XXL Nutrition

Nieuws Sissen naar vrouwen verbieden en beboeten

PatrickvH

Freaky Bodybuilder
Waardering
342
Lengte
1m85
Ook VVD wil sissen naar vrouwen beboeten
AMSTERDAM - In navolging van de PvdA vindt nu ook de VVD dat er strenger moet worden opgetreden tegen het nasissen en seksueelintimideren van vrouwen.

De VVD-gemeenteraadsfractie van Amsterdam stelt vrijdag dat het voorbeeld van Brussel moet worden gevolgd.

"Sissen, schelden, agressief, discriminerend en provocerend gedrag jegens vrouwen is niet te tolereren", vindt fractievoorzitter Robert Flos.

Boetes

Brussel besloot vorige week boetes van 250 euro uit te gaan delen aan mannen die vrouwen lastigvallen. De discussie over coïtusuele intimidatie van vrouwen op straat was daar opgelaaid toen een Belgische filmmaakster het probleem aankaartte in een documentaire.

PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch stelde daarop dat coïtusuele intimidatie op straat ook in Nederland strafbaar moet worden gesteld. "Vrouwen worden uitgescholden voor h**r, worden nagesist, geconfronteerd met coïtusuele gebaren en bestookt met ongewenst coïtusuele voorstellen", stelde hij.

Het zou voor agenten moeilijk zijn dit tegen te gaan omdat er geen wet is waar zij zich op kunnen beroepen. Op straat zouden dezelfde grenzen moeten worden getrokken als bij coïtusuele intimidatie op de werkvloer.

Ook de VVD zegt nu dat dit probleem niet alleen in België speelt. "Regelmatig ontvangt de VVD hierover klachten. Als vrouwen niet ingaan op de toespelingen lopen ze het risico nog erger beledigd of zelf bedreigd te worden."

Flos wijst erop dat de gemeenteraad in 2009 al heeft gevraagd om een onderzoek naar op vrouwen gerichte intimidaties op straat.

"Tot op heden heb ik deze analyse niet gezien. Ik wil daarom dat die er op korte termijn alsnog komt." Volgens hem moeten er forse boetes worden ingevoerd. "De politie moet bovendien altijd meldingen en aangiftes op dit vlak serieus nemen."

http://www.nu.nl/politiek/2881136/vvd-wil-sissen-vrouwen-beboeten.html

------------------------------------------------------------

Gaat weer helemaal nergens over.

Achja boeiend, normaal gesproken hoef je deze boete nooit te krijgen.

Krijgen we toch nog een deel van de uitkeringen terug via de kinderen.

Wat is dit nu weer voor onzin. Natuurlijk moet dit niet bestraft worden. Alleen als het stalken wordt of herhaaldelijk (na afwijzing) blijven lastigvallen, en na klacht van een slachtoffer, zou er ingegrepen moeten worden.

Denk maar aan de discriminatie en het gevaar van misbruik dat hier uit kan volgen: worden mannen die mannen uitschelden ook beboet? Waarschijnlijk niet. Wat met vrouwen die mannen uitschelden? En hoe ga je dit allemaal bewijzen?

Het hele idee is gewoon onzin. Er moet een gedragswijziging komen bij deze figuren, de wet heeft daar niets mee te maken.

Ach ja de verkiezingen komen er weer aan.... De komende tijd wordt er vooral veel geroepen en of het nu mogelijk of onmogelijk is, dat maakt niet uit. Na september gaat iedereen gewoon weer lekker verder waar hij/zij mee bezig was.

Haha wat een onzin, feminisme ten top.

"Sissen, schelden, agressief, discriminerend en provocerend gedrag jegens vrouwen is niet te tolereren", vindt fractievoorzitter Robert Flos.

Valt dit als het ernstig genoeg is niet gewoon al onder andere strafbare feiten?

Klinkt verder gewoon weer als een symbolische maatregel.

Een beetje een onmogelijke wet die moeilijk te handhaven is.

Meneer agent deze man schold met net uit.

Nietes, welles, nietes , welles.

Agent : uhhhhhh....

maken jullie maar geen zorgen hoe ze dit gaan bewijzen. Ze gaan vast een undercover agente zo nu en dan wat straten laten aflopen. Net als de undercover prostituees :roflol:

Ongelofelijk dat je daar al regels voor moet instellen........maarja als de maatschappij verloederd.

Net als boetes voor vuilnis niet normaal in de ondergrondse gooien of op de juiste dag neerzetten op de daarvoor bestemde plaats.

Je kunt er boetes voor instellen maar de verloedering zet zich toch door op andere manieren, ze kunnen beter de oorzaak voor dit wangedrag oplossen. Maar dan kom je in 'de beerput' en die mag niet worden bekritiseerd.

Zelfde als geweld tegen buschauffeurs was toen een trend waarop veel maatregelen volgden en nu zijn het de ambulance medewerkers die klappen vangen. Aggresie van menigeen gaat door elk adertje dat nog niet afgekneld is...het zoekt altijd een uitweg.

Zelfde als met overvallen, winkels nu redelijk beveiligd en dan gaat men huis aan huis overvallen.

Laatst bewerkt:
als een hoerig gekleed meisje eens nafluiten al niet meer mag wil ik niet meer leven :(

Coïtusuele intimidatie jegens vrouwen wordt niet getollereerd... maar jegens mannen dan wel ofwat? Ik word elke dag in mijn pecs of biceps geknepen, vrouwen zien mij enkel als one night stand! Als ik dan het spelletje van zo een playster door heb die aan mijn pecs zit te voelen en me in bed probeert te lullen, dan word ik uitgescholden. Dat mag dan wel? triest, hoor :(

Ik snap wat je bedoeld. Al die vrouwen die op me afkomen en me slechts gebruiken voor mijn lichaam en coïtus.

Ik voel me vies. Ik voel me een vies sletje.

als ik dan al sis naar vrouwen dan alleen met de bedoeling om ze tot in de oneindigheid te vervloeken...

Ik denk tevens dat het zeer moeilijk wordt de lijn te trekken. Sommige vrouwen vinden " hey, mooie dame, mag ik u een koffie aanbieden " charmant en flatterend, anderen zullen zich beledigd voelen. Als een vrouw een compliment krijgt van een goedbedoelende man : "ik zag nog maar zelden zo'n mooie vrouw", dan kan ze dat apprecieren, maar als ze dat tien keer in één straat hoort, dan zal ze dat zeer vervelend beginnen vinden. Als ze dan de politie er bij haalt krijgt die tiende man op zijn donder terwijl hij zich van geen kwaad bewust is.
Natuurlijk verwerp ik elk gedrag zoals we zagen in de documentaire. Maar niet alle gedrag in die documentaire was, op zich, verwerpelijk. Sommigen waren beleefd, maar niet opdringerig, anderen onbeschoft.

Ze kunnen beter Marokkanen verbieden, dan is het probleem opgelost.

Grappig hoe de politiek dit soort problemen, die toch echt op een bepaalde groep terug te leiden zijn, omzeilt door ze te flatteren met dit soort slappe onnaleefbare boetes.

Terug
Naar boven