als dat op is gelost (Desnoods mensen omkopen dat ze ff tekenen.... (ow ow wat een goeie beveiliger) dan kan ik het papier gewoon afronden ..

zou dat ook liever doen maar op gegeven moment moet je wel reeel worden wat haalbaar is

Klopt. In mijn geval zou ik dan vrijwel fulltime bezig zijn met de opleiding en heb ik er dan geen werk naast.

Ik hoop alleen wel dat ik 'groen licht' krijg van Justitie/politie omdat ik een veroordeling op naam heb staan. Is inmiddels al weer van 6 jr geleden maar toch.....

Ik heb contact gehad met de gemeente en die man zei dat ze toch per geval gaan kijken wat je hebt gedaan en in hoeverre dit relevant is in het uitoefenen van dit beroep. Hij zei dat ik het gewoon moest proberen en me niet uit het veld moet laten slaan.

Aangezien ik niet voor inbraken/geweldsmisdrijven of drugshandel veroordeeld ben geweest zal ik wel een kans maken denk ik.

Terug
Naar boven