Fitness Seller

silymarin.... niet helemaal op a.a.s. geduid, maar toch!

janveeen

Cool Novice
Waardering
1
Silymarin en kankertherapie: Het kruidenextract silymarin (mariadistel) werd getest op een mogelijke beschermende werking tegen leverbeschadiging door bestraling bij behandeling van kanker. Eén, drie en zeven dagen na bestraling werden gehaltes van verschillende enzymen gemeten. Het gehalte van de belangrijke antioxidantenenzymen glutathione reductase en glutathione peroxidase was de eerste dag na de bestraling gestegen maar op de derde dag en op de zevende dag waren deze gehaltes veel lager dan normaal. Metingen van andere stoffen vertoonden ook een verslechtering. Na toediening van hoge doses silymarin, hetzij oraal, hetzij d.m.v. een infuus, traden die verslechteringen in aanzienlijk mindere mate op. Intraveneuze toediening bood meer bescherming dan het innemen van capsules. (Pharmacol Res, 2002)

Verschillende dierproeven alsmede laboratoriumonderzoek duiden op preventieve en anti-kankereigenschappen van silymarin. Met name wat betreft huid- darm- en leverkanker. (o.a. Antioxid Redox Signal, 2002)

http://www.vita-send.nl/kank.htm

In een kuur neem je het in principe erna om te reinigen ipv tijdens tbv bescherming.

Dit omdat het de werking van (orale) AAS al snel kan verminderen doordat je lever beter functioneerd. :)

MrJ zei:
Dit omdat het de werking van (orale) AAS al snel kan verminderen doordat je lever beter functioneerd. :)

Dat is te verwaarlozen imo.
Ik en wat anderen die ik ken nemen het nu bij iedere kuur en nog nooit gemerkt dat het ook maar iets zou tegenwerken. Wel gemerkt dat het slechte cholesterol goed onder controle blijft. Ik vind het meer voordelen hebben TIJDENS en na een kuur, dus beter voor je gezondheid. Maar dat is mijn mening.

Ik sluit me bij knobbel aan ik gebruik het ook tijdens de kuur en heb er meer voordeel mee, kan ook niet geloven dat het zoveel invloed moet hebben op de aas ben er niet minder om gegroeid. maar oke het blijft een keuze voor jezelf die je maakt.

knobbel zei:
Dat is te verwaarlozen imo.
Ik en wat anderen die ik ken nemen het nu bij iedere kuur en nog nooit gemerkt dat het ook maar iets zou tegenwerken. Wel gemerkt dat het slechte cholesterol goed onder controle blijft. Ik vind het meer voordelen hebben TIJDENS en na een kuur, dus beter voor je gezondheid. Maar dat is mijn mening.

Tsja, en toch ga ik liever uit wat bijv. een Big Cat (en anderen met diepgaande kennis) hierover te zeggen hebben.

Inderdaad, het herstelt de lever door ze sterker te maken, namelijk door het verbeteren van de werking van cytochrome P450 CYP3A4, en dit is net het enzyme dat instaat voor de afbraak van orale steroiden. vandaar dus best na en niet tijdens gebruik.

Big Cat.

Terug
Naar boven