MuscleMeat

Sinds 4 maanden weer begonnen met trainen en ineens weer last van acne

Dayuum

Dutch Bodybuilder
Waardering
16
Heb 4 maanden niet getraind en ben recent weer begonnen maar heb ineens erg veel last van puistjes op mijn voorhoofd en nek

Ik neem de volgende supps:
Whey Perfection
Magnificent (post)
Nr 1 (pre en rust)

Heb deze altijd al genomen en nooit echt last van acne gehad. Ik weet dat Whey/zuivel acne kan veroorzaken maar ook toen ik niet trainde dronk ik echt veel melk per dag zonder acne te krijgen.

Wat is hier aan te doen? Moet mijn lichaam simpelweg wennen aan de toename aan eiwitten? Ik ben ook begonnen met 50mg Zink te nemen per dag, dat schijnt ook te helpen

Laatst bewerkt:
Whey schrappen, geeft een enorm verschil bij mij.

.

---------- Post toegevoegd Wed 30 Jan 2013 om 02:22 ----------

Whey schrappen, geeft een enorm verschil bij mij.

Kun je proberen..

Misschien komt je acne wat later opgang, mocht het echt hardnekkig zijn zou ik voor Roacutane kijken.

Stop is een tijd met de whey maar hou dezelfde hoeveelheid eiwitten aan in je schema (verander voor de rest niks! geen extra sups niks!!) Als het minder word dan weet je dat het aan de whey ligt, dit kan en lees ik weleens vaker dat de 1 wel acne krijgt bij merk x en niet bij merk y en een ander heeft het andersom. Je zou dan dus van whey merk kunnen wisselen of whey isolaat proberen.

Word het niet minder dan ligt het dus aan de hoeveelheid eiwitten (tenzij je "vervangende" eiwitten puur uit zuivel haalt natuurlijk).

En gebruik de zoekknop om op "acne voor dummies" uit te komen, getxxl had er wel een mooi artikel over geschreven als ik me niet vergis.

Yep whey en eieren vervangen door tonijn, makreel, zalm of plantaardige eiwitten...

Laatst bewerkt:
Biergist slikken schijnt ook wat te helpen. Weet alleen niet tot in hoeverre dit ook echt tegen acne helpt, of zijn het gewoon wat meer puistjes als normaal?

probeer ook eens biergist, goed voor de huid.

probeer biergist, creme's die je kan kopen bij de kruidvat ik weet de naam niet meer precies maar het heet denk ik exobrusher?, en zonnenbank helpt ook een beetje.

Is niet heel gek. Testosteron verhoogt de talgontwikkeling bij mannen, dus ook de hoeveelheid (jeugd)-puistjes die je krijgt. Zelfs de hoeveelheid eten kan dit verhogen, merk dit bij mezelf. Als ik minder eet heb ik ook veel minder last van roodheid.

Trekt het ook niet weg of wordt het minder?

Ik heb er na mijn zomervakantie ook altijd last van (dan neem ik geen whey) maar het wordt altijd snel weer minder.

Overstappen op Isolaat en beginnen met biergist zou al een flinke stap vooruit zijn.

Terug
Naar boven