Fitness Seller

Sla ik door?

Bono11

Novice
Waardering
1
Mensen om me heen vinden dat ik doorsla omdat ik 7 dagen p/week train & heel erg op me voeding let.

Ik irriteer me hier heel erg aan maar omdat ik het zovaak hoor begin ik aan mezelf te twijfelen, hieronder mijn voedingsschema en trainingschema.

Maandag: Borst - Triceps - 30 Minuten Cardio

Dinsdag: Rug - Biceps - 30 Minuten Cardio

Woensdag: Benen - Schouders - 15 Minuten buikspieren - 15 minuten Pullups & Dips

Donderdag-Cardiodag : 30 Minuten Cardio - 15 Minuten buikspieren - 15 minuten Pullups & Dips

Vrijdag: Borst - Triceps - 15 Minuten buikspieren - 15 minuten Pullups & Dips

Zaterdag: Rug - Biceps - 30 Minuten Cardio

Zondag: Benen - Schouders - 15 Minuten buikspieren - 15 minuten Pull ups & Dips​

Bijlagen

Ben jij niet oververmoeid omdat je teveel van je lichaam vraagt? (Just wondering)

Die 15 minuten pullups en dips kun je gewoon weglaten en in je schema stoppen. Dus pullups bij je rug training en dan bijvoorbeeld 3 setjes. Dips bij je borst/triceps training.

Donderdag cardiodag kun je dan gewoon een rustdag van maken aangezien je ook cardio op je andere dagen doet. 6 dagen trainen is nog steeds veel maar je kunt je er zelf ook verder in verdiepen, hoop je nu in ieder geval op weg te hebben geholpen.

Waar zijn iedere keer die pullups en dips goed voor? kan toch niet goed zijn als borst en rug nog aan het herstellen zijn van de training van maandag en dinsdag?

Of het wel/niet te veel is hangt van meer af dan de frequentie. Volume per training en intensiteit spelen een grotere rol.

Zonder meer details te kennen valt er dus weinig over te zeggen.

Wat me wel opvalt is dat door de dips/pull ups aan het eind van je training je je bovenlichaam iedere dag belast wordt wat op de langere duur wel voor problemen kan zorgen. Ik weet niet het nut er van in je schema, maar ik zou het ze er uit gooien.

Altijd wonderbaarlijk dat mensen altijd aan de bel trekken als je gezond leeft, op je voeding let en sport. En dat niemand er iets van zegt wanneer je elk weekend lam bent en 3x in de week fastfood eet. Omdat dat blijkbaar wél normaal is.

Op zich is het geen probleem om te trainen zoals jij het doet, alleen zou ik je schouderoefeningen verdelen over je borst en rug, en op die dagen echt alleen je benen trainen (en evt. buikspieren). Verder kan ik er niet veel zinnigs over zeggen zonder je precieze trainingsschema te weten.

Over je voeding kan ik ook niet veel zeggen, alleen dat het erg weinig lijkt. Als je de Extran schrapt (wat je ook gewoon moet doen) zit je onder de 2000kcal. Wat zijn je stats? Je doel is om te cutten neem ik aan?

Gooi de appelstroop er ook uit. Bereken je basisbehoefte en ga daar om te cutten iets onder zitten. Zorg dat je voldoende eiwitten en vetten binnenkrijgt, vul de rest op met koolhydraten.

---------- Post toegevoegd 4 May 2013 om 15:42 ----------

Oh en wat hierboven gezegd wordt. Verwerk die pullups en dips gewoon in je schema.

• Topic Starter Topic Starter
Die 15 minuten pullups en dips kun je gewoon weglaten en in je schema stoppen. Dus pullups bij je rug training en dan bijvoorbeeld 3 setjes. Dips bij je borst/triceps training.

Donderdag cardiodag kun je dan gewoon een rustdag van maken aangezien je ook cardio op je andere dagen doet. 6 dagen trainen is nog steeds veel maar je kunt je er zelf ook verder in verdiepen, hoop je nu in ieder geval op weg te hebben geholpen.

Dankje voor de tips en ik ga denk van die cardiodag indd een rustdag maken, zeflde geldt voor die dips en pullups

---------- Post toegevoegd 4 May 2013 om 14:38 ----------

Altijd wonderbaarlijk dat mensen altijd aan de bel trekken als je gezond leeft, op je voeding let en sport. En dat niemand er iets van zegt wanneer je elk weekend lam bent en 3x in de week fastfood eet. Omdat dat blijkbaar wél normaal is.

Op zich is het geen probleem om te trainen zoals jij het doet, alleen zou ik je schouderoefeningen verdelen over je borst en rug, en op die dagen echt alleen je benen trainen (en evt. buikspieren). Verder kan ik er niet veel zinnigs over zeggen zonder je precieze trainingsschema te weten.

Over je voeding kan ik ook niet veel zeggen, alleen dat het erg weinig lijkt. Als je de Extran schrapt (wat je ook gewoon moet doen) zit je onder de 2000kcal. Wat zijn je stats? Je doel is om te cutten neem ik aan?

Gooi de appelstroop er ook uit. Bereken je basisbehoefte en ga daar om te cutten iets onder zitten. Zorg dat je voldoende eiwitten en vetten binnenkrijgt, vul de rest op met koolhydraten.

---------- Post toegevoegd 4 May 2013 om 15:42 ----------

Oh en wat hierboven gezegd wordt. Verwerk die pullups en dips gewoon in je schema.

Mijn doel is indd om te cutten, Mijn stats zijn 1,71 - 79kg - BF is 17%, zelf heb ik ook het gevoel dat ik te weinig eet omdat ik non stop met een honger gevoel loop maar volgensmij val ik anders nooit af, of is dat bullshit?

Voor de rest iedereen laten zeiken. Mijn ex liep ook te janken dat ik te vaak ging, ben vanaf toen dag extra gegaan. En mn ouders vinden t okk niks maar daar heb ik geen boodschap aan. Ik irriteer me dood aan luie en/of dikke mensen. Ga wat doen.

Een hongergevoel is nergens voor nodig. Voeg meer groente toe en drink meer water, dit zal een hongergevoel tegengaan. Of je wel of niet voldoende eet weet ik niet, hou in de gaten hoe snel je afvalt en stel zonodig je schema bij. Als ik het zo goed heb zou je rond de 300-400 gram per week af moeten vallen met zo min mogelijk spierverlies. Hier zijn echter genoeg topics over dus je kunt jezelf het beste zelf inlezen.

Nieuw trainingschema'tje

Maandag: Borst - Triceps - Schouders -

Dinsdag: Rug - Biceps - Schouders -

Woensdag: Benen - Buikspieren - 30 minuten Cardio

Donderdag: Rustdag

Vrijdag: Borst - Triceps - Schouders - 30 minuten Cardio

Zaterdag: Rug - Biceps - Schouders -

Zondag: Benen - Buikspieren - 30 Minuten Cardio

Als je zo je schouders pakt, pak je dan je voorste kop bij borst en je achterste kop bij rug?

Ik snap wel dat je bij cutten 300-400 kcl onder je voedingsbehoefte moet gaan zitten maar ik heb geen flauw idee hoeveel Kcl mijn dagelijkse behoefte is.

Daar kom je achter door je lichaam en de weegschaal in de gaten te houden. Val je 1kg af per week? Dan zit je te ver onder je onderhoud en schroef je je kcal met een paar honderd kcal per dag op. Kijk dit 1-2weken aan en kijk dan nog eens hoe snel je afvalt. Val je nu rond de 500gram per week af dan zit je redelijk goed, maar zou je nog 100kcal ofzo meer per dag kunnen eten. Zo moet je een beetje met je schema spelen, aangezien je onderhoud omlaag zal gaan naarmate je meer afvalt, en je dan dus mischien weer iets minder moet eten of meer cardio moet doen.

Haters gonna hate, ik word ook constant belachelijk gemaakt dat ik alles weeg aan tafel. Maarja, wij zijn uiteindelijk degenen zonder buikje

Terug
Naar boven