XXL Nutrition

shakes of nog niet?

LMFAO

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
63kg
Vetpercentage
12%
Ik heb een probleempje, ik volg nu al een tijdje een voedingsschema en dat ziet er ongeveer zo uit:

ochtend:
4 a 5 eieren
groene thee
fruit

middag:
4 sneetjes brood met beleg
drinken

na school
warme maaltijd(rijst+kip+groente)
drinken
stuk fruit

avond
avond eten(rijst+kip+groente)

voor het slapen
500gr kwark

en ik kom heel traag aan(word wel sterker en droger)

nu wil ik graag wheyshakes aan mijn schema toevoegen? raden jullie dit aan of moet ik mijn voeding eerst veranderen?

Nog een maaltijd toevoegen tussen ontbijt en middag, bij het ontbijt 70 gram havermout of brinta toevoegen.
Wat voor beleg in de middag? -> pindakaas, kipfilet?
Neem als drinken daar gewoon een pak melk of chocomel bij.

Die twee keer rijst, kip en groente is top, voeg alleen nog noten toe voor je goede vetten en extra kcal.

Whey shake verdeel je tussen voor en na je training, en misschien bij je ontbijt (als je 70 - 100 gram brinta of havermout gaat nemen, wat je moet doen, dan word het nog moeilijk om ook nog 5 eieren te eten. Als dat niet lukt neem je daar gewoon een whey shake bij.)

Belangrijk: bereken je totaal kcal even en je onderhoud (lees stickies) dan weet je of je genoeg eet.

Het is ook makkelijk om te supplementeren met melk als je nog moeite hebt met eten. Voeg 2 of 3 liter melk toe aan je schema en je komt aan als een kalfje ;)

• Topic Starter Topic Starter
ik zit opschool vanaf t ontbijt tot aan het middag dus dat gaat niet lukken :P en in de middag is dat kaas/pindakaas/kipfilet, ik ga inderdaad gewoon chocomelk mee nemen naar school drink ik een halve liter per dag in de pauze ik ga denk ik in de middag extra noten weg werken(circa 50gr?) en ik wil in de ochtend een whey shake toevoegen en bovendien nam ik al aan dat die supplementen met melk moeten dus dat komt goed uit :D kga ff alles uitrekenen

je kunt toch gewoon brood nemen in de pauze op school?. evt wat kwark vloeibaar maken en in een flesje meenemen.

dit wat beter?

ochtend:
3 eieren
40gr whey+250ml volle melk

snack:
50gr cashewnootjes

middag:
4 sneetjes brood
kipfilet/pindakaas/kaas

na school:
100gr brinta
50gr cashewnootjes

voor het trainen:

trainen

na het trainen:

werken

na werk:
avond eten

voor het slapen gaan:
500gr magere kwark

+/- 3500kcal

Wel wou ik graag weten hoe ik dat brinta bereid, gewoon in 2 bekers met water? (maakt koud/warm verschil?)

Je kan gewoon de brinta (of havermout) in de blender pleuren met de melk en whey
Oh en je komt volgens mij koolhydraten in de ochtend tekort. En in de maaltijd na school kunnen wel wat meer eiwitten, tenzij je de brinta klaarmaakt met melk

Laatst bewerkt:
Je moet idd gewoon havermout of brinta (koolhydraten) eten in de ochtend. probeer 100 gram brinta/havermout met halve liter volle melk en als je dan nog kan die eieren.

En **** die shakes jonge... moet je xx bedrag betalen voor een potje melkpoeder.. Drink gewoon een liter (vol, half whatever je nodig heb om aan te komen) bij bij je 2 maaltijden met rijst of bij je brood(dus in totaal 2 á 3 liter melk) Supps zijn echt zwaar overrated.

wat is trouwens het verschil tussen whey protein isolaat en whey instant?

Goed dat je op je voeding let en zo! :) Vergeet niet dat je 15 bent.
Bedoel daar mee te zeggen dat de meeste brede gasten er uit zagen als een muisje toen ze 15 waren. Het is dus niet zo gek dat je niet snel aan komt.
Geef het tijd, komt goed

ik heb even 1 schema in mekaar gefratst (ik drink de shakes vooral voor de extra kcal en tijdgebrek, niet alleen voor de eiwitten) en ik mag van de dokter niet teveel melk drinken omdat ik in het verleden daar allemaal gezondheidsproblemen mee heb gekregen

bovendien heb ik bij avond eten alleen rijst gezet omdat we elke x een ander soort vlees hebben. en de pindakaas wissel ik zo nu en dan af voor kipfilet(bij pauze)

Bijlagen

ik denk eigenlijk dat er niet veel mis is met je schema, als je wel sterker wordt maar niet groter komt dat gewoon omdat je te snel wil. Groeien kost tijd, als je aankomt en sterker wordt maar niet groeit. Dan groei je wel alleen zie je niet van de een op de andere dag verschil. Zoals hierboven al gezegd: geef het tijd:)

ik heb even 1 schema in mekaar gefratst (ik drink de shakes vooral voor de extra kcal en tijdgebrek, niet alleen voor de eiwitten) en ik mag van de dokter niet teveel melk drinken omdat ik in het verleden daar allemaal gezondheidsproblemen mee heb gekregen

bovendien heb ik bij avond eten alleen rijst gezet omdat we elke x een ander soort vlees hebben. en de pindakaas wissel ik zo nu en dan af voor kipfilet(bij pauze)

Wat voor gezondheidsproblemen ivm die melk?

Wat voor gezondheidsproblemen ivm die melk?

als ik ongv 2 liter melk per dag krijg ik last van wallen, slapeloosheid, vermoeidheid, hoofdpijn en heb ik minder besef van wat er om me heen gebeurt(raar maar waar) dit vind ik zelf natuurlijk super jammer want ik wou GOMAD doen

Je moet idd gewoon havermout of brinta (koolhydraten) eten in de ochtend. probeer 100 gram brinta/havermout met halve liter volle melk en als je dan nog kan die eieren.

En **** die shakes jonge... moet je xx bedrag betalen voor een potje melkpoeder.. Drink gewoon een liter (vol, half whatever je nodig heb om aan te komen) bij bij je 2 maaltijden met rijst of bij je brood(dus in totaal 2 á 3 liter melk) Supps zijn echt zwaar overrated.

Als je voeding goed is, dan zijn supps echt niet overrated. Whey helpt wel degelijk. En is niet zomaar melk poeder.

Maar voor TS is het inderdaad nog niet nodig....

---------- Toegevoegd om 11:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:53 ----------

als ik ongv 2 liter melk per dag krijg ik last van wallen, slapeloosheid, vermoeidheid, hoofdpijn en heb ik minder besef van wat er om me heen gebeurt(raar maar waar) dit vind ik zelf natuurlijk super jammer want ik wou GOMAD doen

Klinkt meer als een Gluten allergie. Ben je daar al op getest ? Daar wordt je ook enorm moe van. Dan zou je bijv. Gluten vrij brood etc moeten eten.

Maar goed ik ben geen Doc.

wat is trouwens het verschil tussen whey protein isolaat en whey instant?

Dit zou voor oplosbaarheid staan.
Isolaat bevat 93%, iets meer dan de Instant.

Whey is prima voor rond de training (snelle opname) en evt na het opstaan.
Daarnaast je voeding op orde.
Carbgainers ed hoeven imo niet echt. Probeer eerst eens de pindakaas :p

waarom smijt je ineens fruit en de groene thee uit je dieet ?

Idd wat hier boven word gezegd een whey shake kan prima op die tijden.
Het is verder ook niet slecht. Zelf neemi khet niet rond de training daar heb ik al iets anders voor.

Als je voeding goed is, dan zijn supps echt niet overrated. Whey helpt wel degelijk. En is niet zomaar melk poeder.

Echwel jonge!!

Nee ik vind idd, helemaal als je TS bent, dat je zoiets niet nodig hebt. Maar ook als je er al sirieuzer mee bezig bent. En dan heb ik het vooral over de wheyshakes waar afgezien van de aminozuren vooral suiker en wei-eiwitten (melk eiwitten) in zitten en meer een dure milkshake is. Ik drink dan persoonlijk liever een liter melk meer. Zelfde voor wheigtgainers < Chocomel.

Edit: En ik geloof wel dat het meewerkt hoor. Zijn per slot van rekening ook eiwitten en kcal maar zoals ik hierboven al zei; dan drink ik persoonlijk liever een pak volle melk van 80 cent extra ipv een een duur poedertje met ronnie erop.

Laatst bewerkt:
Echwel jonge!!

Nee ik vind idd, helemaal als je TS bent, dat je zoiets niet nodig hebt. Maar ook als je er al sirieuzer mee bezig bent. En dan heb ik het vooral over de wheyshakes waar afgezien van de aminozuren vooral suiker en wei-eiwitten (melk eiwitten) in zitten en meer een dure milkshake is. Ik drink dan persoonlijk liever een liter melk meer. Zelfde voor wheigtgainers < Chocomel.

Edit: En ik geloof wel dat het meewerkt hoor. Zijn per slot van rekening ook eiwitten en kcal maar zoals ik hierboven al zei; dan drink ik persoonlijk liever een pak volle melk van 80 cent extra ipv een een duur poedertje met ronnie erop.

Als je je whey groot en goedkoop inkoopt uit de UK dan is dat het goedkoopste om aan je eiwitten te komen. Goedkoper dan melk/kwark weet ik veel wat. Maar natuurlijk blijft whey een aanvulling en moet je geen 5 shakies op een dag gaan nemen.

Terug
Naar boven