XXL Nutrition

Slapeloosheid

Guest

verwijderd
10.000 berichten
Waardering
3
Hey ff een vraagje, wie van jullie heeft een vaste tijd bij het slapen gaan en opstaan?

Dus bijv. om 22 uur naar bed en dan om 8 uur eruit??

Ik ben nog scholier(ja.. kon inmiddels al student zijn maar was te lui vorig jaar.. en ja... ik heb al wat meer dicipline gekregen dus dit jaar afronden)
Ik heb nu erg veel vrije tijd omdat ik vorig jaar al wat vakken heb afgerond, maar nu is mijn slaapschema zo erg verkloot, dat ik zometeen (3:00) ga slapen en morgen om 12:00 wakker word omdat ik om 12:45 les heb.

Als ik over een paar weken begin met bb, dan is het natuurlijk niet slim om van die rare pieken en dalen in mijn slaap schema te hebben right? En het rare is, ik val ook minder goed inslaap.. duurt altijd wel een half uur en maar draaien.... ben benieuwd..

Als jij straks gaat trainen (hard trainen) slaap jij als n roosje! :o

RDW zei:

Als je echt last hebt van slaapstoornissen hoeft dat zeker niet het geval te zijn. Momenteel zit ik op 4-6 uurtjes per nacht.

Door de week slaap ik 6 a 7 uur per nacht. In het weekend slaap ik dan goed bij, meestal zo'n 10 a 12 uur per nacht.

nee, jammer genoeg ga ik savonds altijd laat naar bed(nachtmens) en dan moet ik er sochtends vroeg uit wat ik vaak niet trek. Zit zo tegen de 6-8 uurtjes.

RDW zei:

Dat is niet helemaal waar, ik heb ook last van slapenloosheid.. Soms ben ik echt moe endan kan ik alsnog niet in slaap vallen..

Greetz..
Socrates..

Ik heb de laatste tijd ook echt last van slaapproblemen.
Inslapen gaat op zich bets goed maar dan begint het.
Ik word bijna iedere nacht tussen 1:30 en 2:00 wakker.
En dan weer om de paar uur.
Ik MOET dan even opstaan ronsje lopen en dan kan ik meetsal wel weer slapen.
Soms word ik s`ochtends om 6 uur wakker en moet dan om 7 uur opstaan maar kan dan dus niet meer slapen.
Bij mij ligt het aan de vele spanningen de laatste tijd denk ik.

ik heb dat ook en mijn training (vooral borst)gaat er fink van achteruit :(

Die 8u slaap heb je zeker niet nodig, dat idee is achterhaalt imo.
Regelmaat is belangrijker denk ik dus idd +- op dezelfde uren slapen en opstaan !

Hoe laat train je mss ? Laat op de avond ?

ik slaap ong 6 uur. in het weekend wel eens wat langer, maar ik moet echt niet langer als 9 uur in mijn nest liggen want dan ben ik zo suf als wat de hele dag (soms zelfs koppijn)

RobbieH zei:
Ik heb de laatste tijd ook echt last van slaapproblemen.
Inslapen gaat op zich bets goed maar dan begint het.
Ik word bijna iedere nacht tussen 1:30 en 2:00 wakker.
En dan weer om de paar uur.
Ik MOET dan even opstaan ronsje lopen en dan kan ik meetsal wel weer slapen.
Soms word ik s`ochtends om 6 uur wakker en moet dan om 7 uur opstaan maar kan dan dus niet meer slapen.
Bij mij ligt het aan de vele spanningen de laatste tijd denk ik.

Ik had hier een paar maanden terug last van. Volgens mij kan het komen door de training die je de avond ervoor gedaan hebt. Ik had na een lekkere zware training 's nachts ook altijd slapeloze momenten. Nu ik weer rustiger train heb ik er geen last meer van.

Slecht slapen is vaak een voorteken van Overtrainen, heb het zelf ook moet ik zeggen, heb echt MINSTENS 8 uur slaap nodig maar liefst 9 a 10. wel irritant

Heb er momenteel ook last van en eergister had m'n rugtraining eronder te lijden :(
Ik heb zo'n 7 á 8 (liefst 8 ) uur slaap nodig en 6 is toch echt te weining.

regelmaat is het woord : ga op dezelfde tijd naar bed en kom er ook op dezelfde tijd uit (ook in het weekend, maar da's wel vroeg: 07.15 uur.....). Het aantal uren is voor iedereen verschillend.

• Topic Starter Topic Starter
mien zei:
regelmaat is het woord : ga op dezelfde tijd naar bed en kom er ook op dezelfde tijd uit (ook in het weekend, maar da's wel vroeg: 07.15 uur.....). Het aantal uren is voor iedereen verschillend.

Ja maar in het weekend met regelmaat? Ik ben 19... ik ben nog jong.. ik wil nog stappen... dus in het weekend op de zelfdetijd naar bed? hmmz... het is het een of het ander right?

In de week dan gewoon constant slapen

• Topic Starter Topic Starter
Voor mij is 5 uur slapen per nacht optimaal. In het weekend slaap ik er dan 8-9 meestal. Slapen doe ik wel als ik op pensioen ben! :p

Als je 19 bent kan je in het weekend best laat naar bed gaan en stappen etc, zolang je maar niet drinkt. dan heb je en slaap tekort en je testosteron niveau krijgt een knal

Inslapen standaard probleem, daarom slaap ik 5-6 uurtjes per nacht.

Ja ik heb ook problemen met inslapen.

Maar ik ga altijd tegen 22:30 er in en om 7:00 er uit voor mij eerste maaltijd. Soms ga ik ook weer terug in bed als ik moe ben of als ik niks te doen heb.

Maar gewoon waarneer mijn laatste maaltijd voor bij is, wil ik graag slapen.
ja
idd

Jopie

Terug
Naar boven