XXL Nutrition

Skinny guy vs Normal guy: wie heeft beste basis

meersmans

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m83
Massa
76kg
Hoi,

Ikzelf noem mij een normal guy: voor dat ik begon te trainen woog ik 79kg en kben 183cm: dus wel wat vet & redelijk goed gebouwd. Ik moest me nooit schamen als ik op het strand lag ofzo, alhoewel men buik was de laatste jaren mss wat minder :)

Een maat van mij noem ik een skinny guy: 195 cm groot en heel mager, kdacht dat hij 72 kg weegt.

Nu vraag ik mij af: wie heeft hier de beste basis om een goede BB te worden? Mijn theory: de skinny guy: waarom? Hij kan steeds goed bulken zonder al te veel vet aan te maken, ik ga steeds meer vet aanmaken bij het bulken en moet dus ook de helft van mijn tijd verspillen aan het cutten. dus dat maakt ong 50% minder groei voor mij. (mijn) conclusie: mijn metabolisme is minder goed dan die kameraad van mij -> hoe beter je metabolisme hoe sneller je spieren kan aanzetten.

Is hier een theorie over vroeg ik mij af?

Jij hebt van nature al meer massa dus zal dan dus ook breder en groter worden,
lijkt mij.

Dat je meer vet aanzet heeft temaken met je lichaamstype en niet hoe buff je bent.

Dat je meer vet aanmaakt heeft te maken met hoe veel je eet en niet hoe buff je bent.

• Topic Starter Topic Starter
Wow snelle reacties :)
Wat is "buff" ?

Over dat eten: ik at redelijk veel, dat geef ik toe, maar die maat van mij eet ook heel veel, meer als mij en ook veel chips enzo, maar die wordt geen kilo zwaarder.

Jij w gewoon een dikz*k later . Sorry .

dit kan je niet zomaar stereotyperen.
misschien heeft je vriend een goeie aanleg om spiermassa te kweken, misschien ook niet
misschien heb jij goeie aanleg om spiermassa te kweken, misschien ook niet

dat weet je pas als je begint met trainen of een ervaren/getraind oog kan wel de mensen met potentieel uit de groep halen

maar als het nu uitmaakt of je als skinny , of normaal begint ... nee, maar aanleg hebben voor spiermassa te kweken is altijd mogelijk.

daarbij, moesten wij nu zeggen dat de skinny guy meer potentieel heeft, zou je dan stoppen met moeite doen ?
ik wil gewoon zeggen dat dit zeker geen excuus is om niet aan bodybuilding te doen, wil je iets, dan kan je dat altijd bereiken. aanleg of niet

Laatst bewerkt:
Vreemde conclusie man. Misschien eet die gozer de hele dag niks waardoor hij zo weinig weegt.

Ik heb sinds kort ontdekt dat ik liever een ecto zou zijn. Die hebben het veel makkelijker met cutten. Als je van je eigen uit al wat meer vet vasthoudt, ga je meer moeite moeten doen in die cut. Maar je ziet er natuurlijk sneller buf uit, al is het meer vet.

• Topic Starter Topic Starter
dit kan je niet zomaar stereotyperen.
daarbij, moesten wij nu zeggen dat de skinny guy meer potentieel heeft, zou je dan stoppen met moeite doen ?
ik wil gewoon zeggen dat dit zeker geen excuus is om niet aan bodybuilding te doen, wil je iets, dan kan je dat altijd bereiken. aanleg of niet
Nee, ik wil gewoon die kameraat van mij overhalen om ook te starten. Hij heeft ook de ideale lengte, wat ik dan weer niet heb. Groot en gespierd vind ik toch altijd graver dan klein en gespierd, allez, niet dat ik klein ben, ik ben normaal...

Jij w gewoon een dikz*k later . Sorry .

Idd mijn vader weegt > 100, men moeder rond de 50, dus het zit mss wel in de genen, maja als ik nu mijn levensstijl (lees: goed eten, en trainen) blijf houden komt het wel in orde.

Vreemde conclusie man. Misschien eet die gozer de hele dag niks waardoor hij zo weinig weegt.

Idd mss vreemde conclusie :) maar zoals ik al vertelde: hij eet veel troep, en toch wordt hij niet dikker.

Ik heb sinds kort ontdekt dat ik liever een ecto zou zijn. Die hebben het veel makkelijker met cutten. Als je van je eigen uit al wat meer vet vasthoudt, ga je meer moeite moeten doen in die cut. Maar je ziet er natuurlijk sneller buf uit, al is het meer vet.

Jij hebt volgens mij de zelfde opvatting/conclusie dat ik hier wou duidelijk maken

Jij. De skinny guy moet veel carbs eten en zal wss veel moeite hebben om spieren aan te maken. Bij jou zal het normaalgezien gemakkelijker gaan en je hoeft ook niet veel carbs te eten, met een opvoering van je eiwitten alleen en verder een normale portie carbs kan je al heel ver geraken en hoef je geen tijd te verspillen met cutten. Je bent ook kleiner, is ook een voordeel.

Ik zou ook liever een ecto zijn, altijd een laag BF ziet er gewoon veel beter uit. Nu is het bij alles dat je fout eet altijd weer denken '****, dat wordt straks weer vet'.

Als je genoeg eet als ecto zijnde zet je meestal snel genoeg massa aan, en met een paar weekjes cutten sta je droog voor de zomer...

Ik zou ook liever een ecto zijn, altijd een laag BF ziet er gewoon veel beter uit. Nu is het bij alles dat je fout eet altijd weer denken '****, dat wordt straks weer vet'.

Als je genoeg eet als ecto zijnde zet je meestal snel genoeg massa aan, en met een paar weekjes cutten sta je droog voor de zomer...

het gras is altijd groener aan de andere kant

...

En als je niet te veel eet als endo zijnde dan maak je niet veel vet aan.

Probleem met endo's is dat ze al snel te veel eten, en probleem met de meeste ecto's is dat ze vaak te weinig eten.

Het is maar wat je wil. Wil je sterk zijn dan ben jij eerder in het voordeel dan hij, wil je de bb-achtige kant op dan is hij in het voordeel zoals meerdere hier zeggen.

Je kan het van alle kanten bekijken maar uiteindelijk gaat het om wat je wil

:roflol: Onbegrijpelijk gewoon. No way dat ik ooit liever een ecto zou zijn. Zit je nog een keer met die fragiele lichaamsbouw. Bovendien vind ik een ecto met spieren gewoon veel minder mooi staan als een meso of endo. En er zijn bovendien genoeg middelen die ervoor zorgen dat je ook als endo een snel metabolisme hebt en kan eten wat je wil.

het gras is altijd groener aan de andere kant

True...

...

En als je niet te veel eet als endo zijnde dan maak je niet veel vet aan.

Probleem met endo's is dat ze al snel te veel eten, en probleem met de meeste ecto's is dat ze vaak te weinig eten.

Ja indd, ik lees hier soms dat mensen moeite hebben met eten, terwijl ik daar natuurlijk weer geen last van heb, hoewel ik zeker niet 100% endo ben.

Toch zie ik in de gym dat ecto's met dedication het meestal beter doen dan meso/endo's of echte endo's met dedication. Ze hebben wel iets minder massa, maar hun continue droge shape oogt nu eenmaal veel beter.

Ik denk de normale.

er zijn ook andere methodes van eten waarbij je kan bulken en minimaal vet gained... dus waarom 50% van je tijd kwijt zijn aan cutten?

De skinny zal veel gainen omdat hij onder zijn gewicht zit.
Het zal alleen veel langer duren voordat hij is opgevult. Als jij 100 weegt, ben je al redelijk buff. Hij van 1.95 dan is er niet veel te zien. En aankomen met een lengte van 1.95 is ook geen pretje omdat je niet snel iets ziet gebeuren.

Terug
Naar boven