AndroidHealthClinic

SGP - er wil popmuziek verbieden

SHUTTERSPEED

Enormous Athlete
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
279
SGP wil popmuziek verbieden
Uitgegeven: 24 april 2008 16:32
Laatst gewijzigd: 24 april 2008 16:40

AMSTERDAM - De SGP in de Provinciale Staten van Gelderland wil popmuziek verbieden, omdat deze zou aanzetten tot drank- en drugsgebruik. Dat meldt De Pers donderdag. "Popmuziek heeft de intentie de mens los te maken van God", aldus Statenlid Nelis Zondag.

De SGP wil dat de overheid alleen evenementen subsidieert die een educatieve waarde hebben. Popmuziek valt daar niet onder, zo zei Zondag tijdens een debat over subsidie voor Gelderse popcentra. "Bij popmuziek gaat het om opzwepen." [Afbeelding niet meer beschikbaar]
De politicus wuift het argument dat poppodia jongeren van de straat houdt, weg. "Na afloop kunnen ze ook vandalisme plegen." Verder wijst Zondag op het gebruik van drugs onder bezoekers van houseparty's. "Mensen gebruiken daar drugs en leven zich uit op de muziek", zo zegt hij op de website van de krant.

Verbod
De SGP'er zegt zelf te betwijfelen of het ooit tot een verbod zal komen. "We zijn maar een klein partijtje. Maar we kunnen wel onze beginselen uitdragen en de mensen laten nadenken."
(c) NU.nl
:orly:

nu.nl/algemeen | SGP wil popmuziek verbieden

Lekker met z'n allen relipop en opwekkingen luisteren mensen:thumbs:

SGP staat dat misschien voor super gestoorde politici?

Ze moeten de SGP verbieden.

Hoe bedoel je contact met de samenleving kwijt?

Iedereen aan de kerkorgel muziek dus

En zo zie je maar weer dat politiek en religie absoluut niet samen kan en dus verboden hoort te worden.

losers .... meer heb ik daar niet over te zeggen

AP_WHAT.jpg

Laat je niet vangen door aardse drugs jongens, neem maar een snuifje van de grootste drug G.O.D. maar:rolleyes:

De Bijbel en de Kerk zorgen voor SOA's.

Beetje mank geschreven. Issie nu tegen subsidiering door de overheid of popmuziek in het algemeen?

Ik moet zeggen dat ze wel een punt hebben.. een positef voorstel.. de waarden en de normen vervagen steeds meer en ik zie hier wel een goede oplossing in.

Mijn stem hebben ze alvast!

Had ik nooit in je gezien socrates :(

Beetje mank geschreven. Issie nu tegen subsidiering door de overheid of popmuziek in het algemeen?
Mja, ben wel van mening dat de overheid totaal geen subsidies moet geven, dat leidt alleen tot positieve discriminatie (en dus discriminatie voor bepaalde groepen die het niet krijgen).

Wat wel kan: subsidies die een algemeen voordeel bieden (dus voor de gehele bevolking) ik denk dan aan subsidies voor milieuvriendelijke doeleinden als zonnepanelen, waterzuivering door particulieren ed.

Had ik nooit in je gezien socrates :(

Ik ben een magische doosje vol verrasingen :D

Gewoon een mooie fado op pinkpop of een mooie kerkorgel concert is veel beter voor onze jeugd.. al dat lawaai en rare teksten dat spoort ze alléén maar aan om onreine gedachtes de vrije loop te laten gaan.

Mja, ben wel van mening dat de overheid totaal geen subsidies moet geven, dat leidt alleen tot positieve discriminatie (en dus discriminatie voor bepaalde groepen die het niet krijgen).

Compleet afschaffen leidt tot groepen die zich volledig lossnijden van deelname aan de samenleving en dan kost het de samenleving uiteindelijk nog meer in de vorm van bestrijding van uitwassen zoals we dat in de States kennen.

Ben het er wel mee eens dat het alleen voor individuen moet gelden die ondanks een gezonde begroting zonder luxe aankoop toch niet rondkomen.

Een beginnende politieke partij hoort ook subsidie te behouden, anders krijgen we situaties waarin de zittende partijen te stevig in het zadel komen waardoor nieuw gedachtengoed niet wordt vertegenwoordigd.

Terug
Naar boven