Fitness Seller

Selectie Oranje

4 weekjes is ie weer de oude ;)

Kevin Hofland - Fernando Ricksen

Tja , maar doet het nog altijd zeer goed bij Wolfsburg is er zelfs kapitein. En "traagheid" kan je natuurlijk compenseren met goed positiespel.

Klopt voor Wolfsburg doet hij het goed;), maar dat is het niveau FC Utrecht,
FC Groningen, FC Twente, Feyenoord en N.A.C., genoeg spelers dus in Nederland van hetzelfde niveau.

Nederland is in de gelukkige omstandigheid ook spelers te hebben van nog een treedje hoger die vooral bij Ajax, P.S.V., AZ en andere topclubs in het buitenland actief zijn:cool:.
Zelf had ik b.v. altijd voorkeur voor Fernando Ricksen, tijdenlang aanvoerder van Glasgow Rangers maar we kunnen het zelfs veroorloven om hem niet meer op te roepen...:(, geloof dat hij al drie jaar uit beeld is na een incident, nu helemaal want hij is pas overgestapt naar de Russische competitie.

Wenger vreest dat Van Persie het gehele seizoen niet meer aan spelen toekomt!!!!!!!!!!

Zou echt erg zijn voor die jongen en voor Arsenal

heel mijn voetballeven heb ik altijd een top Nederlandselftal gehad. Elke positie was bezet met een topspeler van ajax,feyenoord,psv of een buitenlandse topclub.
Wat is het achteruit gegaan zeg. komt het ooit nog goed? We hebben net-niet generaties gehad maar dit is toch echt een dikke niet-generatie. De enige oplossing is de clubs terug brengen naar max. 5 buitenlanders in de basis.

heel mijn voetballeven heb ik altijd een top Nederlandselftal gehad. Elke positie was bezet met een topspeler van ajax,feyenoord,psv of een buitenlandse topclub.
Wat is het achteruit gegaan zeg. komt het ooit nog goed? We hebben net-niet generaties gehad maar dit is toch echt een dikke niet-generatie. De enige oplossing is de clubs terug brengen naar max. 5 buitenlanders in de basis.

maximaal 3 zou ik zeggen...Het bosman arrest en later het slechten van de buitenlander-barriere hebben het voetbal als sport uiteindelijk weinig goeds gedaan...Als je kijkt naar Chelsea of welke willekeurige engelse top club dan ook, hoe weinig engelsen er in de basis spelen, dan snap je ineens ook waarom het engels nationaal elftal weinig tot niets preseteert. Schandalig, ook richting de supporters...waar moeten die zich nog mee identificeren als er slechts 1 engelsman in de basis staat?

• Topic Starter Topic Starter
Ik begrijp trouwens niet waarom Zenden nooit word opgeropen ?

Waar is de tijd dat er in de kern van Barça 8 Nederlanders zaten :eek:

Van Basten moet nog wat meer van die klojo's van Ajax wat zo geweldig draait oproepen. Met die gasten bereik je niet. Hij kan beter bij PSV inkopen doen :mad:

maximaal 3 zou ik zeggen...Het bosman arrest en later het slechten van de buitenlander-barriere hebben het voetbal als sport uiteindelijk weinig goeds gedaan...Als je kijkt naar Chelsea of welke willekeurige engelse top club dan ook, hoe weinig engelsen er in de basis spelen, dan snap je ineens ook waarom het engels nationaal elftal weinig tot niets preseteert. Schandalig, ook richting de supporters...waar moeten die zich nog mee identificeren als er slechts 1 engelsman in de basis staat?

maximaal 3 zou meteen een beetje te veel zijn. dan kan geen club meer een elftal opstellen. maar ze moeten het wel elk jaar gaan verhogen. Wat ik wel wat beter vind nu is dat clubs nu wel een paar jaartjes hetzelfde team hebben. 5 jaar geleden wisselden clubs nog elk jaar van 7 basisspelers onderhand.
Ik denk echter niet dat het ooit nog ingevoerd gaat worden. Alleen in Nederland heeft ook geen zin.

Je maakt je eigen competitie op die manier gewoon kapot. Alle goede nederlanse spelers gaan naar het buitenland om meer geld te verdienen, en hier blijven dan alleen de b-spelers over.

Toch vindt ik dat wel meevallen: als je kijkt naar het engels elftal dat actief was op het WK..

400px-England-Paraguay_line_ups.svg.png

even willekeurig, was id wedstrijd tegen Paraguay

alleen beckham speelde in het buitenland! maar ik begrijp als je zegt dat chelsea zo weinig engelanders heeft maar denk je echt dat dat de supporters interesseert? die sluiten een speler meteen id armen, of ie nu uit ghana of engeland komt, kijk naar patrick kluivert met zijn ajax verleden, de PSV fans malen er niet om, zolang ze maar presteren

Van der Sar wacht op Sneijder en Van der Vaart

Edwin van der Sar draagt spelers als Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder op zich in Oranje eens écht te laten gelden. Dat laat de aanvoerder van het Nederlands elftal doorschemeren in een interview met de Volkskrant.
Van der Sar noemde niet direct de namen van de jonge middenvelders, maar zijn woorden lijken voor het tweetal te zijn bestemd. De 36-jarige doelman van Manchester United werd tijdens het vraaggesprek gevraagd of het een kwestie van kwaliteit is, dat Nederland zelden goed speelt. 'Dat is een open deur', begon de keeper.

'We hebben minder ervaring en kwaliteit. We hebben wel een groep met potentie. Spelers die al jarenlang rondlopen moeten eigenlijk iets meer gaan brengen. Ze hebben een EK en een WK meegemaakt. Ze moeten inzien dat ze het vertrouwen krijgen en elke keer worden geselecteerd. Dan moeten ze het wel een keer laten zien.'

Namen noemde Van der Sar niet, ook niet toen de verslaggever die van Van der Vaart, Sneijder, John Heitinga en Nigel de Jong invulde. Van der Sar: 'Ze moeten het niet in één wedstrijd laten zien, maar gedurende een lange serie graag. Ze zijn jong, maar ze lopen toch al vier, vijf jaar mee.'

zouden die 2 dat kunnen..???

Toch vindt ik dat wel meevallen: als je kijkt naar het engels elftal dat actief was op het WK..

alleen beckham speelde in het buitenland! maar ik begrijp als je zegt dat chelsea zo weinig engelanders heeft maar denk je echt dat dat de supporters interesseert? die sluiten een speler meteen id armen, of ie nu uit ghana of engeland komt, kijk naar patrick kluivert met zijn ajax verleden, de PSV fans malen er niet om, zolang ze maar presteren

het gaat er niet om wat de selectie van naam betekent, maar wat ze presteren en Engeland als natinaal team presteert al decennia helemaal niets. En dat voor zo'n sterke competitie, dat kan niet anders dan dat het te maken heeft met de vele buitenlanders in de competitie.

• Topic Starter Topic Starter
Van Basten: ‘Davids nog niet vergeten’

Bondscoach Marco van Basten is Edgar Davids nog niet vergeten, zo liet hij vandaag weten op de persconferentie waar hij de selectie van Oranje voor het oefenduel tegen Rusland bekendmaakte. De opmerkingen lijken ietwat ongelukkig, gezien het imago van de coach als Ajax-adept, terwijl Davids juist in Amsterdam net een contract ondertekende.

Van Basten liet doorschemeren dat Davids misschien nog wel kan rekenen op een terugkeer, wanneer hij goed presteert bij zijn nieuwe werkgever. ”Ik hoop dat hij een aangename versterking is voor de Nederlandse competitie en wie weet ook voor het Nederlands elftal,” aldus de bondscoach.

”Zijn keuze voor Ajax is in ieder geval positief, omdat hij een grotere kans heeft om aan spelen toe te komen. Wanneer hij weer fit en in vorm is kan hij inderdaad een aangename versterking zijn. Zeg nooit nooit.”

Deze uitspraken zijn op z'n minst opvallend te noemen, zeker gezien het feit dat hij Davids eerder nog vergeleek met Jan Wouters, die allang is gestopt met voetballen. “Ik ben niet consequent, dat wil ik nog wel even bevestigen,” was zijn uitleg.

Van Basten: ‘Davids nog niet vergeten’

Bondscoach Marco van Basten is Edgar Davids nog niet vergeten, zo liet hij vandaag weten op de persconferentie waar hij de selectie van Oranje voor het oefenduel tegen Rusland bekendmaakte. De opmerkingen lijken ietwat ongelukkig, gezien het imago van de coach als Ajax-adept, terwijl Davids juist in Amsterdam net een contract ondertekende.

Van Basten liet doorschemeren dat Davids misschien nog wel kan rekenen op een terugkeer, wanneer hij goed presteert bij zijn nieuwe werkgever. ”Ik hoop dat hij een aangename versterking is voor de Nederlandse competitie en wie weet ook voor het Nederlands elftal,” aldus de bondscoach.

”Zijn keuze voor Ajax is in ieder geval positief, omdat hij een grotere kans heeft om aan spelen toe te komen. Wanneer hij weer fit en in vorm is kan hij inderdaad een aangename versterking zijn. Zeg nooit nooit.”

Deze uitspraken zijn op z'n minst opvallend te noemen, zeker gezien het feit dat hij Davids eerder nog vergeleek met Jan Wouters, die allang is gestopt met voetballen. “Ik ben niet consequent, dat wil ik nog wel even bevestigen,” was zijn uitleg.

Ja, tuurlijk nu Davids bij Ajax speelt kan ie weer worden geslecteerd. Die van Basten is gewoon een Ajax man. Hoe meer Ajax spelers hoe beter, dus niet hoe meer hoe slechter ??? :mad:

Terug
Naar boven